Kyana KREEG 8 voedigen van elk 90 / 100 cc.... ze dronk deze met moeite leeg, dit was dus om de 3uurtjes... dit redde ze net... Dinsdag ben ik bij het cb geweest en heb het advies gekregen, grotere hoeveelheden aan te bieden en langere tijd tussen de voedingen te trekken richting de 4 uur! Dit ben ik dus aan het proberen en ik zal onderdaan het schematje even opschrijven... Maar nu kwam ik er dus niet uit omdat kyana het niet altijd 4 uur haalt en ik dus een heel raar schema krijg... Dus ik bel het cb en wat krijg ik als antwoord aan de foon-> ik moest maar terug naar het oude schema!terwijl mij dat dinsdag dus geadvieseerd is om te veranderen! daarbij kwam kyana gisterenavond om 21.30uur en dat was niet langer meer te trekken en dus vanacht om 01.30uur en om 04.30uur en toen pas weer om 08.10! Dat zijn in mijn ogen nog steeds 2 nachtvoedingen! tja zei die vrouw die laatste is gewoon de eerste voeding! maja ik zeg das toch midden in de nacht! grr Nou Kyana kreeg met 8 voedingen; 06.00 / 09.00 / 12.00 / 15.00 / 18.00 / 21.00 / 24.00 / 03.00 maar die laatste 2 voedingen was ze zelf steeds aan het verschuiven omdat ze het snachts wel goed 4 uurtjes uithoud... en dit heb ik bijgehouden; {nachten moest ik minder geven} 12.30 ->>> 105 16.00 ->>> 120 19.40 ->>> 120 23.00 ->>> 60 -> zelf wakker geworden en wilde niet meer drinken 03.30 ->>> 90 -> al vanaf 1uur wakker en tot nu getrokken 07.30 ->>> 70 -> al vanaf 6 uur wakker en wilde niet meer drinken 11.00 ->>> 120 -> kon het niet langer uitstellen 14.45 ->>> 120 18.45 ->>> 120 21.45 ->>> 70 -> hield het niet langer uit was al lange tijd onrustig maar wilde niet meer drinken 01.35 ->>> 80 04.30 ->>> 85 08.10 ->>> 100 11.50 ->>> 120 15.10 ->>> NU AAN HET GEVEN
ik zit met hetzelfde wat raar advies betreft! jik moet er aan de ene kant meer tijd tussen zien te krijgen, maar ik moest me aan het schema van 150 cc per kg gewicht houden, ik kom voor mijn gevoel een fles te kort (of nou ja voor mijn zoontjes gevoel) het cb belt me nog terug! maar als je nou weer belt, krijg je dan weer dezelfde, want je kunt vragen naar een verpleegkundige, ik heb ook wel eens iemand gehad die er eigenlijk geen verstand van had. gewoon bellen!
Ik heb haar gewoon gegeven waar ze om vroeg.. Overdag wakker maken en snachts lekker door laten slapen.. Opeens hadden we het ritme te pakken, en hield het vele voeden op. Sommige babys hebben gewoon meer honger.. Nooit gaan rekken.. Wordt jezelf erg moe van en je kleine helemaal. Maar goed. dit was ook tegen het advies van het CB, maar zij zijn niet hele dagen bij mijn kindje en ik wel.. dus wie zal het beter weten? Succes ermee.. Doe waar je jezelf goed bij voelt, wordt je kindje ook rustiger.. en tevredener (of zoiets) Groetjes Kalush
Toen Robin zo oud was gaven wij hem volgens de tijden die wij meegekregen hadden uit het ziekenhuis. 7.00/10.00/13.00/16.00/19.00/23.00 en dan s'nachts rond 3.30. Het werd toen 7.00/11.00/15.00/19.00/23.00 en dan s'nachts 3.30, toen hebben we zijn flesjes iets verhoogt. Vanzelf viel toen de nachtvoeding weg. Weer iets meer in zijn flesjes gedaan. Begonnen met 7x120 toen 6x135 toen 5x165en nu zitten we op 4x200 Ik zat altijd net iets boven het advies van 150ml per kg. Als hij iets dan niet opdronk hoefde ik me ook geen zorgen te maken (en geen geklooi met halve schepjes). Succes
Als je nou eens begint met haar te laten bepalen wat ze wil? Ze is nog zo klein daar is vaak geen touw aan vast te knopen. Kan zo weer anders zijn. Ik zou globaal die 150 cc per kg gewicht aanhouden en die verdelen over de dag. Maak grotere flesjes als dat je denkt dat ze gaat drinken en kijk eens aan wat ze zelf doet. Rekken werkt niet. Hongerig kindje en een stressende mama wanneer ze dan mag eten is ze te moe waardoor ze weer te weinig eet...... Ook gedaan en werkt niet. Niet voor mij.. en Sam. Ik zou nu ze zo klein is ook gewoon s'nachts een hele fles geven en pas als ze een beetje een schema heeft gaan minderen. Je bent toch al wakker en na een volle fles is de kans groter dat ze langer slaapt.... Je meot het zelf weten hoor maar dat zou ik doen
Probeer eens op verzoek te voeden en kijk wat ze dan doet. Meestal maakt een baby dan vanzelf een ritme en drinkt dan ook de flesjes leeg.
bedankt voor jullie reacties dit had ik idd zelf ook al zitte bedenken... ik ga het gewoon even van haar af laten hangen... misschien ontdek ik een ritme en dasn pak ik dat gewoon op... maar even goed kei bedankt... is ook zo moeilijk...
