Arwen, is een personage uit de boekenserie lotr. Deze werd voor het eerst uitgegeven in 1954. De oudere Arwens zijn vernoemd naar het personage in het boek.
Julin; ik zou het nooit hebben uitgekozen, maar ik vind het echt een leuke naam. De andere 3 vind ik helemaal niets, Noélia om te zien wel, maar qua uitspraak te geknutseld. Tjibbe vind ik een leuke naam, Olivier ook erg leuk! Mats vind ik niets.
- Julin: soort combinatie tussen Julia en Elin, ik vind het niet zo mooi - Noélia: een beetje too much - Livine: ik vind het mooi staan maar in de uitspraak gaat mijn hoofd naar 'lawine' - Filine (suggesties voor andere schrijfwijze?): mooie naam, ik vind Philine een mooiere schrijfwijze - Tjibbe: niet mooi - Mats: boers/saai - Olivier: mooie naam
Ik vind Arwen wel leuk, maar ik vind haar eerlijk gezegd een tamelijk suf personage en zou mijn kind dus ook niet zo noemen. Dan eerder Eowyn Ken hem trouwens van de boeken, de films daarna pas gezien. In diezelfde categorie: Zouden jullie je kind een naam uit Game of Thrones geven? Er zijn in Amerika al best wel wat Daenerys's, Tyrions etc geboren hahah. Ik vind het toch te fantasy.
Arwen: Nee niet mooi. Erg lotr inderdaad. Julin: Heel mooi, stond hier ook op het lijstje. Noélia: Iets té. Livine: Niet leuk. Klinkt als een merk van iets, maar kan er even niet opkomen. Filine: Uitspraak vind ik mooi, maar schrijfwijze niet. Vind Philine mooier. Tjibbe: Niet mooi. Erg boers en Fries. De combi tj vind ik geschreven ook niet mooi. Mats: Ja leuk! Maar omdat iedereen aan matsen denkt, zou ik er zelf niet voor kiezen. Olivier: Mwah. Ik heb niet zoveel met Olivier en Olivia. Geen verkeerde naam maar leuk voor een ander.
Oeh nou ik vind Sansa prachtig, maar ik zou het niet doen. De namen Ygritte en Brienne (Briënne) vind ik ook erg mooi en de laatste zou ik nog wel geschikt vinden omdat de naam vrij normaal lijkt. Voor een jongen vind ik Theon een mooie mix van Theo en Leon, maar hier zou ik toch weer niet voor kiezen omdat het te sterk doet denken aan de serie. Maar ja ergens is het ook weer onzin om zulke namen niet te kiezen omdat ze uit Game of Thrones komen. Waarom zou dat een minder goede inspiratiebron zijn dan andere romans/tv-series/films? Er zijn ook mensen die hun dochter Phileine hebben genoemd, een naam die is bedacht door Ronald Giphart.
Grappig, ik heb niks met Olivia maar vind Olivier wel mooi. Ik had er nooit bij stilgestaan dat het zo'n beetje dezelfde naam is in jongens- en meisjesvorm, zo anders vind ik ze.
Ik vind Olivier ook veel beter dan Olivia maar toch mwah, kan niet zo goed uitleggen waarom. Terwijl ik bijvoorbeeld Livia weer prachtig vind. Komt misschien ook door de Olivia hype. Ik vind het zelf ook wel hele andere namen hoor, al lijken ze wel op elkaar en zijn ze beiden (in mijn ogen) klassiek. Maar ik vind ze gewoon allebei niet zo leuk.
Meisje; - Julin, prima naam, al kan ik me er lastig een oudere vrouw bij voorstellen - Noélia, prachtig! - Livine, niet zo. Beetje te zoetsappig - Filine, klank prima maar schrijfwijze niet mooi. Phileine vind ik wel mooi (suggesties voor andere schrijfwijze?) Jongens; - Tjibbe, leuk! - Mats, leuk - Olivier, prima naam hoewel ik hem iets ballerig vind.
Ik dacht in de eerste instantie dat er Efteling stond Het ling doet ook een beetje Aziatisch aan? Vind elgin leuker denk ik, maar dat kan ook komen omdat ik daar al meer aan gewend ben.
Arwen komt niet in de boeken voor Oh wacht, ik zie nu dat ze er wel in voor komt, maar dan in de oudere boeken, na aanpassingen (1978) is ze eruit geschreven. Ik heb denk ik een nieuwere versie gelezen.
Ember vind ik mooi, Castiel even wennen... het klinkt nog wat meer als een woord dan als een naam (kasteel, asiel, ...)