Kort en bondig: Dinsdag wegens darm/bekkenbodemkramp naar het ziekenhuis geweest. Gecheckt ( geen CTG) maar vaginale echo en toucheren. Alles was potdicht, baarmoederhals was hard en 3,8 cm lang. Naderhand wel een bloeding gehad ( éénmalig). Nu had ik gister geen ontlasting en vandaag moest ik wel maar het was best verstopt en ik was doodbang op hard te persen na die bloeding. Omdat ik op een goed moment continue een harde buik had, het toch gewaagd -niet hard geperst!- en gelukt! Maar...ik heb nog steeds een niet aflatende harde buik. Geheel zoals geleerd met yoga al met billen en benen omhoog gelegen, goede buikademhaling gedaan en daarna nog even op de zij gelegen en het werd minder. Totdat..ik weer opstond. En nu heb ik dus nog steeds ( of alweer) een doorlopende harde buik. Het doet geen pijn..maar prettig is anders. Nu zegt mijn verstand dat het waarschijnlijk nog van alle drukte en pijn in mijn buik is van de afgelopen dagen en dat het vanzelf weggaat. Alles was dinsdag nog goed en de kans dat het nu ineens wél tot vervroegde activiteit leidt is dan toch klein?? Maar mijn gevoel wordt toch weer onrustig... Zou iemand me kunnen geruststellen of moet ik tóch weer het ziekenhuis gaan bellen als het aanhoudt?
hoi, als er veel gerommel is in je darmen en je hebt obstipatie dan reageert je baarmoder daarop met een harde buik. Pas al sje regelmatige harde buiken hebt (weeën) dan kun je ontsluiting krijgen. Waarschijnlijk is het nu nog een na reactie van al het gedoe. Probeer je ontlasting zacht te houden, roosvicee laxo nemen, veel drinken, veel vezels eten. Als je je toch zorgen maakt bel dan even en overleg! Mirjam