Oh dames ik zit weer in twijfel deze twijfelkont komt er niet uit en ben jullie ervaringen nodig! Ik kan een mooie kinderwagen kopen, goedkoop en incl kiddyboard, hardstikke fijn want dan is hij compleet en wel. Ik zit dan te denken aan een draagdoek het eerste half jaar voor de kleine zodat ik dan geen gedonder heb met een duo wagen en mn dochter gewoon in de kinderwagen mee kan terwijl de kleine in de doek zit. Maaar nu hoor ik ook mensen zeggen "kiddyboard" is vervelend want ze lopen dan weg of willen niet zo lang blijven staan. Nou ben ik geen persoon die hele lange wandelingen maakt dus daar zit het hem niet in Ik ben alleen bang dat het een gedonder van niks is. (het erachter lopen is geen probleem dat heb ik al getest) Of moet ik gewoon een duo wagen kopen??? (mima kobi etc?) Ik wil liever niet naast elkaar want ik winkel vaak en vind dat zo'n nachtmerrie als je smalle paden hebt. Ik ben bang dat het zonde geld is omdat ze dan 2 jaar is als de baby komt. Mijn theorie is dus, mijn dochter is 2 als de baby komt, dan is het eventjes mooi weer maar dan gaan we de winter in dus ga je al niet snel lange wandelingen maken. tegen de tijd dat het mooi weer is kan mn dochter echt wel goed meelopen en echte wandelaars zijn we niet. ik denk dus dat het zonde geld is om zon mooie duowagen te kopen terwijl een draagdoek voor zo'n kleintje ook prima kan. En dan nog welke draagdoek? ik heb een babybjorn draagzak maar dan moeten ze wat ouder zijn. Ik moet echt een hele makkelijke draagdoek hebben die makkelijk in gebruik is want ik ben een klungel en vaak alleen. (Monkey mini?) Oh wat moet ik nu doen!!???
babybjorn draagzak is niet zo goed en mini monkey is heel vervelend (vind ik). Ik heb zelf de manduca, klik je makkelijk (en snel) vast. Kan op b uik en rug (en heup). Ideaal
@ rica heb de zelfde twijfel en ga nu toch voor een duo wagen, alleen mijn kindje is wel wat jonger nog die is anderhalf als de baby er is
ja idd en toen liep mijn dochter net.... en nu is ze echt aan de wandel! Ja zo lastig, het gaat toch om geld...en vaak als ik de stad inga zijn we toch met zn tweetjes etc.... ik neig meer naar een gewone wagen en een kiddyboard maarja pffff oke geen mini monkey dus.... zal eens bij manduca kijken o meer ervaringen welkom!!!!!
Toen ik zwanger was van de jongste twijfelde ik hier ook over. Uiteindelijk heb ik voor een kiddyboard en een draagzak gekozen en niet voor een duowagen. Op de eerste plaats vond ik het zonde van het geld, als ik hem niet zo vaak zou gebruiken. En ik wist ook niet goed waar hij moest staan als ik m niet gebruikte. Ze zijn zo groot. Mijn oudste dochter was 20 maanden toen de jongste geboren was. Ik ben ook niet van de lange wandelingen in mijn eentje met de kids. De langste afstand die ik maakte was naar het kinderdagverblijf, een minuut of 10 wandelen. Mijn dochter vond het geweldig op het kiddyboard en bleef ook keurig staan. Als ik iets meer haast had gebruikte ik de draagzak en ging de oudste in de buggy. Als we verder gingen wandelen of bijvoorbeeld winkelen, deed ik dat altijd met mijn man. Dan hadden we ieder een wagen. Ik heb er nooit spijt van gehad dat ik geen duowagen heb aangeschaft.
Hier schelen ze 20 maanden. Mn dochter loopt in het dorp bijna altijd zelf. Als ik met beide kindjes wegga doe ik de baby in de draagdoek of in de ergonomische drager ( Storchewiege babycarrier, ergonomisch en vanaf dag 1 te gebruiken ) en dan kan mn dochter in de wagen zitten. Wij hebben geen meerij plankje hoewel ze hier vast wel op zou blijven staan lijkt het mij niet handig, je loopt dan toch anders achter je wagen. Ze doet vaak helpen 'duwen'.
Hier wel een duowagen aangeschaft. Mijn dochter zal rond de 28 maanden zijn als de baby komt. Ze loopt goed, daar zit het probleem niet. Maar het is een hele ondernemende en nieuwsgierige dame, die ik constant achterna moet lopen. Merk nu in mn zwangerschap al hoe onhandig dat is als je minder mobiel bent, laat staan als ik straks ook nog met een babywagen zit. En we wonen in de stad, bij drukke wegen, en ben veel alleen. Reden voor mij om d'r toch nog maar even veilig in de wagen te hebben. Op zon kiddyboard blijft mijn peuter echt niet lang staan hoor.. Ik heb een phil & teds explorer gekocht, een showmodel, dus was wat goedkoper. En daarna dus te gebruiken als enkele wagen, dus al zou dochterlief er niet lang inzitten, dan is het nog geen weggegooid geld Ga ook nog wel een goede draagdoek kopen voor de kleine stukjes (ff naar de winkel oid). Succes !
Hier dezelfde twijfels gehad en ook zelfs onlangs een topic erover geopend. Inmiddels in het bezit van een tweedehands duowagen (met zitjes achter elkaar en babynestje) via Marktplaats. Heb ook nog een geweven draagdoek. Dus kan straks kiezen wat ik ga gebruiken. Ik ben wel gek op wandelen trouwens, dus die duowagen zal ook vast vaak genoeg gebruikt gaan worden.
