Hier een 3640 baby en na 40 minuten presen was de schade 4 hechtinkjes. Netjes toch? Vriendin had een veel kleinere baby en die had een grotere schade. Ben het wel een heel klein beetje met droebel eens en dat bedoel ik echt niet lullig. Ene na het andere topic verschijnt hier van je. Ik heb het idee dat je mega bang bent voor de bevalling? Als dat zo is dan zou ik er echt met iemand over gaan praten, want dit is niet leuk voor jezelf.
geen idee ik heb vd eerst pers tot de geboorte voor de eerste 2u nodig gehad was 3.825kg en 54cm en geknipt bij de 2e vd eerste pers tot de geboorte heb ik 7 min nodig gehad woog 3.775kg en 52cm en inwendig ingescheurd. ik hoop dat het bij nr 3 veel sneller gaat gaan want ik heb bij beide kids lang gelegen eer ik mocht persen
Daantje, Iedereen is bang voor de bevalling vooral als het de eerste is of dat je een dramatisch bevalling heb gehad zoals bij mij. Bij een bevalling kunnnen van alles gebeuren ook al heb je een super bevalling gehad of snel er kunnen altijd complicatie te voorschijn komen, en daarom denk ik dat iedere vrouw een beetje of heftig bang voor de bevalling is. En hier kun je ervaring delen en andere gerust stellen, geinformeerd worden want er is een forum van verloskundige en andere deskundige je kunt het meteen vragen dat vind ik heel erg fijn. Ik ben niet mega bang dat niet omdat ik het een keer heb meegemaakt weet ik nu wat mij te verwachten staat alleen wil ik er meer over weten en daarom stel ik hier op de forum vragen. Ik probeer altijd van de positief kant te kijken en hoop dat iedereen een goede bevalling krijgt. groetjes, Orchidee
Hier 2 redelijk flinke kinderen, oudste dochter 3925 gram en jongste dochter 4160 gram. Bij beide kinderen een snelle 'fijne' bevalling gehad. Laatste keer duurde maar 2 uurtjes en 3x persen, zat wel even klem maar ben er met een paar schaafwondjes vanaf gekomen
Hier een dikkertje van 4355gram, ik ben ingeleid al met al heeft het 10uur geduurd voor ze er was. Maar geen schade.. Ookal hadden ze niet verwacht dat ze zo groot zou zijn!
de eerste was een hele heftige bevalling van 47 uur 18 min persen 12 hechtingen hij woog 3390 gram de tweede een bevalling van 2,5 uur en 3 min persen 1 hechting en zij was 3765 gram. wel nood gehad doordat het te snel ging maar dar was niet over de grote
Nummer 1 was 3350gram.. gemiddeld dus.. Was een 'makkie'.. amper last van weeën gehad, totaal 2 uurtjes geduurd, geen persweeën, maar er evengoed in paar keer flink persen eruit gekregen. Geen scheur/hechtingen etc. Nummer 2 was net aan 3000gram... Echt iets kleiner dan nummer 1. Ook kleinere hoofdomtrek en duidelijk 'dunner'... (even lang namelijk) En toch viel dit me zwaarder.. Weeën waren veel heftiger... Evengoed maar totaal 2 uurtjes geduurd en nu hoefde ik niet eens te persen, floepte eruit.. maar de weeënstorm bij nummer 2 vond ik erger dan het hele persgedeelte bij de eerste...
Hier een grote baby, 4280 gram en 53 cm bij 42 weken... En ik heb bijna letterlijk de hel gezien tijdens de bevalling... 3 dagen durende inleiding, wee-opwekkers, ruggenprik, hij kwam de bocht niet voorbij na 1,5 uur persen, vacuüm (3x), ingeknipt, verschrikkelijk uitgescheurd (ze zijn met 2 gyn's nog 1,5 uur aan het hechten geweest) en een gebroken sleutelbeentje bij de kleine... Nu heb ik geen vergelijkingsmateriaal, dit is mn eerste, maar een makkelijke bevalling? Nee...