Vergeet niet dat het cb er is om je van advies te dienen en je te ondersteunen bij de opvoeding. Uiteindelijk ben jij de moeder en jij weet wat het beste is voor je kindje. Ik kan er niet zo goed tegen dat iedereen denkt dat het cb een soort autoriteit is. Zij bepalen niet wat goed is voor je kind, dat doe jij!
dat hoor je mij ook niet zeggen! maar dit was geen advies dit was; kloot iets aan met je kind! ook ik weet dat elkkind verschillend is.. ik werk zelf in de zorg..... maar ik wist geen raad en ik vroeg om raad omdat het cb dinsdag me ADVIES gegeven had! maar met dit "antwoord" van de mevrouw kon ik werkelijk niks! en daarbij was het antwoord van deze vrouw geheel tegenstrijdig met het advies wat ik gekregen heb....
Hoi Anniek, Probeer gewoon uit wat je kindje en jij het prettigste vinden. De adviezen van het cb gaan bij mij inmiddels het ene oor in en het andere uit. Onze oudste was een hele stevige baby (ruim 8 pond bij zijn geboorte) en had echt niet genoeg aan dat wat hij mocht. Het cb vond dat hij het er mee moest doen, maar ik gaf hem toch datgene waar hij om vroeg. Hij was echt heel erg bol, maar is nu 4 en zelfs aan de tengere kant. Omdat hij met 9 maanden nog niets niet (niet kruipen of omrollen, wel zitten) vertelden zij mij maar even tijdens een bezoekje dat we er maar rekening mee moesten houden dat hij nooit zou kunnen lopen. Vervolgens zijn we bij de kinderfyio terecht gekomen, en hij doet cq probeert van alles. Hij heeft wel een achterstand in zijn motoriek, maar dat is voor mij niet onoverkomelijk. Ook bij onze jongste hadden ze altijd wel iets aan te merken. Ook bij onze 3e zal ik wel gaan, maar mijn eigen gevoel volgen. Dat is echt het allerbeste. Ook voor jouw dochtertje en jou zal dit rust geven en je zult na verloop van tijd echt merken dat het beter gaat. Vertel ze maar niet alles op het cb, dat bespaart je een hoop stress. Doe wat je gevoel je ingeeft, het zal je misschien nog wel wat nachtrust kosten, maar het komt dan echt wel goed! groeten, Anja
Hey Anniek, Het was niet bedoeld als aanval, hoor! Ik bedoel dat ik er niet zo goed tegen kan dat ze bij het cb voor jou gaan lopen bepalen hoe jij je kind moet opvoeden, terwijl je dat als moeder toch het beste weet! Dus ik vind het heel goed van je dat je hun advies (nou ja, advies...) niiet opvolgt, maar zelf op onderzoek uitgaat! Ik weet me ook regelmatig geen raad terwijl ik dus ook in de zorg werk, dus dan is het toch heerlijk dat er zoiets als dit forum bestaat! Hoe gaat het nu trouwens?
Ok sorry setteke ik dacht dat jij hiermee mij bedoelde Lief dat je vraagt hoe het nu gaat... nou ikhad gisteren bijna gezegd; goed! Ik had me voorgenomen overdag gewoon om ongeveer om de 3 uur te voeden en dan snahcts om de 4 proberen... zo had ik een richtlijn... maar lees wel; ongeveer! Maar vanmorgen heeft kyana er een potje van gemaakt hihi om 7 uur had ze honger en heeft zie iets van 90 gedronken maar om 9uur was ze weer aan het huilen en huilen en heeft me vriendje haar maar weer de fles gegeven en dronk ze nogmaals 90! en nu ligtze dan vredig te slapen... Ik weet het echt niet hoor... maar alles wat ik haar geef hou ik even op een briefje bij zodat ik wel in de gaten kan houden dat z eniet veel te veel binnen krijgt of juist veel te weinig! dat vind ik toch wel belangrijk! de rest laatik maar een beetje van haar af hangen denk ik en neem als richtlijn de voedingstijden om de 3 uur en sncahts om de 4... denk dat ik daar het beste aan doe...
Das wel een goeie manier Anniek! En ik denk dat als ze om 9 uur alweer 90cc dronk dat ze gewoon echt nog niet verzadigd was. Wel jammer dat ze de eerste keer dan niet wat meer drinkt
Misschien is het gaatje in het speentje te klein voor haar en kan ze daarom niet meer dan 90 cc drinken? (probeer alleen maar even mee te denken he )
Wat een gedoe he Anniek? Ik loop ook veel tegen de voedingen aan hoor, je bent niet de enige. Hier wordt ook wat afgeklooid!
hihi das lief van je judith... dit heb ik idd ook al uitgeprobeerd want heb namelijk hier ook de 123 speen liggen! maar Kyana verslikt zich steeds als ze sneller kan drinken, ze isveel te gulzig... o en als ze wél goed drinkt heeft ze de fles van 90 binnen 10 minuutjes leeg..... Maar als het zo blijft ga ik het evengeod nogmaals proberen hoor want dit is ook niks...