Sam: Leuk voor een jongen Tyke: Niet leuk. Harde klank en klinkt voor mij meer als een jongensnaam Suze: Leuk! Lieve naam Syl: Zie het als afkorting van Sylvia. Niet leuk Berber: Nee, niet leuk Mini: Nee Maks: Max vind ik leuk. Als Maks geschreven vind ik het niks Sanne: Voor een jongen? Nee Mickey: Nee Troy: Niet leuk Feit: Is dit een naam? Fos: Niet mijn smaak Rebekka & Hadassa & Damaris: Niet mijn smaak, maar vind het wel heel mooi bij elkaar gevonden! Jools: Denk gelijk aan de kinderwagen Bjarte: Vind de klank wel fijn, maar de schrijfwijze niet Torian: Even wennen maar vind ik hem volgens mij wel leuk Svend: Nee, niet mooi Espen: Hoe vaker ik de naam zie, hoe leuker ik hem ga vinden Minthe: Heel leuk! Ken de naam door een forumlid hier en vind hem echt prachtig. Wel liever als Minte geschreven trouwens. Heb altijd best wel het gevoel dat wij dezelfde smaak hebben qua namen als ik jouw reacties lees, in your eyes. Ben ook erg benieuwd naar de namen van jouw kinderen haha!
Espen en Minthe vind ik prachtig! Hadassa en Damaris vind ik ook erg mooi. Rebekka niet zo, ik heb daar ook de jaren 90 asociatie mee.
Hahah, ik moet toch echt ook alleenmaar denken aan een Marokkaan van Berberse komaf. Mijn man is een Berber, ze zullen toch gek opkijken als ik mijn dochter Berber zou noemen.
Ik ken een hond die Berber heet. Ik vind t ook echt geen mooie naam voor een persoon. Bjarte; hm, ik ken een Bjarne en vindt dat mooier. Torian; krijg er gelijk een naar gevoel bij. Past niet bij een klein jongetje. Klinkt te hard en gemeen, denk dat dat het is. Svend; leuk, net als Sverre Minthe; leuk, lief meisje zie ik al voor me. Espen; nee, dit vind ik echt helemaal niets.
Tara en Ilan heel mooi. Zouden allebei op mjjn lijstje kunnen staan. Amèl ook wel mooi. De rest minder.
De jongensnaam Géza. Ik vind hem echt mooi. Ik kan me wel een beetje voorstellen wat de "bezwaren" zouden kunnen zijn dus ik vraag me af of het klopt. Het streepje hoort erop, dit is de originele schrijfwijze.
Wat toevallig dit! Ons meisje wordt binnen nu en 4 weken geboren en zij krijgt de naaam N.adirah. Ze is half Marokkaans en half Nederlands en vonden dit echt een van de leukste namen die we tegen zijn gekomen in alle lijstjes van Arabische, Marokkaanse en Islamitische namen die we bekeken hebben! Hij wordt trouwens door de familie van mijn vriend in het Marokkaans wel meer uitgesproken als Nedirah! Oh en de betekenis is ook nog mooi! (precious)
Mwah, ik vind het niet zo. Maar misschien is het gewoon wennen voor mij. Ik vind het erg buitenlands, maakt niet uit, maar niet passend bij een oer Hollands kindje met blonde haren en blauwe ogen zeg maar. Ik vind Reza leuker. Géza doet me denken aan de Gaza-strook, heel stom.