Wij hebben gekozen voor een normale wagen (Stokke) met plankje. En twijfel nog over een draagzak/doek erbij. Mira wou hier niet in dus had ik 'm voor niets aangeschaft. Dus wacht dit keer tot de baby er is en leen er dan wel een om uit te proberen. Als dat goed gaat koop ik er zeker een. Daarnaast is Mira net 2 als de baby er is en ze loopt supergoed. Blijft ook netjes bij ons etc. Dus weet wel zeker dat het plankje hier goed zal gaan.
Ja mn dochter is echt ondernemend. loopt overal heen zonder ons te missen dus dat is dan lastig maar als je dan draagdoek heb kan zij in de wagen.... ik wordt er zo gek van. heb de kinderwagen laten lopen. heb nog zat de tijd om er overna te denken maar blijf het lastig vibden.. wel niet etcetc pff
ik had een kiddyboard. mijn dochter was al bijna 2,5 dus dacht dat het wel zou gaan zonder duowagen. heb een maand na de bevalling heeeel gauw een duowagen gekocht!!
Een hoop twijfels in 1 post Ik kan me voorstellen dat je een duowagen niet nodig lijkt als je zelf niet zo'n wandelaar bent en vrijwel direct het slechte weer tegemoed gaat. tegen het voorjaar is je dochter 2,5 en is een stukje lopen alweer een stuk makkelijker natuurlijk. Als je een langer dagje weg gaat met partner ofzo kun je beide iets duwen (buggy/wandelwagen) en is het ook opgelost. Ik heb wel voor een duowagen gekozen (ook achter elkaar) maar ik ben uitgeteld voor 1 juni en mijn dochter is dan ook net 2. We wandelen zeker 3 keer per week naar de winkel wat de eerste maanden nog echte te ver zal zijn voor mijn dochter en een plankje of lopen vind ik bovendien te gevaarlijk daar we langs een redelijk drukke weg moeten en ik zie mezelf al met kinderwagen en al achter mn dochter aan hobbelen.... Ook hebben we een hond dus wandelen doen we bijna alle dagen, soms klein blokje maar vaak stuk langer. Heb wel gekozen voor een 2e handse. Heb een super fijne mono kinderwagen (Stokke) en wilde niet nog eens 1000 euro of meer neertellen voor een duowagen voor 1 tot max 1,5 jaar gebruik. Deze wagen heeft alle opties (achter elkaar, zitjes kunnen naar jou toe, van jou af of naar elkaar en in 5 standen, vaste wagenbak ipv babynestje, maxicosi kan er op, flinke boodschappen mand) en zo zijn we straks misschien 100-150 euro kwijt als we hem netjes houden en weer verkopen. Dat is mij het gemak wel waard. Het is een ABC Zoom Design trouwens, mocht je toch rond willen kijken voor een duowagen. Dragen is ook super en ben ik ook zéker van plan weer te gaan doen. Ik ben zelf fan van de Bondolino (voorgevormde ergonomische drager) die al vanaf de geboorte te gebruiken is tot ong 15 kilo. Fantastisch ding! Heb voor mijn dochter de eerste 6-8 weken trouwens een rekbare doek (tricot slen) gebruikt. Wel zelf knopen maar lekker warm en geborgen. Wilde hem toen vooral om te testen of het iets voor ons was ipv meteen een dure drager aan te schaffen maar vind dit achteraf voor de eerste weken ook fijner dan een ergodrager. Dus die gaan we bij nummer 2 weer gebruiken! Babybjorn, Minimonkey en dat soort ''dragers'' laten hangen waar ze hangen. Zoek liever naar een SSC (Soft Structured Carrier), niet eens echt duurder wel VEEL ergonomischer voor jou én je kindje! Succes!
Maar tóch moet je zelf beslissen Zie nu dat de Manduca en de Storenwieche ook genoemd worden, dit zijn ook SSC's dus ook prima keuzes! En tsja, de Stokke, dat is zoiezo een goede keuze!!! Net nog staan kwijlen bij de roze... Als iemand me verteld had dat we 2 dochters kregen, dan had ik die ook gekozen ipv mijn schattige lichtblauwe (of de donker paarse, die vind ik ook zooooo mooi). Maar, het gemak is niet minder door de kleur, gelukkig Echt een geweldige wagen. Ik vloek alle dagen op mijn buggy als ik de Stokke niet mee heb .
Mijn ervaring met de BB: Die andere draagzak - Metzonderhanden En waarom je beter een andere kunt kiezen: Ergonomisch je kindje dragen - Durftedragen.nl
Hier hebben we zowel een enkele wagen met (soort van) buggyboard erachter, we hebben een manduca (draagzak dus) en we hebben een duowagen. We gebruiken eigenlijk alles wel. De duowagen gebruik ik vaak als ik alleen met de kids op pad ga. De enkele wagen gebruiken we wanneer we eventjes weg gaan en de oudste ook kan lopen (en als hij toch moe wordt op het board kan gaan staan. De manduca heb ik de eerste maanden veel gebruikt omdat de jongste vrij onrustig was en maar moeilijk kon slapen in de wagenbak. Nu (tenminste als de temperatuur het toelaat) gebruiken we hem vaak als we naar de dierentuin gaan. Kan de kleinste ook wat zien. En soms draag ik de oudste ermee, wat dat betreft kunnen we afwisselen nu de jongste niet meer in de wagenbak ligt. Ik had de duowagen voornamelijk in het begin niet willen missen. Nu zou ik als ik zou willen wel zonder, maar het is toch nog wel erg makkelijk soms, vandaar dat we hem nog even niet wegdoen.
Hahahah dames, ik heb nog een mooie roze Stokke te koop met pijnnnnnnnnnnn in mn hart haha. Dus Rica, ik zou voor de roze Stokke gaan