Géza: Vind hem wel leuk! Vind het door de g wel een naam met een wat hardere klank, vind hem niet echt voor een Nederlands kindje en volgens mij is er een bn'er die zo heet. Maar ik hou wel van originele namen die toch simpel zijn. Heb ook 3 namen waarvan ik wel benieuwd ben naar de mening. Alle drie meisjesnamen (Al wordt Janiek ook aan jongens gegeven, maar meer aan meisjes): Tatum Isolde Janiek
Isolde vind ik mooi! Tatum niet, het doet me denken aan een totumpaal en op de een of andere manier denk ik aan de moulin rouge. Janiek is niet mijn smaak, mede door de unisexfactor. Géza vind ik best leuk eigenlijk .
Voor ons brabanders geen harde G-klank. 😄 Het is een Hongaarse naam trouwens. Er is inderdaad een acteur die zo heet. Zijn naam blijft steeds in mijn hoofd hangen. Ik vind het ook wel een leuke vent. Tatum en Isolde heel leuk. Is het toeval dat Tatum Dagelet Isolde speelde in Fort Alpha? Janiek vind ik niet zo. Mijn autocorrectie maakt er ook janken van. 😝 Yannick voor een jongen vind ik dan wel weer leuk.
Bjarte: nee niet zo.. liever Bart Torian: op de een of andere manier moet ik hierbij denken aan de Thora? Svend: best leuk maar alsnog vind ik gewoon Sven mooier Espen: vind ik mooi. Zelf hoor ik nog iets liever Esper Minthe: heel mooie naam Géza: erg mooi. Doet me denken aan Géza Weisz = ook positief. Haha grappig die reacties op Berber. Voor mij een typisch Friese naam en ik denk daarbij niet aan het volk. Ik vind Barbara ook mooi.
Isolde, best leuk! Minthe/Minte vind ik niks, echt een verzonnen knutselnaam en hou niet van die Vos/Munt/Mint/Bloem/Zus namen Hadassa vind ik beetje gek Damaris en Rebekka wel mooi en bijzonder!! Al die Scandinavische namen vind ik ook niet mooi Ik dacht dat ik veel namen mooi vond maar valt dus best tegen blijkbaar
Wat is dit toch een leuk topic, haha. Isolde; erg mooi! Ik vind het een beetje in de stijl van Hannelore, Frederik, Ferdinand, dat vind ik allemaal mooie namen. Tatum; niets voor mij, maar ik vind het niet lelijk. Wel echt een stoere naam. Janiek; nee, vind ik helemaal niets. Lucy; heel stom, maar bij Lucy denk ik direct aan een wit en heel ziekelijk kindje wat nooit buiten komt. Slaat echt helemaal nergens op. Ik vind de naam ook echt niet lelijk, gewoon een normale naam. Jill; stoer. Kort en krachtig. Lisette; bluh. Naam voor een saaie trien, ofzo. Charlotte; leuk! Vind ik een mooie naam. Dathan; mooi! Heel krachtige naam. Edit: ik ging er van uit dat je het uitspreekt als Nathan met een d zeg maar. Lijkt me ook het enige juiste naar de schrijfwijze kijkend, maar ik heb dus niet die 'dat dan' in m'n hoofd bij het uitspreken van de naam.
Ja, ik dus ook... Mijn man is dan wel geen Berber maar wel Noord-Afrikaans (Arabier) dus dan is die associatie al snel gemaakt. Namen als Noor (licht in het Arabisch) en Frans (komt van de katholieke heilige Franciscus) link ik niet gelijk aan een afkomst. Maargoed mijn man heeft dat overigens wel met meer namen die nu hier zo populair zijn. bv. Sem betekent gif in zijn dialect Arabisch.
