Groothandel babyvoeding/verzorging

Discussie in 'Voeding' gestart door evelien297, 12 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delta

Delta Niet meer actief

Mensen moeten niet eens altijd uit gaan van hun eigen perspectief. En waarom alles 1000 x vertellen wat je vind van iets? Ik lees elke keer hetzelfde terug van die gene die bv promoten en vers koken.
    Ben er zelf ook voorstander van, maar soms krijgt mijn dochter een potje, 1 of 2 keer in de week. En bv is hier helaas niet gelukt.

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Nou, ik denk zeker dat dat een goede is ja! Vandaar ook mijn vraag, de bio potjes zijn namelijk ove.ral wel te koop, maar ik vind zo'n biologisch, kinderm groente pakket wel goed klinken ja. Zeker met recepten erbij. Dankjewel dat je wT meer uitleg hebt gegeven!

@Emmarijn, maar als je voorstander bent van vers en biologisch, waarom zou je dan potjes koken? Dat is een retorische vraag hoor, ik snap ook heus wel dat dit soms best makkelijk is.

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

In duitsland babysun bijvbio potjes voor 60 cent per potje.
    In duitsland kun je voor bio beter terecht ook bio baby melk.

Ik snap alleen je insteek niet. Je wil dus eigenlijk gewoon doen wat natuurvoedingswinkels aanbieden maar dan online daar komt het op neer?als je dan duidelijker bent met wat je zoek en wat je wil dan kunnen er mensen gerichter op reageren simpel.

Maargoed een shop met dingen als wedela zie ik niet echt handel in want dat is er al teveel

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik snap je insteek.. Maar in de natuurvoedingswinkels en bij diverse online aanbieders kun je al prima bio-voeding inkopen. Denk niet dat je daar als kleine zelfstandige nog veel mee kan eerlijk gezegd. En mag je wel pakketten aanbieden met groente en of fruit dan? (Niet om je af te vallen, want vind je idee wel heel leuk, lijkt me alleen niet haalbaar binnen de wet en regelgeving).

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Dit is ook een goede heb je je haccp?

6. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Kijk dát lijkt me wel interessant! Ik heb zelf een groentepakket van vitatas Proef en je hebt Odin Groente en Fruit Abonnement | Gezonde biologische voeding wellicht eens met dat soort bedrijven om de tafel gaan zitten om te kijken wat de mogelijkheden zijn om een speciaal baby/kinderpakket op de markt te brengen? Via de webwinkel van odin wordt ook biologische babyvoeding verkocht.

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Nu snap ik het ook beter. Je had dit beter meteen kunnen zeggen TS, dan had ik er ook beter op kunnen reageren. Eerst zag ik het nut niet zo, maar een pakket met recepten erbij klinkt wel interessant.

Ik vind je ook wat kinderachtig overkomen als mensen gewoon hun eerlijke mening geven. Daar ga je niet ver mee komen in de handel, is echt niet onaardig bedoeld maar gewoon een tip. Dingen schrijven als 'hahaha' zijn niet echt volwassen.

8. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Waarom hebben jullie allemaal een (negatieve) mening over de haalbaarheid van haar product? Laat haar toch lekker haar ding doen in plaats van haar nu al onderuit te halen en aan het twijfelen te brengen. Jammer hoor. Wens haar gewoon succes.

Ik denk wel dat het iets kan zijn. Ik denk meteen aan dingen als streekbox.nl, maar dan voor baby's. Biologische voeding voor je baby thuisbezorgd lijkt me handig voor de werkende ouders.

Misschien kun je eens informeren bij biowaren.nl of beterbio.nl wat zij gebruiken aan groothandels.

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
  10. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
  11. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Maar misschien een hele rare opmerking hoor. Maar waarom zit er appel in het ananas hapje? En sinasappelsap in de pompoen puree? Dat is dan misschien wel bio enzo maar ook niet eerlijk qua smaken. Ook niet erg vriendelijk met kma veel maaltijdjes hebben melk erbij in of water.

12. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    hmm daar heb je wel een punt, ik heb alleen de bosbes banaan gehad en daar staat ook wel op dat er appel in zit, verder niet bij nagedacht. Maar inderdaad, niet helemaal eerlijk als ik ook naar de andere producten kijk. Het concept is leuk, maar de uitwerking valt nog te verbeteren ;)

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    En dat is dan het gat in de markt dus :D!

