Berekening eisprong

Discussion in 'Zwangerschap' started by Paradise, Mar 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Paradise

Paradise Nieuw lid

Mar 17, 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,

Onlangs ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben. Ik had zelf berekend dat ik 6 weken zou zijn maar de gynaecoloog heeft mij 2 weken terug gezet. Ik vraag mij af wanneer mijn eisprong heeft plaatsgevonden aangezien ik met mijn berekening van 6 weken zwanger, 3 dagen NA mijn nod positief had getest en 1 dag voor mijn nod negatief.
    Ik zou graag willen weten wanneer mijn eisprong daadwerkelijk plaats had gevonden en of het wel normaal is om 2 weken terug te worden gezet.

2. Chai

Chai Niet meer actief

Dat is heel normaal en gebeurd ook best vaak, ook omgekeerd. Als je twee weken bent terug gezet heeft je eisprong 2 weken later plaatsgevonden.
    Dat zou ook je negatieve test kunnen verklaren trouwens.
    Waarom wil je dit precies allemaal weten?
    Als er bij een termijn echo word gezegt hoever je bent klopt dit meestal toch gewoon hoor.

3. Paradise

Paradise Nieuw lid

Mar 17, 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik maak me een beetje zorgen want ik ben bang dat het vruchtje gestopt is met groeien. Ik had mijn NOD berekend op dag 28, 25 februari
    24 februari negatief
    25e NOD
    28 februari positief

maar als ik 2 weken ben terug gezet zou mijn periode toch pas uitkomen rond dag 50? Ze zei namelijk dat ik net over tijd was :(
    Ik snap er helemaal niks meer van namelijk

4. Chai

Chai Niet meer actief

Die negatieve test verklaard best veel.
    Waarschijnlijk had toen net je innesteling plaats gevonden en dat verklaard dan dus het 2 weken terug zetten en die positieve test op 28.
    En een cyclus van 50 kan ook makkelijk, ik weet niet of je net was gestopt met de pil? sowieso kan je ook onregelmatig zijn inneens.
    Soms kan je namelijk al heeeel vroeg positief testen terwijl er pas net een innesteling heeft plaatsgevonden. Er worden veel vrouwen 2 weken terug gezet, probeer je niet te druk te maken.
    Al met al zijn we allemaal ergens begonnen, toch? ;)
    Het zit vast goed!

5. Paradise

Paradise Nieuw lid

Mar 17, 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je reactie, het doet mij goed om te horen.
    Dus een innesteling kan wel een paar dagen voor je NOD nog plaats vinden?
    Mijn cyclus werd de laatste maanden telkens korter maar als voor mijn berekende NOD kort daarvoor een eisprong kan plaatsvinden, dan maak ik mij misschien toch wel onterecht zorgen. Ik ben al wel 4 jaar gestopt met de pil en op 50 dagen heb ik nooit gezeten. De eerste maand na het stoppen van de pil was het begin 40. Nu zit ik tussen de 28 en 31 dagen in.

6. Chai

Chai Niet meer actief

Nou je NOD was dus ook eigenlijk 2 weken later.
    Je kan makkelijk inneens een langere cyclus hebben om wat voor reden dan ook.
    Krijg je nog een extra echo om het vruchtje te controleren?
    Als je die niet krijgt, vraag er anders om en leg je verhaal uit.
    Ik snap namelijk wel dat jeje zorgen maakt.
    Het lijkt mij ook een beetje een verwarrende situatie.

7. Paradise

Paradise Nieuw lid

Mar 17, 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    als mijn nod 2 weken later zou zijn zou ik rond de 14e van maart mijn nod moeten hebben maar dan snap ik niet dat ik de 28e al positief heb getest

daarom ben ik bang dat het vruchtje niet meer heeft gegroeid.. ik heb wel veel kwaaltjes maar dat wilt verder niks zeggen
    over 2 weken heb ik weer een echo

8. Chai

Chai Niet meer actief

Pff ja inderdaad heel verwarrend, gelukkig krijg je over 2 weken nog een echo. Ik denk dat daar echt veel meer duidelijkheid uit gaat komen hoor, dan ben je sowieso ook al iets verder en is er meer te zien en ook beter vast te stellen hoe ver je nou exact bent. Sterkte ermee, lijkt me eindeloos lang die 2 weken wachten nog. Het zit vast wel goed!

9. Joosie

Joosie Bekend lid

Sep 27, 2008
    614
    0
    0
    Wat mijn vk zei, is dat je eisprong wel op die dag heeft kunnen plaatsvinden, alleen dat het ene eitje sneller is dan de andere. Dus dat het er een x aantal daaaagen over kan doen om uiteindelijk bevrucht te worden.

10. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Het kan idd allemaal wel.
    Maar ik zou tot de echo wachten rond de 12 weken, wanneer ze echt je datum gaan bepalen.
    Bij mij waren echo in week 7 en 9 allebei 27/28 aug
    en de echo bij 12 weken was 22 aug.
    Ik ben erg onregelmatig, dus had zelf geen idee. Maar een week verschil gebeurt heel vaak zei mijn vk. Als het zo klein is, is het moeilijk te meten. Dus maak je nog niet druk, als het maar lekker groeit en wie weet wordt je ook een week of meer terug gezet straks..

Share This Page