Ik vond vroeger Liorah echt helemaal geweldig maar toch niet gekozen voor mijn dochter omdat ik onzeker was dat andere hem te apart vonden. Wat vinden jullie van deze naam?
Ik ken een Leora en dat vind ik wel een oke naam. Niet mijn smaak, maar ook niets mis mee. Liorah vind ik qua schrijfwijze niet mooi, zou dan al voor Liora gaan. Blijft niet mijn smaak, maar wel oke.
- Eling klinkt voor mij als eenling. Niet mooi. - Castiël teveel kast(eel). - Ember teveel vuur - Arwen vind ik wel mooi. - Julin vind ik mooi klinken, maar sinds ik de link heb gelegd met het Yulin-festival toch minder. Ik zou nu eerder kiezen voor Julijn. - Noélia vind ik niet mooi klinken. - Livine vind ik erg mooi, al vraag ik me wel af of je het uitspreekt als 'lievienuh' of 'livien'. - Filine zou ik schrijven als Philine of Philiene, vind ik super leuk! - Tjibbe vind ik wat te Fries, klinkt teveel als tjirpen. Ik vind Tibbe dan wel weer prachtig. - Mats heb ik een beetje haat-liefde mee, ik vind het Scandinavische leuk maar de associaties met 'matsen' en 'matzes' minder. - Olivier vind ik wel mooi klinken maar doet me weinig.
Julin...heel mooi..of Julet De andere 3 meisjesnamen ok maar iets te kak wat mij betreft. Tjibbe en mats wat gewoontjes. Olivier wel heel mooi
[FONT="]Ik ben wel benieuwd naar wat jullie van deze namen vinden! Bij sommige namen twijfel ik en sommige namen heb ik in de omgeving gehoord.[/FONT] [FONT="]Meisje:[/FONT] [FONT="]Madison[/FONT] [FONT="]Aria (op z'n Engels uitgesproken)[/FONT] [FONT="]Eowyn[/FONT] [FONT="]Eden[/FONT] [FONT="]Juliette (op z'n Frans uitgesproken) [/FONT] [FONT="]Jongen:[/FONT] [FONT="]Matthew (Matt)[/FONT] [FONT="]Ferran[/FONT] [FONT="]Benedict (kwam vriend mee) [FONT="]Eoin (uitspraak [FONT="]o[/FONT]wen, [FONT="]is Iers[/FONT])[/FONT] [/FONT]
Ik vind Liora (liever zonder de h) wel weelderig maar niet echt mooi. Ik heb dat bijvoorbeeld ook met Sophia, niet toevallig (?) dezelfde klinkers. Meie vind ik ook niet mooi. De klank is wel aardig, maar het doet me denken aan het lelijke woord 'meier' - uitgesproken met een vet Haags accent. Madison: te Amerikaans naar mijn smaak, maar binnen dat genre wel oké Aria: twijfel... ik vind het mooi klinken maar vind het eigenlijk alleen voor ouders uit de muziek Eowyn: nee die vind ik (net als Arwen) te LOTR Eden: voelt tegenstrijdig, maar dit vind ik dus wél mooi, ondanks de hof van-associatie Juliette: mooie naam, ik zou hem uit mezelf op z'n Frans uitspreken bij deze spelling dus ook duidelijk Matt(hew): weer wat te Amerikaans, moeilijk uit te spreken voor Nederlanders, zowel de volle naam (Metjoe) als de afkorting Ferran: ja leuk! Benedict: ik heb niks tegen ouderwets maar dit gaat me wel wat ver; eventueel mooi als volledige naam met roepnaam Ben (die vind ik nml erg leuk) Eoin: totaal onmogelijke schrijfwijze van Owen
Ember: Klank wel mooi maar geschreven minder. Castiën: Nee, lijkt erg geknutseld. Liorah: Mooi! Zonder h nog mooier. Meie: Mwah. Te veel de maand mei met een e erachter. Vind hem ook wat Aziatisch door het mei gedeelte. Madison: Te Amerikaans. Aria: Nee niet mooi. Ga ook gelijk uit van de Nederlandse uitspraak. Eowyn: (Éowyn?) Erg lotr inderdaad en te ingewikkeld voor hier. Eden: Heb ik een bepaalde associatie mee, waarschijnlijk door Bobbi. Juliette: Mooi! Klassiek en tijdloos. Matt(hew): Ook weer erg Amerikaans, niet mijn smaak. Ferran: Leuk! Benedict: Verschrikkelijk. Eoin: Dit gaat nooit als Owen uitgesproken worden. Rodin: Nee, niet zo leuk. Midas: Vind Milas leuker. Otis: Niet mijn smaak. Vind hem ook leuker voor een dier. Rodaen: Als Roo-deen? Nee niet leuk. Philou: Ja, mooi! Juna: Even wennen maar wel leuk volgens mij. Sarah: Heel mooi. Lekker tijdloos. Vind hem zonder h nog mooier. Norah: Leuk! Jammer van de populariteit. Ook hier vind ik hem zonder h mooier. Ivy: Mwah. Leuk voor een ander. Emery: Dacht ook gelijk aan MRI scan. Sasha: Vind ik leuker voor een meisje.
Ember vind ik niets. Net als Castiel. Liorah vind ik wel leuk, maar niet geweldig ofzo. Meie vind ik een leuke naam, origineel ook zonder dat ik het overdreven geknutseld vindt! Luminis, van jouw lijstje vind ik alleen Juliette leuk. De rest is echt totaal niet mijn smaak. Fleur, ik vind Philou en Juna leuk. Ivy ook! Norah en Sarah ben ik beetje klaar mee zeg maar. Iets teveel. Je jongensnamen vind ik allemaal niets. Van te apart, Otis, naar slechte associaties, die Midas komt toch in de Donald Duck voor? Emery idd MRI in m'n hoofd. Sasha vind ik niets voor een jongen.
Wat vinden jullie van Au.ro.ra? Op zn Engels uitgesproken, mijn man is Engelstalig. Mijn man vindt dat een mooie naam en hij is echt een drama met namen, dus dat we beiden iets mooi vinden is zeldzaam. Ik vind het een mooie naam maar ook wel heel zwaar. Hot or not?
Een van mijn guilty pleasure namen. Vind hem echt prachtig, maar inderdaad wel wat zwaar, dus hierdoor valt hij af. Maar het is wel doornroosje natuurlijk