oh arthur wil ik wel nog even op reageren. Sinds 4 handen op 1 buik heb ik daar een hele verkeerde associatie bij (als je tina omdraaid blabla). Had vroeger in mn klas wel een leuke arthur maar dat is meer dan 10 jaar geleden dat ik die gezien heb
aflevering niet gezien? Kindje heet vanity. Arthur (de vader) heeft in 1 aflevering tig x uitgelegt dat als je Tina (de moeder) omdraait dat het dan in de naam van Vanity staat. Het is trouwens "kerels met een kleintje" ipv 4 handen op 1 buik RTL XL En zo kwam het nog paar x in beeld, ook nog bij de tattoo zetten
Madelon - Tijdloos maar niet super bijzonder. Coosje - Ik houd niet van namen die je verkleind, wel bij kleintjes maar niet bij volwassenen Tisa - Vreemd. Liever gewoon Lisa. Tara - Moet er even aan wennen denk ik, vind hem mooi. Rosalynn - Nee. Of Rosa (liever Roos) of Lynn. (Mooi!) Ilan - liever Milan, ik vind het te geknutseld. Thorben - is dat een naam? Godelieve met roepnaam Lieve - Beetje hockey achtig maar niet verkeerd Lidewij - Nee, te ouderwets. Amèl - vreselijk Nadira - mooi! Klinkt wat oosters. Storm - Jongen. Vreselijk trouwens Senna - Meisje, ook vreselijk. Loeka - Geen idee. Kim / Kimm - meisje. Renee / René - allebei, voorkeur Renee Robin - allebei, mooi! Noah / Noa - Allebei, maar liever jongen. Puk / Puck - meisje Pip / Pipp - meisje. Geschreven als Pip. Sam - gewoontjes Tyke - eh, nee Suze - mwah Syl - lijkt meer een afkorting van Sylvia/Sylvana e.d. Berber - even wennen, ik denk mooi Mini - serieus? Maks - geschreven als Max leuk. Deze spelling is me te geknutseld Sanne - mooi en tijdloos Mickey / mikki - mouse? Troy - doet me denken aan de film Feit - Niet zo.. doet me denken aan feiten en meningen Fos - Hmm, nee.. Rebekka - tikkeltje ordi Hadassa - heel mooi. Damaris - niet zo... Jools - doet me denken aan de Joolz Barre - Nee, net te apart Torian - Moet er even aan wennen, ik denk wel okay. Svend - Mooi! Leuk topic dit, ik ga morgen verder
Ik denk bij Damaris altijd aan Damaris en Daniël Rongen. (Moordzaak. Sorry geen goede associatie dus )
Ik vind ze heel mooi! Mijn man wil max twee lettergrepen, anders hadden er twee van op mijn lijstje gestaan. Had ergens gelezen dat de jongste twee Hadassa en Damaris heten. Ik zag toen R. staan en gegokt op Rebekka of Rachel
Febe vind ik een erg mooie naam! Arthur niet mijn ding, maar niet lelijk of vreemd En het enige wat mij terug houdt mer Hazel is ook de uitspraak idd want de Engelse uitspraak is prachtig!!!
Arthur vind ik krachtig en mooi. Ik vind het tijdloos! Maar idd, die Arthur met z'n Tina, hahaha. Ga ff die moordzaak Googlen hoor. Grappig dat je dat goed hebt Gegokt VBJ82. Rachel zou ook goed mogelijk zijn geweest hoor. Maar bang dat mensen dat Rasjel Zouden uitspreken, dat vind ik echt een tokkie-naam.
