Ons zoontje is een hele lieve en tevreden baby, eigenlijk al vanaf dag 1!!! Hij slaapt al door vanaf dat ie 4,5 week oud is en voordat de klok verzet werd sliep hij zelfs door tot een uur of 8 soms half 9, nou helemaal super natuurlijk! Maar vanaf dat de klok verzet is komt hij ineens elke nacht om 5 uur weer wakker, maar niet van de honger ofzo want als we zn speentje geven gaat ie vaak weer verder met slapen, maar dit is lang niet altijd, voorbeel vannacht: hij kwam nu om 10 voor half 6, toen om 6 uur, half 7, 7 uur en ben er half 8 maar uit gegaan met hem, maar huild dat niet dat hij zn fles wil ofzo... Nou zo gaat het eigenlijk al vanaf dat de klok verzet is.... Er zijn ook dagen dat ik er maar 1 of 2 keer uit moet m zijn speentje te geven en gaat dan weer verder met slapen tot een uur of 8 half 9, maar het lijkt ook niet eens aan het speentje te liggen want soms spuugt ie die gelijk weer uit en blijft wel stil zeg maar.... Mijn vraag is eigenlijk doen wij soms iets verkeerds ofzo"??? Ga namelijk een beetje aan mezelf twijfelen de laatste dagen.... Anders sliep ie natuurlijk door tot 8 uur half 9 en blijft hij maar s'nachts komen... Zal hieronder ons schema neer zetten, doen we het dan zo goed of zouden jullie er iets aan veranderen of hebben jullie misschien tips zodat ons mannetje misschien weer door gaat slapen??? Schema: 8.30 fles 180/6 hierna gaat hij vaak gelijk weer in bed en dat is meestal rond 9.00 en slaapt dan tot 09.45/10.00 Dan wassen en aankleden. 10.30 krijgt hij half fruithapje en blijft dan vaak wakker tot een uur of 12, soms valt hij dan net voor zn fles nog even in slaap voor een 15 min ongeveer, maar soms blijft hij ook wakker tot 12.30. 12.30 fles 210/7 Hierna blijft ie vaak nog even knuffelen en dan naar bedje toe, 13.30 slaapt verschillend dan weer tot 15.00 en dan weer tot 16.00 Dan even spelen/knuffelen/even tv kijken.... 16.30 fles 180/6 Na deze fles is het een beetje verschillend, soms is ie gelijk moe en merk je dat aan hem en dan leg ik hem op bed en soms wil ie nog even spelen etc, dus rond 17.30 naar bedje toe sliep dan normaal altijd tot de volgende fles en dan fles geven en dan weer naar bed, maar de laatste 2 weken halen we hem om 19.00 ongeveer eruit omdat we dachten dat het hier aan lag dat hij dan te lang slaapt..., maar het maakt dus niks uit want hij krijgt nog steeds om 20.00/21.00u de laatste fles 210/7 met 2 a 3 eetlepens bambix, maar hij blijft dus s'nachts om dezelfde tijd wakker komen... Wat denken jullie moeten we proberen hem de hele avond gewoon wakker te houden of doen we het goed zo en slaapt hij gewoon ineens niet meer langer door??? Word er namelijk best onzeker van en denk telkens dat we iets niet goed doen ofzo.... Wil er wel bij zeggen het is een hele lieve en tevreden baby lacht bijna alleen maar!!! \hoop dat me verhaal een beetje duidelijk is....? En ben beniewd naar de reacties!!!!