Wat ik vaak hoor is dat groot baby die zwaar weegt ( 3500-4500) makkelijker bevallen is? Zijn er ook vrouwen hier die een kleine baby ( licht gewicht rond 2100-2500 kilo) moeilijk bevallen hebben gehad... Of denken jullie uit ervaring allebei even moeilijk is, Groetjes, Orchidee
mijn kindjes waren alle drie klein en ben snel bevallen binnen vier uur dus ging heel snel en vlot, ook niet ingescheurt ofzo
Bijna 10 pond, 19 uur incl knip, vacuum en meerdere keren draaien omdat ie vast zat. Geef mij maar een kleintje de volgende keer ps. 2100 kilo?
Als ik kijk naar mijn schoonzus en mij. Zoon van schoonzus woog 4250 gr en was er binnen 12 uur met 15 minuten persen met kleine scheur. Onze dochter woog 3080 (41 weken) en was er bij 20 uur, met weeenopwekkers, 1,5 uur persen, knip en meeduwen op buik. Dus onze dochter was flink kleiner maar wel een langere en moeilijke bevalling.
Volgens mij maakt het weinig uit, want een zwaarder kindje heeft een groter hoofdje en drukt dus wat meer op de baarmoedermond waardoor die gewoon verder open gaat. Complicaties kunnen bij alle soorten bevallingen ontstaan, dus daar heeft het gewicht ook weinig mee te maken. Ik denk dat het pas uitmaakt als je echt in de extremen zit (boven de 5000 en onder de 2000), dat het echt moeilijker of gemakkelijker is.
Een klein kindje betekent touwens niet meteen een makkelijke bevalling (bijvoorbeeld onder de 2000 gram zoals hier als voorbeeld wordt gegeven). De ontsluitingsweeën zijn even heftig en als je kindje te vroeg komt zullen ze bijvoorbeeld sneller een knip zetten om de uitdrijving zo snel mogelijk te laten verlopen.
Ik heb geen ervaring met kleine baby'tjes, maar wel met 9 en 9,5 pond en die kwamen na 1 en 2 keer persen!
hier woog kleine dame 3610 gram en na een uur persen is ze er met een vaccuum-pomp en knip uitgesleurd. ik was rond de 2500 gram en het was volgens m'n moeder een zware bevalling. het zegt dus weinig. maar orchidee, ik heb nu een aantal topics van je gelezen en ik wil eigenlijk maar 1 ding zeggen: Maak je niet zo druk. je haalt je volgens mij van alles in je kop maar dat kindje komt toch wel. hoe dan ook. dik, dun, groot, klein. zonder scheur of met scheur, knip of wat dan ook. niemand kan van te voren zeggen hoe jullie het er vanaf gaan brengen. dus stop met jezelf opnaaien want daar heb je zowel jezelf als je kindje nietmee
Volgens mij valt daar echt helemaal niets over te zeggen. Het heeft namelijk echt niet alleen met het gewicht van de baby te maken. Hier 2 10-ponders en 2 dramatische bevalling met ks op het laatst.
Mn nichtje is geboren met 1740 gram ( 32 weken zwangerschap ) en mn nicht heeft een heel zware bevalling gehad. Mijn dochter kwam "niet" met 4315 gram, is een KS geworden... Je kan er niets over zeggen denk ik, zelfs de ene bevalling is de andere niet!
die van mij was 4320 gram en hij was te groot, paste niet door mijn bekken dus uiteindelijk werd het een keizersnee
Hier was de 1e 3530 gr en ik had een vrij makkelijke/snelle bevalling, de volgende waren 4250 en 4290 gr, deze bevallingen waren nog makkelijker en het uitdrijven helemaal,maar toen was de weg al gebaand he
Droebeltje ik maak mij niet druk erover hoor alleen ben ik nieuwgierig naar de meningen en ervaring, dit is toch een forum waar je met alle vragen terecht kunt komen. Waarom ben ik hier lid geworden om alle vragen te stellen over de zwangerschap, en ik denk de topic die ik heb geopend hebben heel veel mensen doorgelezen dus ik denk dat anderen ook nieuwgierig zijn. Als ik hier geen vragen mag stellen dan kan ik mij beter afmelden, groetjes, Orchidee
Droebeltje, Ik probeer mij niet druk om te maken, maar ik ben een nieuwgierig mens waar ik niks aan kan doen
mijn oudste zoon woog 3300gr en had een redelijke bevalling... jongste zoon woog bijna 4,6 kilo en was een heeeeeeeeeeeeeeeeel zware bevalling vorige week bevallen van mijn dochter en die bevalling was een eitje!! in 20 min van 5cm naar 10 cm(weeen waren wel super heftig!!)
Volgens mij kan je daar niks over zeggen.. Mijn eerste woog 2870 gram.. Bevalling duurde krap 6 uur.. 10 minuten persen en hij was er.. Ingeknipt en vacuum.. Mijn zus is vorige week bevallen.. ong. 3400 gram en bevalling van 4.5 uur.. Klein beetje ingescheurd, that's it.. De grootte van je kindje heeft sowieso geen effect of de ontsluitingsweeën.. Het persen misschien wel, maar gezien het feit dat ik er nog maar één heb kan ik je dat niet uit ervaring vertellen
ik had een dikkertje, 4365, maar heb de bevalling zonder problemen gedaan.. geen pijnbestrijding, geen hulp-gereedschappen gebruikt.. wel een paar scheurtjes omdat ze niet hadden verwacht dat hij zo dik zou zijn, maar ik had op voorhand gedacht dat de bevalling me meer moeite en pijn zou kosten, dus mij viel het mee!
Eerste was 2597 gram en werd geboren na 1 uur en 15 minuten persen (was een lange zware en heftige bevalling) De baby die eraan zit te komen word geschat rond de 3200/3500 gram met 40 weken ongeveer dus het zal me benieuwen,hoop snel de 2de ervaring te kunnen melden (en dat is dan hopelijk een goede en makkelijke ervaring)