Espen - doet me denken aan Aspen Minthe - origineel, mooi. Géza - voor een niet Nederlands kindje vind ik dat prima kunnen. Ik spreek hem uit als 'Gay-za' Tatum - mooie naam, hoor je niet veel Isolde - prachtig! Janiek - twijfelgeval, ik vind hem te jongensachtig voor een meid en te meisjesachtig voor een jongen Lucy - mooie naam, al zie ik er geen Nederlands meisje bij Jill - niet zo, doet me een beetje aan een ordinairder typje denken Lisette - tijdloze mooie naam Charlotte - mooi! Zit in onze familie nu 3(?) generaties, ik ben de eerste die hem niet doorgekregen heeft Dathan - Te geknutseld. Alsof je Nathan wilde maar toch niet Sep (j) - hmm, nee Ruby (m) - leuk! Hoor je niet veel Kris (m) - te stoer geprobeerd Guusje (m) - ik houd niet van verkleinen in een naam en Guus voor en vrouw kan m.i. niet Liam - mooi maar veel te populair Jaylin - afschuwelijk, ordinair Senn - te zelf verzonnen Jax - vreselijk, waarom dan niet gewoon Jack? Finn - Nee, net als Noor/Britt enzo Ik snap de populariteit van deze vijf ook niet Salomé - volgens mij is het bijbels en wordt het daarom veel gekozen? Vanuit dat oogpunt snap ik dat ouders het mooi vinden maar ik vind het niet zo Demira - tikkeltje ordi. Hazel - mooi! Op z'n Engels uitgesproken denk ik? Bailey - 's met ijs Nuala - wat? Evia - waarom niet Eva? Morris - Mijn smaak is het niet maar ik vind het geen gekke naam Lester - lijkt teveel op Esther Febe - Febo Arthur - beetje hockeynaam, opzich vind ik dat mooi máár ik kan king Arthur ergens niet vergeten
Ik wacht nog even met mijn lijstje plaatsen ik ben erg benieuwd wat men straks van de namen vind maar omdat het anders wel erg makkelijk raden wordt voor de meelezers plaats ik nog even niks.
Mooi! Ik vind het echt de mooiste Arabische naam. Alleen helaas wat velen hier al zeggen, niet helemaal passend bij een Nederlands kindje. En wij hebben Frans/Nederlandse mixjes maar geen arabische invloeden.
Dankjewel! Volgens mij heb ik jullie namen ook wel eens voorbij zien komen, zijn ook echt namen die ik leuk vind en zo zou kunnen geven!
Arthur: Hele slechte associatie mee door een stomme Arthur. Daarnaast denk ik gelijk aan king Arthur. Nee.. Ik zou er zelf niet voor kiezen
Ik vind Arthur klassiek en tijdloos. Daarnaast ken ik geen Arthur dus heb er ook geen verkeerde associatie mee.
Nadirah vind ik ook heel mooi. Nog mooier dan Anisa (weet niet of ik het goed schrijf) wat ik ook een mooie (Marokkaanse?) naam vind.
Maar ja, wanneer is een kind een mixkindje? Mijn dochters zijn half Tunesisch maar dat is echt niet aan ze te zien (aan mijn man zelf ook niet, trouwens). Ze heten Hawwa en Aasiya. We wilden bewust wel islamitische namen i.p.v. iets Arabisch met toevallig een leuke betekenis.
Er vanuit gaande dat de namen in de lijstjes van Logan de namen zijn die in het topic voorbij zijn gekomen, de namen die ik erg mooi vind: Nadira(h) Rebekka Hadassah Fébe Charlotte Salomé ( stond ook hoog op mijn lijstje voor een evt. kindje, maar mijn man vond het niets ) De rest van de genoemde namen zijn niet mijn smaak. Vnl. de bijbelse namen dus, maar heb dan ook een zwak voor bijbelse namen. Hier komen geen kindjes, maar namen die op ons lijstje stonden: * Abigail ( de absolute nummer 1 ) * Avital * Fabiënne * Samuël * Rafaël * Joshua Ben wel benieuwd naar jullie mening
Sifra, hier ook een zwak voor bijbelse namen. Zou een volgend kindje (als die komt dan hè) nu ook geen gewone naam geven. Wat verdrietig dat er bij jullie wsl geen kindje zal komen. Samuël is één van mijn favoriete namen voor een jongetje. Mijn man vindt het alleen te ouderwets. Rafaël vindt ik zelf net niet. En Joshua, mwah, wordt te veel gegeven en ik hou niet van Engelse namen. Qua meisjesnamen vind ik Fabiënne mooi, de andere twee minder. Al is het bij Avital wsl een kwestie van aan gewend raken. Abigail vind ik gewoon echt niet mooi.
Tja, Sarah, Norah, Senna, Farah, Romaissa, Esra, Zara etc zijn ook allemaal arabische namen (associeer ze hier ook mee omdat ik alleen maar arabische meiden ken met deze namen) dus ik vind Nadira ook makkelijk kunnen voor een westers kindje.