Nooit bij stilgestaan. Mijn oudste dochter heeft een naam met 1 lettergreep en mijn jongste een naam met 3 lettergrepen. Qua stijl zitten ze ook niet helemaal in dezelfde hoek, maar ik zeg de namen zo vaak na elkaar dat het prima klinkt samen.
Ik zou het vooral belangrijk vinden dat de namen qua stijl bij elkaar passen. Het aantal letters is niet zo belangrijk
Ik zou daar niet eens aan gedacht hebben. Kiezen voor de naam die we het mooist zouden vinden. Van die hele korte namen en dan 2 ervan vind ik dan juist weer zo jut en jul. Zou miss zelfs dan eerder voor wat langer gaan.
Volgens mij is het aantal letters alleen van belang als je ze hun naam in chocoladeletters cadeau wilt doen Ik zou gewoon de naam kiezen die je mooi vindt en die past bij de naam van de oudste qua stijl en klank. Aantal letters niet belangrijk lijkt mij. En wel ook een tweede naam als de eerste dat ook heeft.
Wij hebben een Nadirah Johara, roepnaam Nadirah & een Fatima Noor die we ook vol uit Fatima Noor noemen
Jeeh ben niet de enige “gekke”. Onze naam staat nu vast, maar bij ons wordt het steeds een letter meer. Van 3, naar 4 naar 5. Wel zelfde genre en 2 lettergrepen allemaal. Vind ik een ding maar niet eens gezegd tegen mijn man want die vind het zeker onzin haha. Ik hopelijk straks ook . Ik zou wel voor 2e naam gaan idd. Succes!