Sinterklaasfeest; hoe leuk het huis versieren

Discussion in 'De lounge' started by PenK, Nov 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    5 December vieren we bij ons thuis Sinterklaas. Klein, met ons gezin plus een broer en zus met 1 neefje van 5 jaar.

Hebben jullie tips hoe het het zo feestelijk mogelijk aan kan kleden in huis. Het is voor het eerst dat wij dit doen (de Sint en Pieten bij ons thuis laten komen)?

Alle tips zijn welkom!

2. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,785
    18,944
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Kijk eens bij winkels zoals Action, Blokker en Hema. Die hebben volop Snterklaasspul (vlaggetjes, servetten, bekers en bordjes enzo.) ik versier het huis jaarlijks met Sinterklaas. Ik heb eens en paar mooie houten beelden van Sint en Piet gekocht in de lokale carnavalswinkel. En er hangen wat fopcadeautjes en kleine jutezakjes.

3. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Als je het niet erg vindt om een keer extra je ramen te lappen; schilder op het raam een leuk sint-tafereel. Vlaggetjes kun je overal kopen voor niet al te veel geld, die hang je gezellig op. Servetjes zijn er ook overal en voor de kinderen is het leuk én handig om plastic bekers te nemen. Of eigenlijk zijn het die kartonnen bekkers. Heel leuk.

Je kunt in de vensterbank een decoratie maken van bijvoorbeeld een stoomboot met daar van alles op en aan. Langs het raam laat je zwarte pietjes klimmen (visdraad), die knip je gewoon van papier. Heel simpel. De stoomboot maak je van karton. Of koop je kant en klaar bij de action. Dat is een houten boot, met pakjes, pietjes, een sint en een paard. Zit binnen tien seconden in elkaar. Onwijs leuk ding. Wij hebben hem hier ook. Als je een lange vensterbank hebt, kun je ook nog huisjes maken, met rokende schoorsteentjes van watten. Met die watten kun je dus in je vensterbank een zee maken. Beetje blauwe verf erover en het lijkt al heel wat!

Met simpele glaasjes voor waxinelichtjes kun je ook ver komen. Beschilderen of maak van papier kleine stafjes en plak die erop.

Kleine jute zakjes vullen met snoepjes voor aan het einde om mee te geven, staat heel feestelijk.

Ik probeer altijd te kijken naar wat ik in huis heb en hoe ik dat simpel om kan toveren en ook niet meteen handenvol met geld kost. Verf en alles heb je vaak wel in huis met kinderen en als het waterverf is, dan was je dat zo weer van je waxinelichthouders af. Of van je borden. Want als je witte borden hebt, kun je die schilderen en daar de pepernoten op leggen bijvoorbeeld. Aan het einde van de rit was je ze goed af en klaar.

Wij vieren het ook bij ons, maar dan zonder sint en pieten. Wij hebben vorige week vlaggetjes opgehangen. Op de dag zelf gooi ik een sinterklaas cd in de speler en zet ik schalen neer met pepernoten en speculaas. Ik heb niet alleen koffie, maar ook chocolademelk natuurlijk. Iedereen blijft eten en dat laat ik altijd eenvoudig. Pan soep, broodjes. Omdat het bij ons 's middags is, hoef ik dus ook niet met chips en alles te slepen. Want om twee uur beginnen we zo'n beetje, dan is het koffie, fris, chocola met die pepernoten en lekkers en om een uur of vijf/zes is het eten en daarna iedereen foetsie na de koffie.

Veel plezier!

4. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Natuurlijk niet DE vlag vergeten, anders vinden de pieten jullie huis niet ;)

5. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Hier zitten wel hele leuke tips tussen!

Enne @Justme1974; volgens mij ben jij onwijs creatief!:)

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Heb je een foto? Ben heel benieuwd hoe het eruit ziet. Het klinkt heel leuk nl.

7. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    We zitten nog in de opbouwende fase :D Er is zojuist een stoomboot op het raam geschilderd. Als er wat meer vorm is, zal ik een foto maken.

Creatief? Dank je wel hoor! Als ik eenmaal op dreef ben, komt er een soort van kind in me boven en dan kan ik lekker doordraven. Hahaha.

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

oke leuk:)

Share This Page