Groot leeftijdsverschil tussen 1e en 2e kind

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Esthertie, 30 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Haha ik kan mij voorstellen dat ruim 3 maanden wachten op de volgende echo lang is. Kan mij dat niet meer zo goed herinneren.
    Heel fijn dat de kleine op schema ligt.

Ik voel mijn darmen af en toe rommelen, vorige week 2 dagen buikgriep gehad (dacht ik) diarree en krampen. Dit had ik de vorige keer ook precies rond dezelfde dagen dus denk dat het door de beginnende zwangerschap komt.
    En de vermoeidheid begint al, zaterdag en gisteren overdag een uurtje liggen slapen.

2. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Ohja dat had je de vorige keer ook ja! Leuk he die vermoeidheid🙈 Ik heb me vanaf week 14 super goed gevoeld, maar nu begint t langzaam weer terug te komen😴 Wil Mn tijd alleen nuttig besteden en sla een middagdutje over .. Ag nu aftellen naar verlof en dan kan ik zat rust nemen haha.

3. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    @Lilo Ja dat middagdutje, deed ik voorheen ook eigenlijk zelden.
    Maar in het weekend vind ik het wel fijn s middags even op de bank en anders a avonds vroeg mij bed in. Bij jou wordt het nu natuurlijk allemaal wat zwaarder. Pas op dat je jezelf niet voorbij loopt.

4. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Komt goed ;) hou me op de hoogte! Ben benieuwd wanneer je eerste echo is :)

5. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Vanmiddag de echo gehad en alles was helemaal in orde. Termijn kwam precies overeen met mijn berekeningen, hartje klopte en alles zag er goed uit. Ben enorm opgelucht. Over twee weken heb ik de termijn echo. Hoe gaat het bij jou? Je loopt echt al richting het einden, spannend zeg.

6. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Aaah wat fijn joh! Snap dat je opgelucht bent!! Ben benieuwd naar je termijn echo over 2 weken! Hoe voel je je verder?

Hier gaat alles redelijk tot goed Haha. Sinds een weekje begint de vermoeidheid weer op te komen. Laatste dagen werken en dan vrijdagavond verlof! Morgen weer controle vk en 24 april liggingsecho. Gaat nu echt snel voorbij!

7. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Hee meid,

Wanneer heb je je termijn echo staan?
    Verder alles goed?

X

8. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Hi as maandagmiddag, dan ben ik 10 wk. Vind het toch echt wel weer spannend of het hartje nog steeds klopt. En jij hebt dan ook een echo of niet?Woensdag gaan we lekker een weekje op vaka toe naar corfu, super veel zin in. Hoe is het bij jou. Vermaak je je een beetje tijdens je verlof?

9. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    snap dat het spannend is! Als die echo goed blijkt, dan is de kans nog maar heel klein dat t mis gaat natuurlijk. Heb je veel kwaaltjes?

Ja ik heb de liggingsecho en ben ook wel benieuwd wat ze hem qua gewicht schatten. Heb opzicht niet zn grote buik, maar wel voel ik een en al kind.

Gisteren een ctg gehad ivm minder leven. Die was gelukkig goed!

Ooh heerlijk vakantie! Lekker van genieten dus.

Ik vermaak me prima Haha. Maelynn heeft nu 2 weken vakantie dus hoef er niet vroeg uit de komende 2 weken. Dat scheelt echt een hoop!

Laat je het even weten hoe t was maandag? Fijn weekend nog!

10. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Dat is ook schrikken als je minder voelt, maar gelukkig is het in orde. Kwaaltjes valt mee, maagzuur is al begonnen, af en toe flink moe en soms slaap ik s middags even. En als echt een flink opgezette buik van darmen en maag.
    Ik laat het je maandag weten, jij ook?

11. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Ja was ook wel even schrikken ja! Maar is blijkbaar echt de termijn en het indalen!
    Oh maar niet misselijk oid? Fijn zeg!

Ik laat het je weten maandag! X

12. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Echo was goed! Wordt nu op 2500 gram geschat en bij 40 weken 3500 gram dus gemiddeld. Hoofdje wat kleiner dan normaal, maar dat had Maelynn ook!

