Ik heb nog twee weken te gaan en had in de wiegjes (we hebben er twee, een in de woonkamer, een in onze slaapkamer!) al het beddegoed klaargelegd, gewassen en gestreken en in een plastic zak, zodat er geen stof op zou komen. Ik dacht, dat maken we wel op als ze er is. Uit verveling ben ik vandaag toch maar vast de wiegjes gaan opmaken. Hemeltje eroverheen geschoven etc. Nu blijkt dat de matrasovertrekken die ik bij Prenatal had gekocht veel te groot zijn voor de matrassen (ook Prenatal....). Ik dacht even dat ik het overtrek van het aankleedkussen had gepakt, maar nee hoor. Het is dus echt veel te groot. Daarnaast zijn de matrassen ovaal en de overtrekken vierkant. Het trekt plooien en lubbert maar wat over het matras. O ja, het zijn niet per ongeluk ledikantovertrekken, daar heb ik heus op gelet. Is het overtrek bij jullie ook zo ruim? Wat hebben jullie eraan gedaan?
Ik heb het zelfde probleem en heb nu aankleedkussen hoezen gekocht, maar gebruik die andere wel maar dan in wagen en in antieke wagen die beneden staat (is groter dan normaal) Ik doe hem aan de bovenkant strak er omheen en onderop sla ik het een beetje dubbel....
Wij hebben inderdaad ook de aankleedkussenhoezen als hoeslaken in het wiegje (en in de kinderwagen) gebruikt.