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Misschien ijsjes klaar-om-in-te-vriezen thuis? Ik probeer mee te denken. Er is al heel veel en in de winkel bio te verkrijgen (bij de ah of de kruidvat haal je gewoon je bio kunstvoeding, diksap, potje en rijstwafels, of Goodies snacks als je wat anders wilt voor je kind). Dat pakket met recepten (misschien verschillende pakket aanbieden waarin mensen kunnen aangeven voor hoebeel dagen ze vers groente of fruit willen en voor hoeveel dagen een potje) vind ik wel een leuk idee.

15. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    In appelsap zit anders ook niet het meeste appels Qua fruit in:)

16. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zie zo'n babygroentepakketje al helemaal voor me: 2 stronkjes broccoli, 3 sperziebonen, 1 wortel en een schijfje pompoen. Lijkt me al bijna genoeg voor een hele week.
    Of is het de bedoeling dat mensen hun versgemaakte hapjes ook gaan invriezen? Dan kun je ook een 'gewoon' grote-mensen-groentepakket nemen.

Groothandel voor potjes

Op zich geloof ik wel dat er behoefte is aan biologische voeding en natuurlijke verzorging (kijk maar eens naar de topics over zonnebrandmelk zonder parabenen, siliconen en weet ik het wat er inmiddels op de 'zwarte lijst' staat) voor baby's, dus als je het op een aantrekkelijke manier aanbiedt en echt driedubbel-checkt dat je geen dingen beweert die niet waar zijn, zou het best kunnen werken.

Groothandels kun je zelf net zo goed googelen als ik - eerste hit is bijvoorbeeld Over Natudis > Dit is Natudis — Natudis. Er zijn steeds meer kinderdagverblijven (en BSO's) die zich profileren met biologische voeding en verzorgingsproducten, die moeten hun spullen toch ook ergens vandaan halen.

17. adi

adi Niet meer actief

Maar deze bestaat toch al lang en breed. Biologische kunstvoeding, biologische potjesvoeding en biologische 'met de pot mee' voeding (groente, fruit, vlees). En het is bijna overal vekrijgbaar ook.

Dus ik snap de gat in de markt ook niet.

TS, ik geloof zeker dat jouw enquete uitgewezen heeft dat meer moeders bewust bezig zijn met de voeding van hun kind. Maar hoe bewuster ze ermee bezig zijn, hoe minder ze kant-en-klare voeding gaan kopen. Het ene is het logische vervolg van het andere.

Overigens is het gewoon waar dat in geen enkele potjesvoeding conserveringsmiddelen of smaakversterkers zijn toegevoegd. Dus dit zou ik zeker niet als argument gebruiken als je je producten gaat promoten, want dan val je door de mand.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja dat was 'm, ik wist dat er al zoiets bestond!

TO nu je iets duidelijker bent in je vraagstelling dan ziet het er anders uit. Ik denk dat veel mensen iets zullen hebben aan een pakket met 'veilig' eten en recepten. Maar biedt dan ook iets voor het hele gezin, dan hebben de met de pot mee eters er ook iets aan. Niet ieder kind lust prutjes.

Zoals ik al schreef, ik misgun je je handel niet, maar hou je taal en redenen duidelijk en wees eerlijk. Mensen zeggen niet graag dat ze 'troep' eten, en i.m.h.o. is het meeste eten ook geen 'troep'. Met zo'n negatieve benadering schrik je potentiële klanten af.

19. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Nou snap ik het ook beter. Ik dacht dat je de al bestaande potjes wilde gaan aanbieden, daar zag ik het nut niet van in. Een groente- fruitpakket met recepten klinkt zeker leuk. Ik denk dat sommige mama's het echt wel eens moeilijk vinden om te zorgen dat hun baby iedere dag de goede dingen binnen krijg. Ik heb nu nog steeds wel eens moeite met het week menu en het zorgen voor variatie en genoeg vitamines e.d.

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha. Natuurlijk leuk als je er een gezinspakket voor maakt zodat de baby al mee-eet op een gezonde manier met de rest van het gezin. Dus ook receptje voor de rest erbij. Want anders kan het gewoon door de brievenbus inderdaad haha. Ach ik weet het niet. ik hoor niet tot de doelgroep. Vind het alleen positief als mensen steeds meer na gaan denken over wat hiun kind eet.

Deel Deze Pagina