Onze oudste dochter is bijna 3 jaar en 9 maanden oud, maandag moeten we naar het cb toe voor wegen en meten. Nu hebben ze vandaag op de peuterzaal alle kindjes laten wegen en meten, omdat ze daar een project over hebben. (puk) Op het kaartje wat ze meekreeg stond dat ze 108cm was en 16 kilo woog. Wat is nou het gemiddelde ongeveer op deze leeftijd? Heb het gevoel dat ze veel te licht is, ze is ook dun, maar is het ook te dun? Nog even en haar 2 jarig zusje haalt haar nog in qua gewicht.
Mijn zoontje is op dezelfde dag jarig als jouw dochtertje en wordt dan ook 4. Toevallig gisteren naar het CB geweest. Hij is ook 108 cm, maar weegt wat zwaarder, ong. 19 kilo. Ik weet niet wat gemiddeld is, wel dat mijn zoontje iets boven de gemiddelde lijn zit, zowel met de lengte als met het gewicht.
tja.. volgens mij is het wel gemiddeld.. Mijn dochter is 4 en ong 1 m10 en ong 16.5 kilo.. Dat is een tenger meiske.. Maar niet te dun naar mijn idee. Bij ons in het cb boekje stonden de grafieken waar je de gegeven op in kon vullen..
M is net 4 en weegt rond de 14 kilo (ik denk eerder minder dan meer). Ze is ruim 1m. Klein en fijn dus . T is bijna 2 en tegen de 90 cm en weegt nu denk ik zo'n 12,5-13 kilo, dat schijnt gemiddeld te zijn, voor ons is het echt een Boeleke Gemiddelden bestaan bij de gratie van de uitschieters naar boven en naar beneden ...
Hoi hoi, Ons dametje is nu 3 jaar en 9 maanden, ze is (volgens mij) 110 cm en 18,5 kilo We krijgen wel altijd te horen dat ze lang is! Woensdag naar het cb, ben ook wel weer eventjes benieuwd!
Jullie hebben ook lange kindjes zeg! :d. Hier was ze altijd al lang, bij de geboorte was ze 53 cm. De jongste is net 2 en zij mag volgende week maandag heen. Zij is denk ik zo'n 91 cm en 14 kilo, dus voor ons aangezien de oudste fijntjes is een echte dikkie dik :d. Terwijl het echt wel meevalt volgens mij
die van mij is vrij gemiddeld nu 1.04 bij 15,5 kilo -maar soms ook zit ze op 16 . Dus ik vind dat het kindje van ts met het zelfde gewicht, maar 4 cm langer, dus wel erg tenger is.
Wat gemiddeld is kun je vinden in de groeicurves in het boekje dat je van het CB hebt, toch? <zoekt het even op...> ´t Is niet zo heel makkelijk precies af te lezen, maar iets van 16/17 kilo en ongeveer 1 meter 05 is gemiddeld voor een meisje. Daar wijkt jouw dochter niet veel van af. Zoon was bij zijn 3jr9mnd checkup 1 meter 01, en hij woog 16,4 kilo. Allemaal prima dus.
helemaal geen antwoord op je vraag maar dacht dat mijn dochter even oud was. te snel gelezen... maar mijn dochter is 104 cm en 17,5 kg maar is 2 jaar en 10 maanden!!!