Groot wat-vinden-anderen-van-deze-naamtopic

Discussie in 'Babynamen' gestart door GingerAle, 18 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Salie & Cosmo: nee. Ik hou best van wat aparte namen, maar dit gaat me echt te ver. Dit zijn het soort namen die aan het eind van het jaar in de lijsten 'meest bizarre babynamen van 2016' staan.

Vesta: nee, inderdaad wat hierboven gezegd werd een bedrijfsnaam. Vesper vind ik wel leuk!

Carmen: niks mis mee, maar vind hem wel vrij ouderwets. Het zou niet mijn keuze zijn, maar zou er niet vreemd van opkijken.

2. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    #362 Novastar, 28 sep 2016
    Laatst bewerkt: 28 sep 2016
    Echt waar? Ik ken de naam alleen van zp. Ik werk midden in een achterbuurt maar ik ben de naam Novan nog niet tegengekomen. Ik vind hem ook niet echt passen bij alle Jaylano's, Emiliano's en Jaydens in de buurt.

Vesta vind ik niet mooi. Volgens mij heet een grote investeringsmaatschappij ofzoiets zo. Vesper wel mooi.

Carmen vind ik mooi. Misschien nog een beetje "groot" en damesachtig voor een klein meisje maar daar groeit ze vanzelf in. 😊

3. rums

rums Niet meer actief

Is Salie niet gewoon Sally maar dan op zijn beroerdst geschreven? Onder het mom net even anders en dus totaal verkeerd?

4. Frey

Frey Niet meer actief

Nee, Salie is gewoon van het kruid Salie. Zag het ergens staan en vond het wel lief klinken. Lavendel vind ik zo lang. 😉

Die associaties met Cosmo had ik niet direct, maar het blad, dat kan natuurlijk echt niet! Sowieso vond ik het al te apart en geloof me, dat zegt iets.

Vesta vind ik niet zo. Met Vesper kan ik leven. Prosper vind ik mooier, maar wellicht iets te scifi.

Carmen kan prima volgens mij, ik ken een Nederlandse Carmen en heb dat nooit vreemd gevonden.

5. Jazz

Jazz Niet meer actief

Wat vinden jullie van de jongensnaam Ese?

Ik ben deze naam ooit in een boek tegengekomen en deze naam is altijd ergens in mijn achterhoofd blijven hangen. Maar ik weet niet of ik het een serieuze optie zou vinden als we een jongetje zouden krijgen ;)

Graag jullie mening!

6. Islah

Islah Niet meer actief

Mij aan sir Cosmo Duff-Gordon. Dus ik heb er nogal een "kakker" associatie mee...

7. 6ok11

6ok11 Bekend lid

24 feb 2011
    693
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wat vinden jullie van de naam Meavi ( meevie ) voor een meisje ? Afgeleid van het Ierse Meave....

8. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Wat vinden jullie van Maze voor een meisje? Nadruk op de z en in t engels uitgesproken (meezz)

9. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Dan vind ik meave mooier...

10. Frey

Frey Niet meer actief

Ese, ja, mooi. Kan prima.

Meavi vind ik niet echt mooi. Meave wel, Meavi zou als koosnaam kunnen.

Maze, ik vind gewoon Mees voor een meisje leuker. Jij kan het zelf wel als Meezzz uitspreken, maar anderen zullen waarschijnlijk gewoon Mees zeggen.

11. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.802
    8.472
    113
    Vrouw
    Is de originele spelling niet Maeve ipv Meave?

Maze vind ik niks... betekent doolhof in het Engels.

12. Frey

Frey Niet meer actief

Ja, maar Meave is een 'officiele' variatie en dus is de volgorde van de klinkers een kwestie van smaak.

13. Pampidam

Pampidam Lid

4 aug 2016
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ken een supernederlands kindje dat Carmen heet :) Ben er wel aan gewend, maar vind het inderdaad wel een heel Spaanse naam, niet heel erg passen bij haar blonde haren blauwe ogen stevige Hollandse bouw :D
    Bewaren

14. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Ik vind Maevi eigenlijk wel mooi gevonden, mooie variatie. Ik zou wel kiezen voor de klinkervolgorde ae.

Maze vind ik niks, inderdaad vanwege de betekenis.

15. Isabo

Isabo Lid

7 jun 2015
    48
    0
    6
    Ik ben erg benieuwd naar jullie mening over de jongensnaam Esben.
    Is een Scandinavische naam.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Gaaf! Maar ik ben dan ook weg van Scandinavische namen.

17. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Ja vind ik ook! Mooie naam!

18. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Wat vinden jullie van de meisjesnaam Elies. Met de klemtoon op lies. Is dat te veel een afkorting van Elisa/Elise?

19. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Ik vind Elies niet zo mooi. Komt ook door de spelling vind ik. Elise vind ik wel heel mooi!

Esben kan ik wel aan wennen :)

20. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Wat vinden jullie van

Abel
    Vidar
    David
    Joas
    Silas
    Micha

Eva
    Judith