Wat eten jullie als tussendoortje ?

Discussion in 'De lounge' started by Nijn18, Apr 8, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nijn18

Nijn18 Bekend lid

Sep 14, 2015
    517
    469
    63
    Female
    oké, ik merk aan mezelf en mijn huid dat ik echt gezonder moet leven. Ik heb van mezelf een smalle bouw en daar ben ik blij mee, maar na 2 bevallingen is dit toch wat minder smal geworden natuurlijk. Vroeger kon ik alles eten, maar tegenwoordig merk ik het echt aan mezelf.
    Maar goed wat eten jullie als tussendoortje? Ik heb vaak trek of naja lekkere trek :p dan eet ik weer een koek of chocolade of ik haal lekkere broodjes. Ik wil gewoon een gezond tussendoortje wat wel lekker is en vult. Als ik bijv een appel eet dan zit ik niet vol en heb ik nog steeds trek.
    Jullie misschien tips ? Ik heb niet zoveel inspiratie wanneer ik in de supermarkt loop.
    Oh ja het beste is natuurlijk om het niet in huis te halen haha.. maar ja :D

Ik ben benieuwd!

2. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,488
    113
    Kwark, griekse yoghurt, 2 stuks fruit met een flinke kop thee/water, rauwkost, cracker met kipfilet, banaan, handje noten.

3. Koon

Koon Niet meer actief

Wat ik vaak als tussendoortje neem is een gekookt ei, rauwkost, fruit
    skyr (naturel), noten (ongebrand en ongezout)
    Als 1 appel niet genoeg vult, pak ik er gewoon 2.
    Verder veel water of thee drinken. Dat vult ook wat.

4. weegschaal18

weegschaal18 Bekend lid

Jan 14, 2015
    630
    148
    43
    Fruit, kwark, skyr, cracker

5. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,810
    9,317
    113
    Gelderland
    Dit ongeveer.
    Ik maak er wel altijd een feestje van. Mooi schaaltje, verschillende dingen, mijn favo lepel :rolleyes: of bijv een appeltje met kaneel.

Floeperd and mamameer like this.
  6. Niveah

Niveah Fanatiek lid

Dec 4, 2014
    3,528
    1,391
    113
    Female
    Op moment eet ik maiswafels met kipfilet en avocado.
    Eind van de middag 1 bruine boterham met 100% pindakaas.
    Dat is wat ik vaak pak

7. Friesin

Friesin Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,260
    721
    113
    (Ontbijt)koek, chipjes, chocolade (verd*mde Pasen ook:rolleyes:), fruit, snoeptomaten en komkommer, en ik drink veel muntthee met honing:)

8. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Handje amandelen (ongebrand en ongezouten), gekookte eitje of 2 (werkt heeel goed!), kwark (vind ik niet echt lekker maar werkt wel!), een kop soep, rauwkost (vooral wortel), rijstwafel met humus, kip of avocado (of een combi van), fruit, of pure chocola 85% (omdat ik daar niet een hele reep van kan wegeten zoals met Tony)

Tsjah en soms heb ik gewoon een hongerdag, dan lunch ik desnoods een 2e keer. Liever een 2e lunch met gezonde en voedzame dingen, dan dat ik op strooptocht door de voorraadkast ga :rolleyes:

9. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,079
    17,041
    113
    Op een goede dag:
    Fruit, handje nootjes, rauwkost (bijv met hummus) stukje pure chocola, maïswafels, gekookt eitje, etc

Op een minder goede dag:
    Halve zak chips, bonbons, etc etc etc :p

10. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

Oct 16, 2013
    3,060
    2,403
    113
    Female
    Appel met wat kaneel
    Klein handje gemengde nootjes zonder zout
    Mandarijnen of 2
    Kopje bouillon met een luchtige cracker

En als ik dat niet in huis heb rij ik naar de Mac :thumup:

11. Manolito

Manolito Fanatiek lid

Sep 12, 2016
    2,659
    2,110
    113
    Noten, stukje kaas, snoep tomaatjes, komkommer, gekookt ei, olijven, stukje worst of kipfilet, banaan, mineola.
    Soms ook stukje chocolade of schaaltje chips of koekje.
    Ik probeer het af te wisselen.

12. Oilell

Oilell Fanatiek lid

Oct 8, 2018
    3,226
    4,457
    113
    Female
    Wij zetten tegenwoordig alles klaar in de koelkast/vriezer. Bakjes tomaat/worteltjes blijft prima goed, lepeltje hummus er bij. Verder maken wij appeltaart vulling (appeltjes bakken met kaneel, daarna wat rozijnen er door), en dat kan heel goed in de vriezer. Als je 't 's morgens in je tas stopt is het 's middags good to go. Mijn probleem is dat als het niet klaar staat, ik het ook niet ga maken en dan maar een rol koek plunder.
    Andere opties die je van te voren klaar kunt maken: wraps met iets er in, springrolls met mango, soepjes, gewoon een lekkere boterham met iets lekkers er op, gekookt eitje (blijft ook goed in de koelkast), zakje nootjes (maar liever geen pinda) (40gr), doosje rozijnen, "gezonde" cupcakes, bananenpannekoek (pureer banaan en ei, bakken en tadaaa).

