Groot leeftijdsverschil tussen 1e en 2e kind

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Esthertie, 30 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Nee helaas nog stilletjes. Heb bergen energie vandaag dus ben aan de schoonmaak. Misschien dat het wat triggert :) ik kijk nu voornamelijk uit naar as woensdag. Hoop zo dat t strippen wat uithaalt!

Hoe voel jij je? Morgen echo toch?

2. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw

Wel heerlijk dat je nog zo veel energie hebt. Kan je juist alles aan kant maken en laatste klusjes doen. Ik hoop ook dat het wat uithaalt voor je het strippen. Hier gaat het goed en inderdaad morgenavond de echo.

3. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Ja zeker fijn! Nu wel rustig aan doen hoor want heb behoorlijke harde buik nu :p
    Spannend! Laat je het weten morgenavond?

4. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Oh ja daar moet je wel voor oppassen.
    Hartje mooi horen kloppen en alles is in orde :)

5. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Aah fijn! Altijd mooi om het hartje te horen kloppen!

Nou vanavond is het zo ver meid! Ben heeel benieuwd naar het geslacht hihi. Ik gok op een meisje :p

Ik hoor het wel ;)

Hier vannacht bagger geslapen en nog steeds geen baby :( .. nu maar hopen dat t strippen morgen wat doet!

6. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Wij krijgen een meisje. Ze kon het heel goed zien. Ze was lekker aan het bewegen en alles zag er goed uit :)

lilo88 vindt dit leuk.
  7. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Super leuk een meisje erbij! Geniet van dit mooie nieuws!

Ik ben gisteren bevallen van ons lieve mannetje Noah. Zal t mn verhaal even doen :

Gisterennacht werd ik wakker van enorme bandenpijn. J. moest mij mee omhoog helpen om naar de toilet te gaan. Verder nergens last van gehad. Vanochtend rond een uur of 7 mijn eerste rugwee gevoeld. Maelynn nog naar school gebracht en daarna even bij mn moeder op de thee. Ook daar had ik regelmatig rugweeen. Ik was blij want het voorwerk was begonnen. Ik denk mooi, dan kan ik morgen ws goed gestript worden. Na het timen bleken ze om de 5 min te komen en 1 minuut aan te houden. Om half 1 voor het eerste de vk gebeld. Die gaf aan dat ze me nog gewoon goed vond klinken en dat de pijn echt wel 1 minuut moet aanhouden (dit was toen nog zn 20 sec van de hele wee) prima ik naar huis toe en lekker op de bank gelegen. Om 14:10 toch maar J. van zn werk gebeld, want de weeen werden pijnlijker, en hielden 1 minuut piek aan. Kon verder tussen de weeen door nog alles doen. Even dacht ik nog dat t af zou zwakken. Ik ben rond een uur of 4 op mn zij gaan liggen en toen braken mn vliezen. Vruchtwater was mooi helder met vlokjes. Om 16:10 heb ik de vk weer gebeld en die was rond 16:20 bij ons. Inwendig onderzoek gedaan en bleek 4 cm te hebben. De weeen werden flink heftig en kon ze bijna niet meer opvangen. Tens apparaat aangesloten en de vk liep naar haar auto om wat spullen te pakken. Toen ze weg was voelde ik enorme persdrang en was ik enorm bang dat ik in bed zou poepen. Ik kon me niet meer inhouden en schreeuwde het uit. Ze kwam weer boven en zag het hoofdje al. Ik mocht bij de volgende week persen .. jeetje nu al. Met 2x persen (16:50) was Noah er al. Dus in 50 min vanaf gebroken vliezen volledige ontsluiting. Noah is wat misselijk en blauw ivm de hele snelle bevalling. Hij heeft zn eerste flesje op en slaapt non stop. Wat is dit genieten zeg! Eerst lekker met zn 3tjes geweest en rond een uurtje of 20:00 kwam onze dochter. Zo trots op haar kleine broertje. Ben benieuwd wat de nacht ons brengt. Rond half 11 weer een flesje geven en temperaturen. Hij heeft namelijk nog een beetje moeite met zich op temperatuur houden.

Zo de eerste nacht is goed verlopen Dat hebben we er ook weer opzitten

8. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Wauw wat super snel, ik dacht gisteren al zoiets. Van harte gefeliciteerd en echt een hele leuke naam! Fijn dat alles goed gegaan is en je toch niet gestript hoefde te worden. En je dochter helemaal in de wolken, die kan de aankomende dagen mee genieten want ze is vrij natuurlijk :)
    Stuur je een fotootje want ik ben heel benieuwd hoe hij eruit ziet..... Geniet er lekker van met zijn viertjes.

9. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Ja snel he! Dankjewel!
    Heel blij dat ik niet gestript hoefde te worden. Maelynn is helemaal blij en is inderdaad vanaf vanmiddag paar daagjes vrij. Echt super fijn! Niet hoeven stressen in de ochtend. Ik zal je snel een foto doorsturen. Bestand mag maar 1mb zijn dus die moet ik even verkleinen xxx

10. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Hoe gaat het bij jullie, ben je de hitte een beetje doorgekomen in het kraambed? En al helemaal gewend aan een gezin van 4 personen??

11. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Goed! Kraamweek was prima te doen met de hitte. Veel binnen gezeten Haha.
    Nog niet helemaal gewend maar t begint langzaam te komen. Het is best een groot verschil zo met een zelfstandige dochter en dan zn kleine dr bij. Was even vergeten hoeveel aandacht een baby nodig heeft Haha. Ben de hele dag bezig en kom amper toe aan eten ;). Wel fijn voor de kilo's Haha, die vliegen eraf. Moet alleen nogneen weg zien te vinden in het naar en van school halen. Is zo lastig omdat je ook weer rekening moet houden met voedingen etc. Gelukkig hebben we even om te oefenen voordat ik weer moet gaan werken.

Hoe gaat het met jou? 15 weken alweer gaat echt snel! Al weer bijna op de helft!

12. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Snap dat het wennen en soms rennen en vliegen is. Is jouw man nu ook nog vrij? Die van mij heeft zo veel vrije dagen dat hij een week of 3 vrij kan nemen na de bevalling.
    Het naar schol brengen wordt hier ook een dingetje. Mijn man gaat al om 7:30 de deur uit dus het ochtend ritueel komt op mij neer. Voordeel is dat mijn ouders dichtbij wonen en mijn vader is gepensioneerd die kan mijn dochter straks van school halen of mee naar de gym of zwemles als het mij echt niet lukt. Gaat jouw man ook al zo vroeg werken of kan hij je nog helpen 's ochtends?

Het voelt echt nog niet alsof ik bijna op de helft ben haha. Ik denk steeds pff het duurt nog een half jaar. Ook omdat ik echt al een flinke buik heb, soms denken mensen dat ik al 20 wk ben.

13. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant

Ja die is gelukkig vrij tot en met maandag. Scheelt wel! Hoef ik niet alles meteen alleen te doen. Mijn man is ook om half 8 naar het werk, dus het komt op mij neer. Ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen Haha. Of ik niet net met een fles of slaapje in de knoop kom al die dagen Haha.

Ja groeit je buik mooi? Tweede gaat vaak sneller he ;)
    Ik vond de eerste 30 weken heel snel voorbij vliegen. Die laatste weken waren echt mega langzaam en de weken vanaf 37 weken leken wel maanden te duren Haha.

Vandaag voor t eerst een uitstapje naar prenatal gemaakt met Noah. Ging goed ondanks de hitte.

14. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Wel fijn dat hij toch lang vrij had. Hoe neem jij de kleine straks mee naar sschool als je Mealyn weg brengt? Hier wordt het denk ik wandelen ipv fietsen en dan 10 min eerder van huis. Hoe was je uitstasje, kon je er van genoten en heb je nog wat leuks gekocht?

Mijn buik is echt wel groot voor de termijn vind ik. Al is het nog niet een mooie strakke rond zwangere buik. En ik vind de tijd juist heel langzaam gaan haha.
    ik realiseerde mij gisteren dat als ik het precies 42 wk wordt ik op 5 december zou kunnen bevallen. Verwacht en hoop het zeker niet. Dan liever weer met 38 weken anders lijkt het mij voor een kind niet leuk al die sint drukte en dan ook nog jarig.

15. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Ik breng Maelynn meestal met de auto weg dus dan gaat Noah mee in de maxi cosi en dan zet ik die op het onderstel. Als ik genoeg tijd heb en het is lekker weer dan ga ik wandelen. Alleen is het nog wel 10-15 min lopen. Ben benieuwd hoe het morgen met de fles gaat Haha. Hopelijk valt deze net voor af na wegbrengen/ophalen.

Uitstapje naar prenatal liep een beetje anders dan verwacht. Het was zo mega heet en Noah kwam precies coor een flesje toen we weg wilde rijden. Dus die heb ik nog in de auto gegeven. Merkte meteen dat tie veel prikkels te verwerken had die dag. Zaterdag dus een balansdagje en heeft hij de hele tijd lekker geslapen in zn eigen kamer. Gisteren zijn we een halve dag naar de Efteling geweest en daarna nog uit eten. Noah heeft het perfect gedaan maar was vannacht wat onrustiger. Logisch natuurlijk .. rust betekend verwerken natuurlijk Haha.

Tis echt weer even wennen Haha. Die flesjes, slaapjes, huiluurtjes etc. Ben blij dat de draagdoek bestaat ;)

Haha die strakke ronde buik komt snel genoeg. Bij mij begon het pas mooi rond te worden na 25 weken ongeveer.
    Hebben jullie nog vakantieplannen deze zomer? Straks als je dochtertje vakantie heeft dan gaat de tijd vast lekker snel!
    Oeh nou 2 weken over tijd is sowieso al geen pretje en al helemaal niet rond sinterklaas. Nee we duimen voor die 38 weken bij jou Haha.

Morgen voor het eerst naar t cb met Noah Ben benieuwd wat tie nu weegt.

Nog plannen vandaag?

16. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Wat fijn dat hij het zo goed doet en inderdaad na een drukke dag kunnen ze iets van slag zij. Bijkomen is dan goed en fijn. Ik wil ook veel gaan dragen als mijn rug en bekken het toe laten. Leuk dat jullie met zijn allen naar de eftelig geweest zijn. Ik wil weer borstvoeding gaan geven, kan mooi overal en nergens haha.

Wij gaan de laatste 2 weken vd zomervakantie camperen in Luxemburg. Mijn ouders zetten hun caravan daar het hele seizoen neer. Nog even lekker weg, niet te ver en niet te heet. Hebben jullie plannen? Waarschijnlijk dat we begin juli ook nog een lang weekend gaan (Alika, ik en mijn ouders) mijn man moet werken.

Succes morgen!!

17. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Gisteren rustige dag gehad. Was ook wel nodig ;) Noah had nog t een en ander te verwerken. Ben m daar nu wel veel meer bewust van! Rust en regelmaat is toch wel heel belangrijk voor een baby!

Oja bv is dan wel super handig. Altijd bij de hand :D. Ik heb het deze keer niet gedaan.. gaf me de vorige keer veel te veel stress.

Oh heerlijk kamperen! Genieten met zn 3tjes nu t nog kan Haha.
    Wij gaan niet op vakantie, maar ws wel een weekendje naar centerparks.
    Volgend jaar zien we wel weer :)

Noah vandaag gewogen bij t cb en hij weegt inmiddels 3850. Dus mooi 170 gram boven zijn geboortegewicht!

18. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Lekker dan groeit hij goed, fijn is dat. Een weekendje centerparks is ook super leuk, wij zijn er eigenlijk nog nooit geweest zo'n vakantiepark in NL. Is hij alweer een beetje bijgekomen?

19. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Uhm hij is nu aan t bijkomen Haha. Gisteren van 18:00 tot 00:30 ontroostbaar. Denk een regeldagje ofzo want hij had mega honger ook. Nu slaapt tie al van voeding tot voeding vanaf half 7 .. fijn even rust!

20. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Oef dat is heftig, gelukkig dat hij nu dan de hele dag rondom de voedingen slaapt. Kan jij ook weer een beetje bijtanken. Hoe ging het s ochtends met naar school brengen e.d.?

Deel Deze Pagina