We twijfelen nog tussen deze twee namen. Wat vinden jullie van deze namen en wat zijn jullie associaties hiermee? - Vik of Vic vind ik erg stoer en een krachtige naam. Het is een veel voorkomende naam in Belgie (Vlaanderen), in Nederland wat minder. Nadeel is dat ik bang ben dat mensen het teveel als Fik gaan uitspreken en dat het rijmt op p*k. Zouden we met dit laatste echt rekening moeten houden? Ps. Het is niet bedoeld als afkorting van Victor (maar schrijfwijze met C vind ik iets leuker staan). - Timo was de eerste jongensnaam die we beiden leuk vonden toen we hoorde dat het een jongetje word. Is naar mijn gevoel een toegankelijke en open naam, maar ik vind het niet persee stoer en dat mis ik misschien wel in de naam.
Vic/Vik vind ik echt een beetje een modenaam worden en niet echt heel leuk. Ik denk ook altijd aan Fikkie.. ik heb dus Timo gestemd!
Timo vind ik een leukere naam maar inderdaad niet stoer. Vik/Vic vind ik een afkorting van Viktor/Victor en niet mooi. Van deze twee zou ik voor Timo gaan maar als je een stoere naam wilt zou ik nog even verder zoeken.
Vic/Vik is niet mijn smaak dus ik heb op Timo gestemd. Maar stoer vind ik de naam Timo niet. Zie eerder een beetje een sulletje voor me waarschijnlijk omdat ik een Timo ken die zo is
Ik vind Timo heel leuk, maar niet echt stoer inderdaad. Tygo is dan stoerder. Vic/Vik vind ik niet mooi en deed me inderdaad meteen aan p*k denken en ook aan 'blijf er met je fikken vanaf' zeg maar.
Vik vind ik stoer, bij Timo zie ik eerder een zacht wat traag mannetje voor me (puur een associatie). Ik zou voor Vik gaan.
Ik snap de naam Vik echt niet. Ik zou ook fik zeggen als afkorting van viktor . Ik vind timo veel leuker!
Beide namen zijn niet mijn smaak, maar ik ga dan toch voor Timo. Het valt me op dat sinds Lieke van Lexmond haar zoon Vik heeft genoemd de naam ineens meer gegeven wordt. Ik houd er nooit zo van als een BN'er een kind krijgt dat de populariteit van die naam dan ineens zo stijgt. Plus dat ik het geen mooie naam vind.
Dat staat er voor ons helemaal los van, nog niet over nagedacht zelfs. Wij wonen in Brabant en zoals eerder gezegd is het een België een veel voorkomende naam (staat in de top 20). Maar over smaak valt natuurlijk te twisten! Gelukkig maar, anders hadden we allemaal dezelfde naam
Om je vragen te beantwoorden. Vik een leuke, aparte naam. Ik denk niet gelijk aan een rijmwoord, zou het uitspreken als vik niet fik, snap niet dat mensen fik zeggen er staat toch een v? Timo is ook leuk, maar inderdaad geen stoere naam. Als ik jou was zou ik daarom voor vik/Vic gaan. Met een c idd net wat mooier.
Vic vind ik superleuk en stond hier hoog op het lijstje, tot mijn schoonzus haar zoontje zo noemde. Maar ik ben dus inderdaad van België
Vic niet leuk, het is een stad en het lijkt een afkorting van Victor. Timo vind ik kinderachtig en wat deuzig. Jammer dat je Victor niets vind, dat vind ik wel een krachtige naam.
Ik vind Vic/Vik echt een ouwelullen/boeren naam. Mijn oom heeft zo, is al ruim door de 70. Timo vind ik ook geen bijzondere naam. Maar dat is mijn mening. Het is jullie kind, jullie keuze.
Hier was al een Vic/Vik-rage voordat Lieke van L haar zoontje kreeg dus je zou kunnen zeggen dat zij eerder een trendvolger dan een trendsetter is. 😄 Nu maar hopen dat niet veel mensen Liza Sips gaan nadoen want dan heeft mijn zoon straks ook een hypenaam en ik was eerder! 😂