Hier tussen alle kinderen een flink leeftijdsverschil. MIjn oudste is bijna 17 jaar en de nu nog jongste is 9 jaar. Er zit dus 8 jaar tussen de meiden. NU ben ik zwanger van meisje nummer drie. Dus nu zit er 9 jaar tussen de 2 jongste en 17 jaar tussen de jongste en de oudste. Die van 9 jaar ziet het kindje dat op komst is echt als een speelkameraadje, en de oudste is meer van de zorg type. Die wil dolgraag bij de bevalling zijn en is in gedachte bezig met oppassen.
Ik scheel 12 jaar met mijn jongste broertje en ik vind het wel leuk. Ik heb mijn moeder in het begin heel veel geholpen door omstandigheden maar vond het ook super leuk. We kunnen nu ook heel goed met elkaar opschieten. Natuurlijk merk je dat we allebei in een heel andere fase van ons leven zitten maar dat is ook wel weer leuk. Ik herken veel van mezelf in hem
Ik heb veel oudere broers en zussen. Natuurlijk is de band met mijn zus van 1,5 jaar ouder heel anders dan die met mijn zussen van ongeveer 15 jaar ouder. Als kind hadden we niet zo veel aan elkaar (al vond ik het geweldig om bij hen op bezoek te gaan, zo leuk dat die grote mensen mijn zussen waren, en zij vonden mij ook wel schattig). Maar nu we allemaal volwassen zijn, is bijvoorbeeld mijn 13 jaar oudere zus een van mijn beste vriendinnen. Wij hebben een totaal andere jeugd gehad bij dezelfde ouders, dus dat maakt het anders dan met mijn jongste zus (met haar kan ik meer herinneringen ophalen, al heeft zij veel dingen anders beleefd dan ik). Maar uiteindelijk kennen zij een stuk van het leven van mijn ouders dat ik nooit gekend heb en dat maakt het voor mij heel waardevol om er met hen over te praten. Ik bedoel maar: als kind zullen ze misschien niet zo heel veel aan elkaar hebben, maar het grootste deel van hun leven zullen ze volwassenen zijn. En in dat deel van hun leven kunnen ze een superband met elkaar krijgen. Of niet, maar dat geldt ook voor alle leeftijden.
Kinderen die vlak op elkaar volgen kunnen soms wel hun hele jeugd veel ruzie met elkaar hebben. Dus dat wil nog geen garantie geven voor een goede band. Aangezien je dochter graag een broertje of zusje wil zal het vast wel goed komen. Denk met name voor later dat het erg fijn voor kinderen is als ze niet de enige in het gezin zijn. En wat maakt 10 jaar verschil nog uit als je 30 en 40 bent
daar heb je gelijk in tinkelbel toen haar vader en ik uit elkaar gingen was ze heel eenzaam, straks is ze niet meer alleen
Tussen mijn eigen kinderen zal 5 jr tussen zitten, maar ik verschil zelf 9 jr met mijn zusje. Mijn moeder kon na mij heel moeilijk zwanger raken vandaar zoveel jr verschil. In het begin was een baby super leuk, maar bij mij is en was het leeftijdsverschil nog steeds erg vervelend. Wij verschillen qua karakter al heel veel van elkaar, maar zitten ook in compleet verschillende levensfases. Zij zit nog in de puber fase met vriendinnetjes make-uppen en giechelen over jongens en feesten, terwijl ik in verwachting ben van mijn tweede en al moeder ben. Ik moest ook heel erg wennen dat ik niet meer enigst kind was en dus aandacht moest delen. Voelde me toen wel eens eenzaam toen alle aandacht uit ging naar mijn zusje en niet meer naar mij. Wij hebben (mede door het grote verschil en totaal verschillende karakters) nu niet zo'n goede band met elkaar en dat vind ik persoonlijk erg jammer. Je hebt wel een zus, maar veel kan je niet delen. het kan misschien wel veranderen als zij wat ouder is, maar tot die tijd is het gewoon afwachten en kijken hoe het loopt. Elke situatie en elk kind is anders, dus het is echt een kwestie van afwachten. Je kan ook heel weinig verschil hebben en die kids kunnen elkaar ook wel af maken.
Mijn zusje en ik schelen 14,5 jaar! ik wilde ook altijd dolgraag een ' zusje' en jaaa eindelijk na een hele tijd kreeg ik (toevallig ook nog) een zusje. Maarja inmiddels zat ik dik in de pubertijd en had dus niet veel zin in dat babygedoe. achteraf nu ik weer ouder ben vind ik het wel erg jammer. maar we schelen zoveel van elkaar dat we op dit moment nog niet veel aan elkaar hebben. Wel vind ik het fijn dat ik ' later' niet alleen ben en dat ik toch nog iemand heb. dat voelt prettig. maar inmiddels woon ik al 5 jaar niet thuis dus in principe zijn we allebei altijd enigs kind geweest
mijn dochter zit met haar 10 nu ook beginnend in de puberteit zij wil een broertje heeft al genoeg nichtjes zegt ze hihihi
hallo ik heb zelf een zoon van 8 en een dochter van 6, nu zwanger 31 weken, maar we proberen hierna gewoon nog een x dan hebben die ook weer wat aan elkaar en dan klaar
Onze zoon is bijna 5 jaar, en we gaan weer voor nog een baby. Ik vind het helemaal leuk. 2 kids kort op elkaar heb ik altijd gezegt dat ik dat niet wilde.
@ luusje: 4 kids is wel veel dat zou ik zelf niet willen, vindt 2 hooguit 3 meer dan genoeg @ toerist18: spannend zeg, hoop dat het snel mag lukken voor jullie!