Heb ff alle namen opgevist; Madelon; Leuk, vrolijk en vlot! Maar wel een naam in het rijtje van, leuk voor andermans kind. Coosje; Ik hou (in tegenstelling tot de meesten) van verkleinnamen. Ik zou dan alleen niet snel Coosje kiezen, maar op zich leuk! Tisa; Mwa, voelt voor mij geknutseld aan. Tara; Leuk! Rosalynn; Mwa... Ilan; Heel leuk!! Thorben; Vind ik geen topper Godelieve; Oudbollige naam, ook met roepnaam Lieve Lidewij; Voelt ook erg oudbollig aan Amèl; Mwa... Nadira; Voor een buitenlands of halfbloedkindje leuk! Storm; Hou ik abosluut niet van. Vind het zelfs negatief klinken. Senna; voor een meisje leuk Loeka; Voel ik niks voor. Kim / Kimm; Ook niet, zeker niet voor een jongen, dan voelt het Chinees aan haha Renee / René; Renee voor een meisje leuk! Robin; Stoer voor een meisje! Noah / Noa; Zowel voor jongens en meisjes mooie naam Puk / Puck; Als klein meisje schattig, maar op latere leeftijd... hm... Pip / Pipp; Heb ik niks mee Sam; Jaaaaa staat bij ons op het lijstje voor een meisje! Voor jongen ook een toppertje Tyke (spreek uit als tieke); Heb ik ook niks mee Suze; Leuk! ook in het rijtje, voor andermanskind Syl / sill; Zowel voor jongen als meisje niet zo leuk Berber; Rijtje voor andersmanskind leuk! Mini; Cooper? Mouse? Maks; Ik hou erg van vernederlandsen van namen, maar bij deze vind ik het geen topper. Sanne; Gewoontjes Mickey / mikki; Weer een 'Mouse' gevoel Troy; Moet ik denken aan het paard van Troje haha Feit; of fabel haha nee heb ik niks mee Fos; Ook eentje voor leuk voor andermanskind! Rebekka; Vind deze naam zo hard over komen Hadassa; Komt buitenlands op mij over, maar wel mooi Damaris; Ook hier fluistert een stem Tamarissss, maar ook wel mooi eigenlijk!! Jools; Hoe spreek je dat uit?? Bjarte, Torian en Svend: Eerste reactie, stoer!! Espen; Doet me denken aan de meisjesnaam Vesper dat vind ik dan wel weer leuk Minthe; leuk! Géza; ook leuk! Moet hier ook meteen aan de acteur denken, maar das niet posi- of negatief. Tatum; Mwa... Isolde; Mwa.. Janiek; Heb ik niks mee. Daniek wel leuk! Lucy; Leuk! Jill; Voel ik helemaal niks voor Lisette; gewoontjes Charlotte; gewoontjes Dathan; Mwa... doet me denken aan Dotan. Vind dat zo leuk dat er zoooveel verschillende samen zijn! Soms weet ik niet eens wat voor richting ik zelf uit zou willen gaan.. Hier ook benieuwd erg naar een paar: - Sep (j) - Ruby (m) - Kris (m) - Guusje (m)
Ik ben benieuwd wat jullie vinden van deze populaire namen: Liam Jaylin Senn Jax Finn Begrijp namelijk niet waarom ze zo populair zijn
Liam; Heel leuk! Maar het feit dat ie zo populair is, vind ik het alweer minder. Jaylin; Hou ik niet van Senn; Is dat voor een jongen of een meisje? Jax; Vind ik te hip Finn; Hou ik ook niet van. Veel Finnetjes om me heen, maar went nog steeds niet.
Sep; helemaal niets. Terwijl hij steeds populairder lijkt te worden. Snap er niets van. Ruby; leuk! Kris; Ik ken Chris alleen als jongensnaam. Daardoor heb ik nu wel een heel stoer meisje voor me. Maar ik vind het wel een leuke naam! Guusje; Nee, ik vind die namen die jaren terug ouderwets waren en nu schijnbaar ineens super hip helemaal niets.