Groot leeftijdsverschil tussen 1e en 2e kind

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Esthertie, 30 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Dankje voor het delen :).
    Ja het lijkt mij ook ideaal dat m'n dochter zelfstandiger is en naar school gaat. Zo alle tijd voor een baby :D

2. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    @truusdemier1981 Het leeftijdsverschil is ook wel een van de voordelen, je hoeft geen twee kids met luiers te verschonen, voeren, aankleden e.d :)

@meisje89 Dan is het verschil ook wel heel groot als de oudste 14-15 is. jij gaat misschien wel voor een heel elftal zo te lezen ;) Leuk hoor! Bang voor jaloezie ben ik hier niet. Mijn dochter is super sociaal, deelt graag haar speelgoed, eten ed met anderen en is heel makkelijk in de omgang, stapt op alles en iedereen af. Fijn dat hij het al goed begrijpt en je dan niet hoeft te 'stressen' als er een keer iets is of je meteen twee huilende kids hebt.

@Lilo Wat grappig om te horen, mijn dochter is een beetje hetzelfde maar absoluut niet verlegen. Die rent meteen naar iedereen toe en als ik niet oppas zit ze bij wild vreemden op schoot. Maar het is ook echt een buiten speel kind dat van vies worden houdt. Voor mij begint de spannende periode, eerder testen dan mijn nod doe ik niet want die weet ik ook niet precies. Ik wacht nu maar netjes twee weken af en we zullen zien.

3. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Nee elftal hoeft niet voor mij haha. Het ging over de leeftijdsgrens. Ik wil na mijn 30 geen meer. En toen zei iemand dat zij haar grens had opgeschoven naar 35. Maar als ik dat doe dan is de oudste al 14 als ik op 35 nog een kind zou krijgen.

Hier komt sowieso nog eentje. Misschien 2. Zullen zien hoe dat uitdraait. Hoeveel tijd er tussen deze en een mogelijke 3e zit en hoe dat gaat financieel en zo. Zien we dan wel :D eerst deze lieve schat maar eens groot brengen!

4. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Haha dat was ik ja. Gelukkig heb je nog even voor je 30 bent.
    Hier zullen wij bij een 2e financieel een stapje terug moeten doen. Ik heb alles maar dan ook alles van mijn dochter weg gegeven of verkocht. Alleen de wandelwagen een paar van haar eerste kleertjes heb ik nog. Ik werk als zzp-er onder de schooltijden van haar en dat zal straks ene stuk minder worden. Na een half jaartje wil ik de 2e ook 2 dagen naar de creche en opa/oma brengen en die creche kost ook weer ene hoop geld terwijl de basis school (nagenoeg) gratis is. Gelukkig wonen mijn ouders dicht bij en springen ze bij waar ze kunnen :)

5. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    oooh dat lijkt me zo fijn! Onze dochter is soms zo verlegen, en daar baal ik dan wel eens van. Maar moet wel zeggen dat het minder erg is sinds ze op de basisschool zit.

Mijn dochter houd van buitenspelen, maar absoluut niet van vies worden haha. Als ze plakhanden heeft, onder de modder/zand zit oid dan moet ik dat altijd meteen afdoen ..

Goed van je hoor dat je je nod afwacht. Ik hoop dat deze keer ook goed vol te houden :p

6. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    @lilo Zo bizar ik ben net gewoon ongesteld geworden. Dit keer dus een korte cyclus van 25 dagen en een lf van maar 8 dagen. Ik had geen buikpijn, gevoelige tepels of een ' zeer'schaambeen wat ik de laatste maanden wel vooraf had. Mijn temp. was vanochtend ook nog super hoog 36,9. Het lijkt mij geen innestelingsbloeding want het was best veel rood bloed zoals bij een menstruatie. Ik ben een beetje in de war.

7. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Oh dat is zeker bizar!! Snap dat je er een beetje van in de war bent.
    Heb je je eisprong gevoelt, omdat je een korte lf hebt?
    Snap het niet, want normaal gesproken moet je temp dan weer dalen toch? Zou dit echt niet een innesteling kunnen zijn? Ben nu wel benieuwd hoe lang het bloeden aanhoudt...

8. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    @Lilo Aan mijn temperatuur te zien heb ik op de 17e mijn ei gehad. Heb vanmiddag tich lichte buikpijn gekregen en het bloeden hield aan. Dus het is wel echt een menstruatie, verwacht dat morgenochtend mijn temperatuur weer omlaag is. Wel een groot verschil met vorige maand, een cyclus van 37 dagen en nu een van 25.

9. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Zo inderdaad zeg! Op naar ronde 2 :)
    Ik had vandaag wel een smiley verwacht op mn ovulatietest, maar nog niets te bekennen. Heb een beetje t gevoel dat ik m'n lh piek gemist heb. Had afgelopen vrijdag enorm veel krampen bij mijn linker eierstok.
    Die pijn hield zeker een paar uur aan. Ik test met cb altijd om 7 uur sochtends dus misschien heb ik m net gemist. Weet wel dat ik mocht t nodig zijn volgende rond absoluut geen testen maar ga gebruiken. Wordt er heel onzeker van. We hebben wel om de dag gemeenschap, dus daar kan t niet aan liggen.

Agja we zien wel :)

10. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Kan je je eisprong voelen? Ik heb dat nog nooit gehad (voor zo ver ik weet) en begreep dat dit ook eigenlijk niet kan. Heb nog nooit met ovu testen gewerkt dus durf er niets over te zeggen. Maar als je om de dag klust moet kan je niet missen. Doe je dat dan de hele maand? En ik ben echt ongesteld geworden. Vreemde is dat mijn temperatuur vanochtend ook nog hoog was 36.8 (normaal 36.3-36.5). Op de dag dat mijn menstruatie normaal begint zou keldert hij meteen naar die 'normale' waarde dus vind dit wel heel vreemd dat hij twee dagen zo hoog bleef. En op naar ronde twee. Helaas moeten wij dan klussen in een tent op luchtbedden haha. Weet niet of het daar dan echt van komt.

11. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Hahahaha dan kan ook romantisch zijn, alleen heel praktisch niet denk ik :D

Ik voel m'n eisprong nooit, maar wel de eicel die aan t rijpen is (op knappen staat) tenminste als ik internet moet geloven ;)
    Maar we blijven gewoon om de dag klussen en dan komt het vast ooit goed. Dit doen we niet de hele maand, maar vanaf dag 10 tot dag 20 ongeveer

Wel vreemd dat je temperatuur niet verlaagd. Misschien morgen?

12. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    @lilo Haha ik dacht al, de hele maand lang om de dag pfff ik zou daar geen zin in hebben ;) Denk dat wij straks ook maar om de dag moeten doen, mijn eisprong was deze maand op dag 17 dus daar maar vanuit gaan en op dag 14 beginnen en dan door gaan tot dag 22. Ik temp. gewoon door dan zie ik het morgen vanzelf, maar het is wel heel vreemd omdat hij op de dag van je menstruatie echt weer naar beneden (moet) gaan. Ik hoop maar dat je je eisprong gehad hebt, hoe eerder hoe beter ;)

13. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Mijn temp. is vandaag weer netjes omlaag. Denk dat hij zat. en zon. zo hoog was omdat ik later dan normaal getemperatuurd heb. Schijnt dat dat ook invloed heeft, wist ik niet eens.

14. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant

hahaha nee dat is een beetje teveel van het goede ;) Zou mn vriend overigens geen problemen mee hebben denk ik zo.
    Ik heb vandaag eindelijk een positieve cb test met smiley.
    Mn laatste test uit de verpakking nog wel :p
    Dacht dat ik m nooit meer zou zien haha.

Nu weet ik wel dat mn cyclus weer een stukje langer is (30-32 dagen).
    Dus hou mn nod maar aan morgen over 2 weken. Dan kan het niet missen.

Fijn dat je temp gezakt is. Ik heb inderdaad wel eens vaker gehoord, dat tempen op een later tijdstip effect heeft op je temperatuur.

15. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Nou spannend dan kan je bijna weer op het wachtbankje. Ik hou deze keer een cyclus van 28 dagen aan dan is mijn nod rond de 22e. Wel handig dat je die laatste test nog bewaard had, komt hij toch nog van pas :)

16. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Ja inderdaad! Heb nu nog 3 testen van zwanger en kids.
    Ga vanavond nog een keer testen, om te kijken of tie al weer negatief is of nog steeds positief. Na morgen inderdaad weer op t wachtbankje :)
    Jij een ruime week na mij je nod hahaha. Ben benieuwd! Hoop voor ons beide op positief nieuws :)

17. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Oh goed dan kan je inderdaad vanavond voor de zekerheid nog een keer testen. Bij mij kan mijn nod ook zo maar een week later of een paar dagen eerder zijn. heb echt geen flauw idee hoe het zal zijn deze cyclus.

18. Wenssinds2013

Wenssinds2013 Niet meer actief

Ik heb mijn dochter in 2009 gekregen, wat een geluk. Door mijn studie netjes gewacht tot ik deze had afgerond. Nu na 3 jaar nog niet zwanger. Zo'n groot gat hadden we nooit gewild en ik heb ook geen idee of het nog lang gaat duren, dus kan maar zo nog een paar jaar bij komen. Het is niet anders. Voordeel, ze maakt het als het nog mag lukken heel bewust mee en kan goed voor zich zelf zorgen. Kunnen we meer genieten van de baby samen! Nadeel, je begint weer helemaal opnieuw terwijl het leven nu heel makkelijk is. Maar ja dat zou ik zoooooo graag willen ;)

19. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Jeetje zeg drie jaar is al een tijdje. Was je dochter toen wel gepland? En inderdaad het leeftijdverschil brengt voor en nadelen. Ik vind het inderdaad wel heel leuk dat ze alles heel bewust mee maakt en kan 'helpen'. Al ga ik de vrijheid de eerste 2-3 ook missen. Zat vanmiddag in de speeltuin, dochter was met een vriendinnetje en dacht nog: Heerlijk, bijna geen omkijken naar. Dat is straks weer anders met een dreumes/peuter die je overal bij moet helpen en in de gaten moet houden.
    Jouw nod is al bijna, heb je het idee dat het raak kan zijn?

20. Wenssinds2013

Wenssinds2013 Niet meer actief

Nee dat is het grappige, ze was een totale verrassing. Ik mocht toen zelfs niet zwanger raken. Dus het was een spannende periode. Nu denk je erop terug en heb ik sterk het gevoel zij is mijn wonder. Ik heb wel vaker een vroege miskraam gehad en 1 met 8 weken dus denk dat het voor mij gewoon erg lastig is. Nee ik heb niet het gevoel dat het raak is, ik kreeg vandaag behoorlijke hoofdpijn en onderrug pijn dus dat zegt bij mij altijd genoeg helaas.

Dit keer dubbel balen want ik had twee eitjes waarvan 1 hele grote. Volgens de arts dubbel kans. Ben wel 3x gewaarschuwd voor een meerlingzwangerschap. Dan kan ik alleen maar denken uhhmm het is al een wonder als er 1 blijft plakken :).

Ja dat is wel zo. Ik zit vaak op een verjaardag en dan hoef ik niet meer op te letten en andere ouders kunnen dan echt jaloers zijn en tegen me zeggen super relaxt hoe jij erbij zit. Ze heeft ook haar A en B dus met zwemmen hoef je er ook niet de hele tijd op te zitten. Het wordt steeds makkelijker.

Maar ik heb het liever moeilijker hoor, even een stukje zwaarder, want man o man wat heb ik een liefde voor een baby in mij zitten. Ik heb echt het gevoel dat ik daar niets mee kan. Zo'n machteloos gevoel. Ik zou ook veel meer van alles in mijn leven willen genieten. Dat vind ik erg lastig vooral de week voor NOD. Na mijn ongesteldheid gaat het meestal beter.

Herkenbaar?

Deel Deze Pagina