13 weken... hartje nog niet gehoord

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Otje, 9 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hallo,

Ik ben momenteel 13 weken en 1 dag zwanger. Ik heb met 7 weken en 6 dagen en 9 weken en 6 dagen een echo gehad en alles was goed. Gisteren was ik precies 13 weken en we hadden een afspraak bij de verloskundige. Ik kreeg geen echo, wist ik al van tevoren.
    Ik mocht gaan liggen en ze pakte de doptone om naar het hartje te gaan luisteren (heb ik bij voorgaande afspraken nog niet gehoord) en het was niet te horen helaas. De VK zei dat het waarschijnlijk nog te klein was of te ver achter het schaambeen lag. Wel hoorden we wat 'plopjes' en de VK zei dat het ons kindje was dat aan het bewegen was. Dat luchtte wel op. Maar nu lees ik overal verhalen over moeders die het hartje wel al hebben horen kloppen en nog lang niet zo ver zijn als mij. Is het niet raar dat we het nu niet gehoord hebben? Over 4 weken heb ik weer een afspraak met de VK...
    Ik hoop dat u mij een beetje gerust kunt stellen?

Groetjes Otje

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Otje,

als je die plopjes hebt gehoord, zit het wel goed.
    Het komt veel vaker voor dat je met 13 weken nog geen hartje hoort. Het kindje kan net achter het schaambotje liggen. Als je je ongerust maakt, bel dan je verloskundige en vraag of je een keer extra mag komen, alleen om naar het hartje te luisteren. Het kan zijn dat als je het over een paar dagen nog eens probeert, dat je het dan wel hoort. Bij de meeste verloskundigen is dat geen enkel probleem. Ik zou gewoon even bellen en vragen of je komende week nog eens langs mag komen. Niet omdat ik ongerust ben, maar omdat ik het sneu voor je vindt dat je nu 4 weken moet wachten!

Mirjam

3. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hoi Mirjam,

Bedankt voor je berichtje. Ben wel opgelucht hoor na die plopjes. En misschien nu na jou berichtje nog wel ietsie meer. Ik denk dat ik probeer te wachten tot 6 juli. Iets in me zegt ook; het zit wel goed.
    Maar ja, dan lees je van die verhalen he?

Hardstikke bedankt hoor!

Gr Otje

Deel Deze Pagina