groot zwembad

Discussie in 'De lounge' gestart door anoniem100, 9 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniem100

anoniem100 Niet meer actief

Het is nog vroeg ik weet het ;) Maar wij willen graag voor de zomervakantie een groot zwembad aanschaffen.
    Aangezien ik dan hoog zwanger ben en we niet weggaan, dacht ik dat het wel leuk zou zijn voor de kinderen.

Wat zijn jullie ervaringen daar mee, haal je je geld eruit, welk merk is goed etc. etc.

Ik hoor het graag :) Budget tot 100 - 150

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.951
    113
    Vrouw
    Zet maar gerust twee extra nullen achter je budget als je een groot zwembad wilt hebben. Van dit geld kan je helaas geen zwembad laten bouwen, alleen de zwembadpomp is al duurder...

3. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.900
    113
    't Gezellige Brabant
    Ze heeft het ook niet over bouwen, ik denk dat ze gewoon een opzetzwembad bedoeld :)

Wij hebben er eentje van Bestway gekocht bij Cranenbroek. 3.60 diameter en 1 meter hoog incl. pomp en trapje. Deze was geloof ik 139 euro in de aanbieding. Er moeten natuurlijk nog wel wat dingen gekocht worden als chloortabletten e.d.

anoniem100 vindt dit leuk.
  4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Ik denk dat ts een opzet zwembad bedoelt. En er zijn veel dames die er een hebben. En ze zijn zeker wel voor 100-300 euro te koop. Maar die zijn niet allemaal erg groot.
    Ik denk dat je er slim aan doet om een filter erbij te kopen en even terug zoekt bij de zoek functie. Want vorige zomer zijn er een paar topics geweest over zwembaden, filters, hoe goed te onderhouden enzo!

anoniem100 vindt dit leuk.
  5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier eigenlijk altijd van intex.
    Alleen vind ik het opzetten zo'n gedoe (en sta in de weg) dat we de altijd de kleine opzetten.

6. 1548

1548 Niet meer actief

Wat is voor jou een groot zwembad?

Wij hebben een bad van 3.66 bij de Cranenbroek gekocht maar ik denk dat ik met alles toch zeker wel 350 euro kwijt was (zwembad, trap, tabletten, zandfilterpomp en bodemstofzuiger).

7. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.231
    113
    Ik heb een groot zwembad maar nooit in gebruik. Gelukkig gekregen want het kost veel geld! Met 150 ben je er niet. Filters, afdekhoes, tabletten, trap etc.

Enorm veel gedoe en staat in de weg. Daarnaast waar laat je al dat water na de tijd? Ook komt er snel viezigheid in (van bomen of insecten etc. Je moet het ook dagen laten staan. En hoelang is het weer zo extreem.

Mijn kinderen vinden een kleiner zwembad net zo leuk. En ik zwem liever in een echt bad of recreatieplas.

8. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wij hebben vorig jaar een intex gekocht van 3x2x0.75. Kinderen hebben er zoveel plezier van gehad, was een goede keuze! Ze zijn er echt nog veel groter.
    Maar je hebt ook een trapje,filterpomp, chloortabletten, filters, ph testen etc nodig, dus de aanschafprijs van het zwembad moet je wel x2 doen.
    Nu kopen is juist handig! Wij kochten alles in februari en dat scheelde echt een paar tientjes ;)

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.951
    113
    Vrouw
    Dan had ts toch opzet zwembad ipv groot zwembad moeten schrijven?
    Kan aan mij liggen, maar als de kinderen graag in het grote zwembad willen zwemmen, dan hebben ze het niet over het opzet zwembad. :)

Overigens hebben wij een opzet zwembad met stalen frame van intex, deze is ook kat bestendig. Momenteel hebben wij nog een patroon pomp maar ik neig dit jaar naar een zandfilterpomp.
    Ik heb werkelijk geen idee meer wat alles gekost heeft.

10. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Die intex baden gaan tot 10x7 meter, das toch best groot :D

Zusterke, puzzelstukje en Ysabella vinden dit leuk.
  11. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Kom op, een beetje begrijpend lezen hoor. Het mocht uit de OP toch wel bijken dat het niet om het ingraven van een Olympisch bad ging? :roflmao:

12. Moluks78

Moluks78 Niet meer actief

13. anoniem100

anoniem100 Niet meer actief

Hahaha, nou je weet nooit welke kampioenschappen gaan houden in ons nieuwbouw tuintje... Maar inderdaad ik bedoel een bad die niet ingegraven wordt :) bedankt voor alle reacties, hier kan ik wat mee

Whysteria vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina