Waar voelen jullie de baby rond 23 weken?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Annedore, Jun 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Hey!

Ik voel de baby sinds ruim 16 weken zwangerschap.

Ik voel hem eigenlijk bijna altijd onderin mijn buik, net boven schaambot.
    Daar is het nu ook weer een drukte vanjewelste :D

Soms voel ik hem iets hoger en meer aan de zijkant. Zo laatst ook.
    Toen lag ie met de SEO echo nog in stuit en voelde ik alles heel laag in de buik.
    De dagen daarna voelde ik hem meer aan de zijkant, iets hoger en ook iets minder duidelijk. Hij bleek toen 2 dagen na de SEO, tijdens de GUO, met zijn koppie naar beneden te liggen.

Maar wanneer ga je de baby nou meer over de hele buik voelen?
    Want baarmoeder zit al boven navel, maar voel daar helemaal niks :(

Hoe zit dat nou? :D

2. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

ik voelde de baby tot een week of 25 ook zo laag en ineens begon ik druk tegen mijn ribben aan te voelen. en nu voel ik sinds twee weken mijn hele buik draaien als die bezig is. Komt allemaal vanzelf ;)

3. mama079

mama079 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,065
    30
    48
    9 van de 10 keer voel ik m onderin. Het is iets van de laatste week dat ik m ook bovenin voel.

4. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

Nov 28, 2010
    3,509
    295
    83
    Ik voel de baby ook alleen onderin. Lag tijdens de 20 weken echo ook in stuit. Heb bovenin nog helemaal niks gevoeld...

5. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    1,410
    0
    0
    Ik ben 27 weken en voel je schopjes onderin en langs mijn linkerzij .. kindje ligt met hoofd naar beneden

6. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    anne ik voelde haar tot 30 weken echt onder mijn navel(vooral als ik stond)
    maar als ik op mijn rechterzij ging liggen dan begon ze op in mijn linkerzij echt te stampen haha.
    vanaf 32 weken drukt ze echt tegen mijn linkerrib aan, en sinds 4 a 5 weken beweegt dus heel mijn buik mee, en duwt ze nu ook echt met haar kont heel die buik naar voren..

wel raar gevoel en soms pijnlijk hoor

7. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

Jun 6, 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Ik voel het prutske echt langs mijn rechterkant, op hoogte van mijn navel en dikwijls ook hoger.
    Hij/zij ligt dwars, dus met het hoofdje links en voetjes rechts, op de rug te zwemmen :D.

Links voel ik de handjes wel eens, maar dat is véél zachter dan de voetjes, die doen me soms echt al pijn en ik zie ze ook al enkele weken echt bulten vormen op mijn buik :)

Maar wat je voelt, is natuurlijk ook afhankelijk van de ligging van de placenta hé! Bij mij ligt die vanonder, dus misschien daarom dat ik ons babietje al 'hoger' voel? Die ligt als op een kussentje op zijn/haar moederkoek hé :D!

8. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Dank voor jullie reacties :)

Mijn placenta ligt tegen de achterwand aan trouwens.

Ga het dus vanzelf wel merken als de baby groter wordt, dat maak ik wel op uit jullie verhalen :)

9. Cindell

Cindell Actief lid

Oct 20, 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Ik voel ons kleintje voornamelijk van onder. Af en toe voel ik eens een handje of voetje van boven. Niet zo dikwijls.. Wat ik wel geweldig vind is dat hij zich soms rekt en dan voel ik hem links én rechts. :cool:

Share This Page