Zaterdag ingeleid, zo nerveus!

Discussion in 'De bevalling' started by Konijntje87, Sep 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Konijntje87

Nov 18, 2012
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey ladies,

Ik moet de zenuwen gewoon met iemand delen. Ik ben nu 37.5 en het gewicht van de baby wordt al geschat op 3760 (!), onze beeb heeft een grote buik. Vandaar dat de gyn heeft bepaald hem meteen met 38 weken te halen; as zaterdag dus! Ik moet 's ochtends om 7 uur bellen om te vragen of er wel plek is. Alleen dat al maakt me nerveus, want we leven echt naar zaterdag toe.

Heb al wel 2cm ontsluiting en ben gisteren heel vroeg in de ochtend m'n slijmprop verloren. Dus hoop nog steeds dat ons baby'tje zich vandaag of morgen aandient!

Is inleiden echt zo veel heftiger dan natuurlijk bevallen?

2. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    1,486
    223
    63
    Woow wat word je vroeg ingeleid dan! Mijn baby werd met 36 wk geschat op 3900 gram en kreeg vorige week een geplande ks met pas 39 wk!
    En geen idee maar heel veel succes!!

3. kim198

kim198 Bekend lid

Jun 29, 2011
    898
    0
    0
    Hi,

Allereerst succes Zaterdag! Super spannend en wat een leuke tijd gaat er voor je aanbreken! Ikzelf ben 5 weken zwanger van de tweede, dus voor mij gaat het nog even duren. Ik ben met 37 weken bevallen van mijn dochter. Ik werd ingeleid vanwege pré-eclampsie. Was eerder al opgenomen en heb medicijnen geslikt tegen hoge bloeddruk.

Ik ben altijd van het eerlijke antwoord, dus bij deze:

Ik heb het inleiden niet als prettig ervaren. Het inleiden op zich stelde niks voor en ook het breken van de vliezen was een peulenschilltje. De weeen die direct begonnen waren direct heel heftig en er was meer sprake van één lange, niet op te vangen wee dan van een pijn die toeneemt, een piek heeft en weer afneemt. Ik was vrijwel direct uitgeput. 12 uur later bleek mijn ontsluiting 4 cm (mijn dochter was een sterrenkijker) en heb ik een spoedkeizersnee gekregen.

Van de andere kant:
    Een vriendin werd ingeleid met 37 weken. Ze is binnen 4 uur bevallen van een flinke kerel (3800 gram). Weeen waren goed op te vangen en alles verliep voorspoedig. Ze vond het een geweldige ervaring.

Hoe het inleiden je zal 'bevallen' is op voorhand niet te voorspellen. Ieder lichaam is anders en de één is op het tijdstip van inleiden er al meer 'klaar' voor dan de ander (fysiek). Ik hoop voor jou dat je in ieder geval geniet van de bijzondere ervaring! Pijn zal het zeker doen, maar het is (lekker cliché) de moeite écht waard!

gr

4. LizzyWizzy

Feb 4, 2012
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik snap je gevoel, ik mag me morgenochtend melden als er voldoende plek is... ben nu 40+6 (banner loopt 2 dagen voor) en ben ingeloot in de Index studie. Alles zit nog potdicht echter, dus ben benieuwd... denk dat het een lange rit gaat worden.

Sterkte alvast, al hoop ik dat je ondertussen al vanzelf bent begonnen :)

5. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

6. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Je kan beter iets vroeger inleiden dan een dikke buikoperatie natuurlijk dus hier doen ze ook met 37-38 weken inleiden bij erg grote baby, mijn kindjes waren 8 pond en bijna 9 pond met 38 weken als ze hadden gewacht had ik waarschijnlijk een KS gemoeten en veel langer herstel e.d.

Ik ben twee keer ingeleid een keer met niets geen ontsluiting duurde dus wat langer en 1 keer met 4 cm en had binnen 4 uur ons meisje in mijn armen met maar een half uurtje echt pijn.

7. Konijntje87

Nov 18, 2012
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden! Mijn zoontje heeft zich uiteindelijk zelf nog aangediend! De bevalling begon vrijdagochtend en 's avonds om 19.47 lag hij in m'n armen! Het was een zware bevalling die uiteindelijk is geëindigd met een spoedkeizersnee. Ik haalde 9cm ontsluiting en die laatste cm wilde niet lukken. Zoontje was een sterrenkijker!

En de grootte viel best mee! Onze beeb woog 3275! We zijn zo gelukkig!

8. Tientje1986

Tientje1986 Fanatiek lid

Dec 3, 2012
    1,046
    231
    63
    Female
    ZZP-er
    Gefeliciteerd! Geniet ervan!

9. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

Jul 23, 2012