Hai! Ik ben 20 weken zwanger en zit te twijfelen of ik in het ziekenhuis of in het geboortehotel wil gaan bevallen ! Ben opzoek naar de voor en nadelen van beide! Hebben jullie al een idee waar jullie willen bevallen Of misschien al ervaring met een geboortehotel! Ik woon zelf in delft en zou dan in Rotterdam of den haag in het geboortehotel bevallen ! Of misschien maar gewoon in het ziekenhuis in delft! Twijfel twijfel ! Wat doen/ deden jullie? Groetjes
ik ben in het ziekenhuis in een kraamsuite bevallen. helemaal super. Mijn mening is dat het op het moment supreme echt geen reet meer uitmaakt waar je bent want ik was daar echt niet meer mee bezig.. anyway de meeste ziekenhuizen organiseren een open avond over bevallen in het ziekenhuis met informatie over wat je te wachten staat en met een rondleiding over de kraamafdeling. misschien kan je daarnaar toe gaan om in ieder geval wat info te krijgen. Ik vond die avond ontzettend nuttig. Veel succes en geniet van je zwangerschap! liefs Nienke
Ik ben wel niet zwanger maar ben benieuwd naar ervaringen van een geboortehotel. Ben zelf in het ziekenhuis bevallen, en dat vond ik heel fijn!
Ik ben zelf in het hotel bevallen op een kraamsuite. Een soort woonkamer (prive) waar we daarna lekker nog 3 dagen hebben gelegen. Mijn man kon ook gewoon. Blijven slapen. Nadeel van bevallen in een andere plaats vindt ik de aangifte. Die moet je volgens mij ook in de geboorteplaats doen.
geboortehotel is ideaal met name bij een 1e kindje denk ik. Je hebt dan altijd iemand bij de hand als je niet weet wat er met je kindje is, hoe je je baby moet aanleggen voor borstvoeding en ga zo maar door. In het ziekenhuis sturen ze je na het plassen gelijk naar huis en daar zit je dan met je kindje wat je nog niet kent... Geboortehotel kan heel wat onzekerheden weg nemen voor dat moment. Maar goed, aan jou de keus natuurlijk is ons beide erg goed bevallen met 3 nachten eraan geplakt.
een geboortehotel lijkt mij een veel fijnere sfeer hebben niet zo klinisch zeg maar... maar goed ik had eigelijk ook wel thuis willen bevallen maar had een medische indicatie
Mijn vriendin is in een geboortehotel in rotterdam bevallen. Het zag er echt super uit. je hebt je eigen kamer, net een echt hotel. Alles wordt verzorgd, en het gaf me niet zo'n klinisch idee als een ziekenhuis. Bovendien wordt een kraamhotel volledig vergoed, naar wat ik heb begrepen! En je zit dicht bij het ziekenhuis, dus mocht er iets zijn waardoor je naar het zh moet dan ben je altijd dichterbij dan vanuit huis!
ja dat lijkt me ook fijn idd. weet je ook welk geboortehotel dat was? zit namelijk zelf te denken aan dat geboortehotel noord bij rotterdam airport. ga binnenkort toch maar ff daar langs en ook hier naar het ziekenhuis in delft twijfel namelijk heel erg ben zoooo bang dat er onverwachts iets mis gaat en dat je dan toch beter in het ziekenhuis kan zijn! pff lastig
Ik vond de voordelen van het geboortecentrum/kraamhotel: -Je man mag blijven slapen na de bevalling -Bad -Cd- speler en televisie -eigen verloskundige - Kraamhulp continue aanwezig - fijne sfeer: tussen ziekenhuis en thuis in. - Je mag er vrij vroeg heen, al met 3/4 cm ontsluiting - ziekenhuis dichtbij indien nodig nadelen: uhhhhhhh geen eigenlijk!
Wij hebben in het ziekenhuis, bij de kraam, beval en kinderafdelingen, ook een gedeelte waar je poliklinisch kunt bevallen. Erg mooi, nieuw en luxe dat gehele gedeelte. Uiteindelijk werd het een inleiding, dus medische bevalling. Maar ik ben erg tevreden en heel blij in het zh te kunnen bevallen. Heb totaal geen negatieve ervaringen, ook niet de 2 nachten dat ik moest blijven.
Ik heb me ook ingeschreven bij het kraamhotel Sophia. Dit zit in het ziekenhuis dus ook heel handig als je toch naar get ziekenhuis moet. Ben benieuwd. Heb goeie verhalen gehoord.
Ik denk dat je je even goed moet informeren bij het ziekenhuis hoe de regeltjes zijn, want dat verschilt nogal qua ziekenhuis.. ook de sfeer en kamers zijn soms zo verschillend!! Om even hier een voorbeeldje van te maken, ik ben in ons normale ziekenhuis bevallen.. medisch door inleiden maar ik zou poliklinisch bevallen en zijn dezelfde kamers. -Ook een badkamer met bad en douche die beschikbaar is voor je (ook niet extreem groot en druk dus de kans dat alles "vol" is is klein) -CD speler en tv op de kamer voor eigen gebruik -Mag met 3 a 4 cm al heen. -Eigen verloskundige als je poliklinisch bevalt, ik ben met medische indicatie bevallen en had een klinisch verloskundige. topvrouw! en ook heel anders als een gyn. -IPV kraamhulp in de buurt veel vriendelijke verpleegkundige. -Sfeer vond ik hier geweldig, ik zou er nu zo een weekje logeren als t kon! zo vriendelijk, meedenkend en gewoon aardig! Ook staat er een minibar/koelkast op elke kamer met drinken voor manlief en jezelf, alleen de duurdere dingen kosten geld en betaal je achteraf. Zo staat er altijd een mini flesje champagne in voor na je bevalling bijv! kost wel ff wat maar is wel leuk.. Enige verschil met ons ziekenhuis en bovengenoemd kraamhotel/geboortecentrum zou dus zijn dat ik niet weet of je man mag blijven slapen. oh en je gaat bij t ziekenhuis naar een gedeelde kamer na je bevalling, maar meestal blijf je bij een poliklinische bevalling niet lang dus is dat niet echt van toepassing.. Dus ik denk dat het het bekijken van allebei gewoon waard is! en kijk waar je je het beste voelt!