de benzine prijs gaat door het plafond. Nu zie ik net op Hart van nederland dat veel mensen de auto laten staan. Hoe zit dat hier?
Ja... Maar dat is omdat het beter is om met de fiets te gaan...of te lopen Wij hebben de auto eigenlijk helemaal niet nodig.
Ja en Nee naar school ga ik met OV, want dat is gratis naar stage kan ik niet met OV dus moet ik wel met de auto maar ik ga wel minder snel ff naar mijn ouders of vrienden in noordholland toe dan voorheen want met de kinderwagen in de trein enz zie ik ook niet zitten
wij laten hem niet staan maar dan moet ik eerlijk zeggen dat wij in duitsland tanken dus daar betalen we een 1,72.
Wij hebben 2 auto's (man 1 van de zaak) maar onze eigen auto rijdt echt nog maar heel weinig. Ik heb geen rijbewijs dus ik doe sowieso alles op de fiets (& lovin' it) en als we een paar boodschapjes hebben neemt mijn man die mee op de terugweg met de auto van de zaak. We proberen onze eigen echt niet meer teveel te pakken voor de kleine ritjes. We kunnen 'm alleen ook niet weg doen want mijn familie woont in Friesland en de familie van mijn vriend in Brabant en daar willen we natuurlijk wel heen kunnen. Met de auto van de zaak mogen we maar een beperkt aantal km's rijden per jaar namelijk.
Wij gaan verhuizen en daarmee dichter bij het werk wonen (scheelt 40 km enkele reis). Zo hoeven we al minder te tanken. Onze diesel hebben we ingeruild voor een ecomotive (véél minder wegenbelasting) en onze 2e auto is een zuinige Aygo zonder wegenbelasting (i.p.v. een beetle die we hadden). Als we ergens heen gaan proberen we ritjes te combineren. Al met al besparen we nu zo'n 150 euro p.m (wegenbelasting en verzekering) ten opzichte van een jaar terug, daarom zullen wij de auto nu (nog) niet vaker laten staan. Misschien wel als de benzineprijs straks echt de pan uit rijst, maar voorlopig rijden wij nu "goedkoper" als eerder.
Als het zou kunnen.. Maar mijn jongste kan nog nog niet zitten, dus fietsertje gaat nog niet. En voor een fietskar is geen ruimte. Dus voor nu moeten we de oudste nog met de auto van school ophalen. Maar als het kan, denk ik wel bewuster na..
Ik doe sowieso alles te voet aangezien ik geen rijbewijs heb. Mijn man is echt een luiwammes en pakt voor alles de auto. De kinderen en ikzelf zitten echt maar 1 keer per maand in de auto haha.
Nee. Wij hebben 2 auto's. Mijn man werkt 340km van huis en zijn werk is slecht met het openbaar vervoer te bereiken. Ik kan op de fiets naar mijn werk, maar dan moet ik 20 min eerder opstaan. En ik sta al om 5.30u op. Daarnaast straks in de winter of met regen met de kids op de fiets...liever niet. Wel denk ik dat mijn man binnenkort wat vaker met de kleine auto naar het werk gaat, die is zuiniger.
Pak altijd de auto. Maandag getankt, dinsdag doettie het niet meer. Nu dus die van me man ingepikt, hij laat zich nu ophalen door een collega
Ik pak hem wel minder als het kan, maar zonder, nee dat wil ik niet. Zou vast wel kunnen, maar ik vind het veel te handig. Zie mezelf niet de weekboodschappen op de fiets doen. Plus, mijn ouders en broer wonen toch een km of 40 hier vandaan. Om dan steeds met OV te gaan, lijkt me ook niet echt goedkoop. En mijn man is trainer van de Jeugd, dus op zaterdag moet er toch echt autogereden worden. Maar naar mijn werk, stad, winkels, pak ik wel de fiets of ik ga lopen. Mijn man rijd overal op zijn scooter heen. We tanken nu denk ik eens in de 2 weken ipv iedere week.