bloedonderzoek 5e ziekte.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lieke1989, 29 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Weet iemand hoelang het duurt voordat je de uitslag van dit onderzoek krijgt?
    Ik ben zaterdag hiervoor gaan bloedprikken en ik heb vandaag gebeld omdat ik in de zenuwen zit en niet meer kon wachten op de uitslag maar het was nog niet binnen.en ik verwacht niet dat ze hiervoor in het weekend gaan bellen dus dan moet ik nog tot maandag wachten!pfff duurt veel te lang voor mijn gevoel.

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    dat onderzoek duurt ongeveer 2 weken dus hou daar rekening mee iedere dan dat het eerder is in meegenomen

3. marygirl

marygirl Actief lid

25 dec 2010
    377
    0
    0
    Ik heb het ook net gedaan. Woensdag geprikt en de maandag daarna al uitslag. Bij mij duurde het dus maar 5 dagen. Denk dat het verschillend is.

Ik bleek trouwens geen antistoffen te hebben :$ Dat maakt het wel weer spannend, maar ik hoop op het beste.

4. Lieke1989

Dankje voor de reacties,en dat kan ik me voorstellen marygirl!ik hoop ook dat ik het niet heb of dat ik het gewoon al heb gehad.maar het wachten duurt zo lang.word er zo onzeker van.gelukkig ben ik al 18 weken en voel al wat beweging dat stelt gerust.we zullen allebei maar moeten duimen en afwachten...

5. marygirl

marygirl Actief lid

25 dec 2010
    377
    0
    0
    Precies, hopen op het beste :) Ik duim voor je dat de uitslag goed is!

6. loes80

loes80 Lid

29 apr 2011
    92
    0
    6
    Ik heb vorige week vrijdag bloed laten prikken en kreeg donderdag de uitslag. Helaas heb ik geen antistoffen en ben wel in contact geweest met een kind met de vijfde ziekte. Over 2 weken opnieuw bloed af laten nemen om te kijken of ik het opgelopen heb of niet. Ik ben nu 16 weken zwanger en vind het erg spannend. Nog 3 weken onzekerheid dus. Gelukkig voel ik af en toe al wat beweging en heb ik vanochtend een goede pretecho gehad.
    Sterkte met wachten, ik hoop dat je wel antistoffen hebt.

7. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Hier ook in het begin van de zwangerschap bloed laten prikken.
    Duurde volgens mij ruim 1 week de uitslag.
    Gelukkig wel antistoffen bij mij.

8. Lieke1989

Nou ik heb de uitslag,ik heb geen antistoffen.morgen op de gewone afspraak krijg ik te horen hoe zou verder gaan.

9. marygirl

marygirl Actief lid

25 dec 2010
    377
    0
    0
    Ai wat vervelend :( ik hoop dat alles gewoon goed gaat, misschien extra echo's vanaf nu...

10. Lieke1989

Dat zou kunnen.ik hoop dat het allemaal uit voorzorg is en er niks aan de hand is!

11. loes80

loes80 Lid

29 apr 2011
    92
    0
    6
    He wat vervelend dat je ook geen antistoffen hebt. Weet je al meer over het vervolg?

12. Lieke1989

Ja ik weet meer.volgens de verloskundige was de incubatietijd verstreken en hoefde ik me geen zorgen te maken.hartje klopt goed en de 17e krijgen we de 20 weken echo!hoop dat ze gelijk heeft :).als ik toch nog zorgen maakte mocht ik eerder terug bellen.

13. marygirl

marygirl Actief lid

25 dec 2010
    377
    0
    0
    Ah dat klinkt goed :) Gelukkig maar! En Loes80, vervelend dat jij ook nog even een spanning zit, ik duim voor je!

14. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    waarvoor en hoe krijg je dit onderzoek?

15. Lieke1989

Hier had mijn dochter de 5e ziekte.dit is een kinderziekte die niet iedereen heeft gehad en voor je kindje gevaarlijk kan zijn.(bloedarmoede in de buik of miskraam/doodgebooorte) en vooral in de eerste 20 weken van je zwangerschap.dus als je contact hebt gehad met een kind die de ziekte heeft kunnen ze een buisje bloed afnemen om te controleren op antistoffen.zijn dit oude antistoffen dan is er niks aan de hand.heb je geen of recente antistoffen dan gaan ze je met echo's in de gaten houden.de meeste mensen hebben het trouwens al gehad en zoniet is de kans dat er iets gebeurd alsnog erg klein.
    Voor diegene die nog aan het afwachten ik zal duimen voor jullie!

16. marygirl

marygirl Actief lid

25 dec 2010
    377
    0
    0
    Dankjewel :)

Deel Deze Pagina