Jo79, Mommy83 and pippa26 like this.
  13. Nijn18

Nijn18 Bekend lid

Sep 14, 2015
    517
    469
    63
    Female
    Bedankt voor jullie tips! Daar kan ik wel wat mee :)
    Rijstwafels met kipfilet en avocado eet ik regelmatig en vind ik erg lekker.
    Bananenpannenkoekjes ook en ik eet regelmatig yoghurt met muesli tussendoor. Maar ik neig dus ook erg vaak naar ongezond en daarom ben ik wel blij met deze tips. Ik kwam gewoon even niet verder meer.. bedankt!

14. Manana

Manana Fanatiek lid

May 3, 2017
    2,477
    1,420
    113
    Female
    - Magere kwark met een beetje Body&fit mouse erdoorheen voor een lekkere smaak en gebroken lijnzaad of klein handje (wal)noten
    - niet meer dan 2 stuks fruit (meestal 1 gezien ik op mijn calorie inname let)
    - Als ik zoete trek heb een smart bar crunchy van Body&fit
    - veel verse/rauwe groente; komkommer, worteltjes, snoeptomaten, paprika of een salade
    - gekookt eitje als ik trek en geen tijd heb
    - rijstwafel met een light beleg (meestal Hutenkase of kipfilet)
    - heel af en toe zo'n 36 gr. quinoa of lentil chips

15. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Rijstwafel met ricotta en schijfjes tomaat of avocado of komkommer met een beetje zout en peper.

Verschillende soorten sla waar ik vega shoarma of vega kip door heen gooi

Nootjes, gekookt ei, rauwkost etc.

Kortom: ik weet het allemaal goed. En toch doe ik daarna soms nog ff een pak hagelslag ondersteboven aan mijn mond.
    Die gezonde dingen geven niet hét gevoel die je wel met slechte dingen krijgt. Iemand daar tips over?

16. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

Jul 18, 2018
    2,962
    3,849
    113
    Female
    #16 Fantykoekie, Apr 9, 2019
    Last edited: Apr 9, 2019
    Ik eet regelmatig geen tussendoortjes.

Als ik het eet vaak fruit, soep, smoothie. Vorige week nog een lekkere ontdekt. De snickersmoothie :roflmao:. Dat is dan 1 banaan, 1 dadel, 1 lepel cacaopoeder, 1 lepel pindakaas, beetje kaneel en zeezout en amandelmelk. De blender in en je hebt een snickersmoothie. Vult wel :D

Op slechte dagen kan ik het niet weerstaan en zit ik stiekem Mac and cheese te maken. :oops: wel met oatly melk maar die kaas hè pff :oops:
    Om dan s'avonds de opmerking te krijgen : heb je weer geen honger? Weer kaassaus zitten te eten zeker? :D

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    Herkenbaar, lees ff mee.
    Ik haal dus totaal geen voldoening uit rijstwafels, crackers en al helemaal niet yoghurt met noten bende erin:rolleyes:

18. Nijn18

Nijn18 Bekend lid

Sep 14, 2015
    517
    469
    63
    Female
    Ik keek net toevallig naar het RTL nieuws en daar hadden ze het over “gezonde” tussendoortjes. Waarvan we dus denken dat ze enorm gezond zijn, maar dat dus helemaal niet zo blijkt te zijn.
    Naja nu wist ik al wel dat fruit koeken helemaal niet zo gezond zijn. Maar vond het wel toevallig Haha.

19. Nijn18

Nijn18 Bekend lid

Sep 14, 2015
    517
    469
    63
    Female
    Haha Ohh snicker smoothie! Klinkt al goed. Ik heb al wel snicker ijs in de vriezer liggen :roflmao::roflmao:
    Ook heel lekker! :oops:

20. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

Jul 18, 2018
    2,962
    3,849
    113
    Female
    Eigenlijk is alleen maar de buitenkant van de supermarkten redelijk gezond. Of het minst bewerkt. Alles wat in het midden ligt is in de meeste supermarkten ongezond.

En ga je niet nog eens qouten maar die snickersmoothie is gezond en heerlijk. Wel de echte cacaopoeder gebruiken, niet die met extra rommel erin. Door de dadel, banaan en amandelmelk is die echt heel zoet. Ook veel goede eiwitten erin door de pindakaas.
    Wel ervoor zorgen dat je de dadel zonder pit in de blender gooit. Anders is de blender denk ik niet zo blij.
    Ben het nu aan het drinken. :D

Share This Page