ben de wanhoop inmiddels wel aardig nabij... na paar weken borstvoeding volledig overgegaan op flesvoeding. nutrilon hypo-allergeen. gevolg: veel last van krampjes. advies wijkverpleegkundige: friso comfort. probleem: enorm hongerig en groot probleem met het vinden van de juiste speen (3 standenspeen gaat veel te snel, 'gewone' gaatjesspenen past de voeding niet doorheen of juist teveel voeding ineens. advies huisarts: 50% friso comfort, 50% friso extra probleem: met deze voedingscombinatie kan hij maar eens in de 1,5 dag poepen met uuuuren krijsen als gevolg, en wederom nogsteeds het probleem van het vinden van een speen waar de voeding door past en hij tegelijkertijd niet in de voeding stikt omdat er teveel door komt advies apotheek: 50% friso comfort vervangen door nutrilon omneo, en nogsteeds de 50% friso extra probleem: enorm spugen (in boogjes komt het er weer uit, zelfs uren later nog!) en enorme diarree! (het spuit eruit) spenen die we tot nu toe geprobeerd hebben: avent 1 & 2, avent 3 standenspeen, difrax gaatjesspeen S, difrax 3standenspeen, bibi antilekspeen M, hema smalle fles speen (de kleinste maat) gaatjes groter maken en gaatjes prikken in avent spenen hebben we ook geprobeerd met erg wisselend resultaat, soms zat er een speen tussen die perfect was, maar binnen een week scheuren de gaatjes uit waardoor ie weer in de prullenbak beland is... ........ hij is pas 6 weken oud! HELP?!
maar hoe doe je dat dan, avent nr3, daar van zijn de gaatjes toch net zo groot als avent 1, alleen heb je ipv 1 gaatje er toch 3? (hij krijgt namelijk de voeding niet door de gaatjes gezogen )
Ik mengde toen Tymen zo oud was als jouw kindje de friso comfort met de friso normaal, half om half. Ik gaf hem dan eerst de Avent speen nummer 2 de eerste tien minuten tot hij rustig dronk en daarna voor de rest de nummer 3 speen van Avent. Volgens mij heb ik trouwens ooit ergens gelezen dat de extra niet gemengd mag worden met iets anders maar ik weet het niet zeker. Misschien kun je eens de friso infolijn bellen?
Ik kan me goed voorstellen dat je het ff niet meer weet. Wat ik niet zo goed begrijp uit je verhaal is dat je eerst gestart bent met HAvoeding. En daarna ben je van alles gaan geven behalve HAvoeding. Volgens mij is de friso comfort geen speciale voeding (als HA) en de friso extra ook niet. Als je gestart bent met de HA omdat je mannetje bijv een verhoogd risico heeft op allergieen dan snap ik de rest van de voedingen niet zo goed. Dan zou je misschien beter een schepje johannesbroodpitmeel kunnen toevoegen aan de hypoallergene voeding dan op voeding overstappen waar je mannetje misschien niet tegen kan omdat het geen behandelde eiwitten bevat. Misschien heeft dit er niks mee te maken maar ik heb zelf 2 mannetjes die een verhoogd risico hadden op allergieen en ik ze daarom HAvoeding gaf...... Als je vragen hebt hoor ik het wel..... je mag ze altijd stellen.
Lynn kreeg het niet uit nr.1 en nr. 2, maar wel uit 3....geen idee waarom. Ik moet zeggen dat ik een heel winkeltje thuis heb. De kruidvatspenen eigen merk schijnen ook goed te zijn, een andere mama van dit forum gebruikt ze voor haar dochter en die krijg ook ingedikte voeding
vraag me opeens af, weet iemand of er een limiet zit aan het johannesbroodpitmeel dat je mag toevoegen aan een fles? (zag toevallig net online dat dat meel ook los te koop is, dan zouden we de voeding nog wat dikker kunnen maken zodat hij wel op een rustige manier met de 3standenspeen zn voeding kan drinken?) op de friso verpakking staat dat extra gemengd mag worden met friso standaard, van het cb mochten we het ook mengen met comfort
Van johannesbroodpitmeel weet ik dat als je het volgens de verpakking doet, het al superdik wordt. De meesten gebruiken zelfs minder dan de verpakking aan geeft.
we zijn gestart met HA voeding omdat ik zelf nogal wat allergieen (gehad) heb. maar toen het met de HA voeding niet goed ging, was de wijkverpleegkundige van mening dat er niets anders op zat dan van de HA af te stappen. wij wilden dat liever niet maar omdat het niet goed ging op de HA... zat er niets anders op Vervolgens werd ons verteld dat eenmaal 1x een fles niet-HA gegeven, het geen enkel nut meer heeft om ooit weer terug te stappen naar HA? heb et ff nagevraagd, friso comfort mag met friso extra gecombineerd worden mits je de bereidingswijzen toepast zoals het beschreven word (dwz comfort met water net van de kook bereiden, dan laten afkoelen tot een graad of 40, en dan pas de extra erdoor)
Weet de WV wel dat jij voor een verhoogd risico zorgt? (Niet naar bedoelt hoor want ik heb het zelf ook. Vandaar dat wij hier toen ook gestart zijn met HA voeding. Bij Sam zijn we inmiddels over op de Pepti... uit voorzorg.) Je kan namelijk ook naar de pepti overstappen (kost een vermogen maar je kan het vergoed krijgen) en daar de johannesbroodpitmeel aan toe voegen. Zou het niet kunnen zijn dat je mannetje reageert op de koemelk van de voeding? Kan zelfs nog met HA voeding. Ik kan niet uit je verhaal halen of hij zelf ook beter reageert op de voeding namelijk. Ik kreeg het idee van niet namelijk. Het spugen komt me ook bekent voor. Misschien is het gezamelijk wel iets anders dan gewoon kramp. Ik wil je niet bang maken of iets aanpraten maar mijn jongste mannetje is inmiddels aan de pepti en bleek verborgen reflux te hebben. Ook veel huilen tijdens het drinken enzo... Ik vind het vreemd dat je WV je zo gemakkelijk van de HA laat afstappen terwijl ze hier juist dat zo lang mogelijk in stand willen houden (als je daar een reden voor hebt) en eerder dus voorzichtiger (aan de Pepti) dan aan bijna gewone voeding
ja ik vond het ook vreemd dat ze graag wilde dat we van HA af stapten... en ze weet dat ik erg allergisch ben
inmiddels heeft meneer ontdekt dat hij krachtiger kan zuigen en heeft eindelijk een techniek bedacht om zn flessen leeg te krijgen, nu is avent nr3 hier ook een succes! bedankt voor jullie tips!