Rembrandt leuk David prachtig! Nina leuk Lina leuk Maci afschuwelijk Demi niet leuk, mede vanwege de betekenis maar ook omdat ik de klank kinderachtig vind.
Ik kan een naam als Rembrandt wel waarderen maar zou hem zelf niet gebruiken. Er is ook niet echt een leuke afkorting van te maken (Rem?). David vind ik heel mooi! Ik heb een neef die zo heet maar anders zou het een serieuze kanshebber kunnen zijn voor een eventuele tweede zoon. Maci vind ik te Amerikaans en wat zeurderig klinken. Nina wel aardig. Lina ook wel leuk maar Lena vind ik leuker. Demi. Wel leuk voor een klein meisje maar niet voor een volwassen vrouw. Daarnaast betekent het "half", wat ik best raar vind.
Govind: alleen voor een jongetje met Indiase roots. Willow: vind ik niks. Het doet me toch altijd aan die dwerg uit de film denken. Novan: best mooi. Sef: lelijk en een hypenaam. Savi: leuk voor een kindje maar niet voor een volwassen man.
Willow!!! Prachtig, maar vind hem niet zo geschikt in Nederland. Associatie met Buffy overigens, maar dat is voor mij alleen maar een pre Andere namen zijn niet mijn smaak
Willow: Niet mijn smaak en zou hem niet snel aan een Nederlands kind geven. Novan: Vind ik leuk maar bang voor een bepaalde associatie. Sef: Niet leuk. Savi: Leuk! Vind Xavi een leuke naam maar de schrijfwijze niet zo. Dan is dit een goed alternatief. Ik ken ook een hele leuke Savi.
Manoa voor een meisje vind ik niet mooi, ik vind het een jongensnaam. Odette vind ik geweldig! Rembrandt vind ik ook wel tof. Je kunt altijd Rem gebruiken in het dagelijks leven, zoals Rem Koolhaas. David supermooi! Maci en Demi: nee doet het niet voor mij Nina en Lina: leuk, met Lina als leukste Govind: te apart voor mij Willow: heel leuk voor een meisje Novan: prima naam Sef en Safi: mwoah nee
Voor welke associatie zou je dan bang zijn? Het voor mij een nieuwe naam dus ik associeer hem nog nergens mee (dit moet ik eigenlijk niet vragen want dan vind ik hem dadelijk niet mooi meer). 😄
Willow vind ik super tof. Als we een derde krijgen wordt dat denk ik de naam. Ik vind het ook wel leuk als vernoeming naar Willem. Rembrandt is echt cool, maar dan moet je wel iets met de schilder hebben denk ik (of juist helemaal niks hebben met schilders). Ik ben meer een Van Gogh fan, dus zou ik er niet zo snel voor gaan. Salie Cosmo
Willow vind ik best een leuke naam. Toch zou ik deze naam zelf niet snel kiezen. Het heeft voor mij een iets te Engelse klank en als het zo lekker Nederlands wordt uitgesproken vind ik de naam gelijk een stuk minder mooi. Cosmo *grinnik*, bij die naam moet ik gelijk denken aan die mafkees van Seinfeld. Bij Salie denk ik toch voornamelijk aan het kruid en zou voor mij om die reden afvallen.
Salie? Dat is in mijn ogen een kruid. Cosmo? Is dat geen kapper/tijdschrift? Beide niet echt mijn ding dus. 😊
Salie vind ik wel schattig, eigenlijk. Cosmo doet mij ook denken aan Cosmo Kramer, Cosmo kappers, Cosmopolitan... nee ik zou er niet voor kiezen. Vesta vind ik lijken op een bedrijfsnaam, bijvoorbeeld zoals die woningstichting Vestia. En het is het kledingstuk +a. Niet mooi. N.a.v. de nominatie van Penoza voor de Televizierring ben ik benieuwd wat jullie vinden van Carmen. Ik vind het een supermooie naam, maar vraag me af of hij in het algemeen geschikt is voor Nederlandse kindjes. Mijn gevoel zegt dat je misschien beter iets van Mediterraans kunt zijn om Carmen te heten.