Ben benieuwd naar jouw echo vandaag. Succes x

13. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Wat super fijn zeg, alles in orde :)
    Bij mij dachten ze dat Alika heel groot was, extra echo en die was ok. Ze werd geboren met 38+2 en was 2910 gr. en 47 cm. Echt een kleintje.
    Ik mag gewoon thuis bevallen als ik dat wil, was beetje bang dat ze me graag in het ziekenhuis wilde hebben omdat ik vorige keer geen persweeën kreeg en uiteindelijk 4 lang heb liggen persen waarvan 2 uur in het ziekenhuis. Wat wil jij eigenlijk? (wij wonen 2 straten bij zeikenhuis vandaan, dat vind ik ook schelen). En wat doen jullie met Mealynn als het zo ver is, bel je een ope/oma voor oppas?

14. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant

Ja tegenwoordig zijn die schattingen niet heel betrouwbaar he Haha. Maelynn was bij 37 weken 3095 gram dus goed op gewicht Haha.

Ik wil heel graag thuis bevallen! Ziekenhuis is wel op 15 min afstand, maar t lijkt me zo heerlijk thuis zijn. Vertrouwende omgeving en zo. Maelynn gaat naar mijn moeder, die woont achter ons. Dus dat is al geregeld Haha.

Hoe laat heb je de echo?

15. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Dat heb ik ook. Thuis is toch vertrouwend, meteen lekker in je eigen bed/douche e.d.
    Mijn ouders zullen oppassen.
    Alles was helemaal in orde, we zagen een mooi hikkend en bewegend boontje. Ben nu 9 wk. + 6 (precies wat ik zelf ook dacht. Ga echt met een gerust hart op vakantie morgen, zo fijn.

Bijgevoegde bestanden:

16. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Aaah Yes Yes Yes! Heerlijk gevoel dan he!
    Ga je een geslachtsecho laten doen?
    Nu kun je helemaal genieten op vakantie!
    Alvast heel veel plezier!

17. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Hi, vakantie was heerlijk. We hadden mooi weer, veel aan de strandjes gelegen, niet zo veel gedaan eigenlijk :) Vermoeidheid is een stuk minder. Hoe is het bij jou? Geslachts echo zou ik wel leuk vinden, kan hier vanaf 16 wk. van mijn man hoeft het niet die kan wel wachten tot de 20 wk. echo. Dus weet het nog niet, kost natuurlijk ook weer geld.

18. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Aaah heerlijk genoten dus! Fijn om te horen. En gelukkig is de vermoeidheid al een stuk minder! Scheelt een hoop vind ik!

Ja kost wel geld inderdaad, maar bij een geslachtsecho wordt er wel aandacht aan besteed wat ik wel leuk vond! Hier is het "maar" 35 euro en dat hadden we er wel voor over.

Met mij gaat t lichamelijk heel goed! Maar geestelijk zit ik er doorheen. Ben het spuugzat! Volgens mij is het een groot kind ondanks mn kleine buik. Voel overal kind en ondanks dat tie is ingedaald, voel ik een enorme druk tegen mn ribben aan.

Dan dat wachten wanneer het gaat gebeuren is echt niets voor en controlefreak Maelynn was al geboren met deze termijn dus zit echt te wachten.

Vandaag ook de eerste striae ontdekt. Bij Maelynn best bespaar gebleven op mn buik maar nu zie ik het komen. Hoop dat tie snel komt!

19. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Ai ik kan mij het goed voorstellen dat je het zat bent. Dat had ik ook tegen de 38 wk. gelukkig kwam Alika met 38+2. Nog even volhouden, het gaat vast niet lang meer duren. En fijn dat het lichamelijk nog goed te doen is. Ik ben zo benieuwd als hij er straks is...

20. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Aaah dat geeft de burger moed. Ik wil wel over 2 dagen bevallen hihi. Kun je je nog herinneren hoe je bevalling startte? Had je al wat voorweeen oid? Ik voel eigenlijk helemaal geen gerommel .. af en toe een harde buik en voel het koppie heel duidelijk in mn bekken drukken (hij ligt heel diep ingedaald).

Heb gisteren weer een afspraak gehad bij de vk. Alles was goed en we hebben meteen een strippoging bij 39+6 ingepland. Hoop natuurlijk dat hij dr voor die tijd is.

Spannend!

Deel Deze Pagina