Ik heb een vraagje over tussendoortjes: Ik heb mijn dochter nu een lange vinger gegeven in de wipstoel en afgezien van het smeren zie ik haar af en toe kauwen. Ik ben ook al bezig met kleine stukjes fruit (niet een groot stuk en dan afhappen) maar een klein stukje per keer. Op zich gaat het goed, ze is al aardig aan het kauwen. Ik wil liever te voorzichtig zijn en langzaam opbouwen dan te snel zijn. Is het verstandig al die tussendoortjes? Of liever nog een maandje wachten? Thee (rooibos) vindt ze nog niet lekker. Diksap nog niet geprobeerd. (Ondertussen 1/3e lange vinger op )
Schema nu: 05.30 - 06.30 wakker en fles 210/7 09.30 6 ijsblokjes fruit met stukjes (net lange vinger gegeven dus) 11.30 fles 180/6 15.30 180/6 17.30 groente ongeveer 80 gram 19.30 fles 210/7 Ik wil de fles van 15.30 kleiner zodat ze meer groente eet.
ik was rond die tijd nog niet begonnen met tussendoortjes, wij begonnen met fruit, later kwam groentehapje erbij. En ik moet zeggen dat ik dit beschouwde als tussendoortje. Later broodkorstje. Oja en rijstwafeltjes ook. Die van bambix zijn zonder zout, volgens mij staat er op vanaf 8 maand. Maar zou je best vanaf 6/7 maand kunnen geven. Persoonlijk vind ik het nogal vroeg 5 maanden om te beginnen met tussendoortjes. Ik zou het laten bij fruit/groente. Laten ze dat eerst maar lekker gaan eten. Die tussendoortjes hebben ze nog niet nodig.
Hier als tussendoortje altijd fruit of komkommer ofzo. Meestal als ik hem een liga ofzo gef eet hij er bijna niks van. Hij heeft liever fruit. Maar als gezonde tussendoortjes kan je soepstengel en rijstewafel proberen
Zou het voorlopig ook nog even bij het fruit en groente laten, tussendoortjes zijn nog echt niet nodig en straks komt er ook nog brood bij...rustig aan
Eens met voorgangers... Voorlopig zijn die tussendoortjes echt nog niet nodig! Fruit en groenten zijn eigenlijk nog tussendoortjes. Zeker lange vingers zou ik niet de voorkeur aan geven, met al die suiker erop... Mag volgens mij sowieso niet voor de 6 maanden.
Ik vind het aan de vroege kant voor 'tussendoortjes', ik zou kind liever eerst lekker aan groente laten wennen. Over lange vingers bij babies zijn de meningen erg verdeeld. Ik kreeg ze zelf als baby, geloof dat het beetje traditioneel is, maar i.v.m. gluten en suiker regen ze het hier veel later pas.
lijkt me nog niet echt nodig hoor. Ik doe dat hier pas sinds een maand of 7-8. Mijn zoon heeft een tarwe allergie dus ik moet sowieso oppassen met dat soort dingen. Maar zoals dirksmama al zegt, kan je voor de 6 maanden beter geen tarweproducten geven omdat je dan meer kans hebt om een allergie te ontwikkelen, en geloof me dat is geen pretje. Geef liever wat fruit of groente als ze daar behoefte aan heeft.
Tussendoortjes zijn helemaal niet nodig, mijn dochter eet echt stevig maar krijgt geen tussendoortjes in de vorm van koek ofzo. Ik zou eerder meer fruit geven als ze daar behoefte aan heeft, en later voor het avondeten als ze honger heeft wat kerstomaatjes of een stukje komkommer, rijstwafeltje, cracker, etc. Maar met 5,5 maand zou ik me echt alleen focussen op fruit en groente en haar flessen. Koek en suikers zou ik zolang mogelijk niet geven. Dat komt echt wel
Lange vinger? Dat zit toch vol suiker? Waarom zou je dat per se aan een baby van nog geen 6 maand willen geven? Als het van mij afhangt, krijgt mijn dochter niks van dat soort koeken tot ze minstens een jaar is. Ze hebben nu nog zoveel te ontdekken in groenten en fruit, er is toch geen reden om zo vroeg al met gesuikerde koeken te starten?
Ik was benieuwd of ze dat kon kauwen, ja dus. Wanneer gaven jullie ook ander drinken? Pas bij 7 mnd ? Ik heb nu 2x thee geprobeerd maar alles wat dunner is dan comfort voeding laat ze lopen. Of is dat ook nog te vroeg?
geef je borst of flesvoeding? ... Daar hangt het wel van af, want als je flessen gaat afbouwen met er natuurlijk wel extra vocht bij. Ik geef nog maar weinig ander drinken. Probeer het wel elke dag 2x. Water, rooibosthee, theinevrije-thee van zonnatura (soms groene thee met citroen, dat vind hij eigenlijk het lekkerste, maar dat is volgens mij niet zo goed dus geef ik maar heel af en toe) en soms bio diksap van peer. Hij drinkt er maar 40 ml per dag van of zo.. meer krijg ik er gewoon niet in.
wat anders geven dan melk deed ik nog niet bij 5 maanden. Weet niet meer precies maar wel later (had eerst bv en later fv). Begon eerst met wat water, diksap en later roosvicee.