Sietse woog 4075....hij werdt met precies 42 weken geboren en was 55 cm lang. De bevalling begon snel,maar uiteindelijk duurde het lang en is hij na bijna 10 uur met een flinke knip en een hoop getrek met de vacuum en geduw op de buik geboren...hij bleek een sterrekijkertje te zijn dus lag met zijn gezichtje omhoog,vandaar dat ik me suf perste,maar hij er gewoon niet uit wou... Toen zijn hartje begon te dalen stond de kamer zo vol artsen en verpleging!
nou denk niet dat dat uitmaakt hoor. verschilt per bevalling en per vrouw en of het wel of ie past. mijn dochter was 46cm en 3160gr. 14 uur weeen en 45 minuutjes persen. een heel inieminie scheurtje zoontje was 2740gr en 44cm. half 1 infuus met weeopwekkers, kort daarna begonnen de weeen. iets over 5 kreeg ik persdrang en 17.12 is hij geboren met 3x persen was hij er . vanaf de eerste wee ruim 4 uurtjes
Nee, dit is echt niet waar. De moeilijkheid van de bevalling wordt bijna altijd bepaald door de ligging van het kind en de manier waarop de vrouw om kan gaan met de bevalling zelf. In onze familie zou de stelling op gaan maar bij mijn vriendinnen weer niet. Ik heb trouwens helemaal geen moeilijke bevallingen gehad dus... even moeilijk.. nee joh, bevallen kan ook 'makkelijk' zijn en in ieder geval een VERLOSSING
sluit ik me dus bij aan..... (cygnet, valt me op dat ik het wel erg vaak eens ben met je... gewoon eng... ) mijn laatste woog 4240 gram (was 6 pond geschat) en was er na half uurtje weeen en 3 minuten persen.... Eerste was lichter 3470, had groot hoofd en lag verkeerd (kon heuveltje niet over..) dus dat was meer drama (de uitdrijving dan) oja... en kun je denken... "ja het was dr derde".... ook dat hoeft niet zo te zijn.... oma van mn man heeft 13 kinderen... en toen ik vroeg welke bevalling het moeilijkste was.. was het toch echt de laatste...
Hier een zoontje van 4315gram en 53cm op 39 weken en was er op 3 uurtjes uit! (sneller dan mijn dochter en die was lichter) Maar de bevalling was véééééél pijnlijker!
Bij m´n moeder ook zoiets. Ik was de 9e (en laatste) en die bevalling is het moeilijkst geweest. Ik vermoed dat haar lijf het wel mooi geweest vond, of dat de baarmoeder na al die zwangerschappen en bevallingen (kort op elkaar) te slap was geworden om nog echt krachtig te persen. Uiteindelijk ben ik als enige met een vacuumpomp gehaald, de rest is helemaal natuurlijk geboren. O ja, ik was ook de zwaarste. 4450 gram.
Mijn dochter was een kleintje en de bevalling was snel en 'makkelijk' als ik het zo om me heen hoor, geen schade. Mn zusje haar dochter was nog net iets kleiner, maar ze is van voor naar achteren doorgescheurd, ingeknipt en vacuümpomp gebruikt en erg lang bezig geweest. Vraag 1000 vrouwen naar de bevalling en je krijgt 1000 verschillende verhalen.
Ze wogen hier alledrie rond de 2800 gram. Alledrie geknipt. Denk dat t er meer aan ligt hoe je bekken/baarmoedermond zijn. Ik ben blijkbaar vrij smal. Had ook geen grote baby doorgepast zei de VK. Dan was t keizersnede geworden.
mijn dochtertje was 2570, een hele kleine baby dus. Maar ook een supersnelle bevalling (van begin tot eind 2,5 uur) en voor mij dus even heel emotioneel en heftig. Misschien door dat ik geschrokken was kreeg ik weinig mee en had ik dus ook geen persdrang. Ik heb op de vk moeten vertrouwen met mee persen. Was best moeilijk allemaal vond ik. Het ging ook zo snel dat de vk geen tijd meer had om te knippen, ik ben heeeel ver ingescheurd, ze zei dat ik geluk heb gehad, het was op een haar na een totaal ruptuur. Had dus ook veel hechtingen. Vriendin van mij had er 1 van 4300 gram, geen schrammetje of niks
Ik had het nog nooit eerder gehoord. Ik had een gemiddelde baby 3520 gram en heb er 11,5 uur over gedaan. Wat is zwaar? Ik had het zwaar ja maar geen complicaties of wat.