doodmoe, wanneer kwam jouw energie een beetje terug?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door gillian2009, 27 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    hallo allen, doodmoe ben ik vanaf ongeveer 5 weken. werken kost veel energie en ik werk ochtenden. smiddags doe ik niks. hangen liggen en soms een boodschapje. Ik heb voor de zekerheid roosvise ferro gekocht. misschien krijg je er meer energie van. deden jullie er iets tegen? tegen de moeheid? en wanneer kreeg je weer een beetje energie? Ik voel me schuldig dat ik zo vaak lig te pitten maar ik kom niet vooruit.pffff :x

2. fafje

fafje Niet meer actief

oh schat dat gaat ook weer over...geef er gewoon maar aan toe...je bent tenslotte zwanger..
    Anders rolletje druivensuiker in je tas...of Supradine bruistablet...
    En gewoon lekker dutjes doen...goed eten en genoeg vitamine..meer kan je niet doen :D

straks rond 16/20 wkn krijg je al je energie weer terug!...en mss wel eerder...en vanaf 30/32 krijg je het weer hahah

succes!!!

3. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    bij mij rond 12 weken begon het langzaam terug te komen, met als gevolg dat ik de weken erna ineens weer niet in slaap kon komen :D
    toen rond 20 weken kwam het weer terug, met 25 weken weer meet energie
    en nu wisselt het elke dag eigenlijk

4. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    vervelend is dat he? ik herken het heel goed!
    ik kreeg vanaf week 14 mijn energie weer terug.
    tot die tijd zou ik er gewoon aan toe geven als ik jou was... gewoon lekker rusten als je moe bent en je niet schuldig voelen!

5. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Gaat idd echt over, gek he die enorme vermoeidheid! bij mij was week 15/16 de omslag, voelde me veel energieker en viel niet meer om 19.00 uur in slaap op de bank ;). Geef er aan toe, je lichaam slurpt energie om die kleine te laten groeien: het is even niet anders.

6. Meara

Meara Niet meer actief

Nu met 15 weken komt het wel weer een beetje terug gelukkig

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik kan je helaas geen heel opbeurend antwoord geven.... Ik ben nu 27 weken zwanger en nogsteeds enorm moe. Ik werk sinds 22 weken niet meer, moet 's ochtends echt uitslapen, lig vaak 's middags even op de bank en als ik een beetje doe, ben ik afgepeigerd! Vandaag een beetje gepoetst in huis en afgewassen en toen was ik wel weer kapot voor vandaag, ik moet het echt een pitje lager doen, dat is wennen!

8. fafje

fafje Niet meer actief

en anders je ijzer gehalte in de gaten laten houden..mijn ijzer was op een gegeven te laag en moest aan de ijzerpillen...

9. MissT

MissT Niet meer actief

Ik ben nog steeds moe, en ben al bijna 28 weken.... ;)

10. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Hier gaat het ook beter sinds een week of 13, bij de vorige zw hetzelfde. Ik blijf wel last hebben van vermoeidheid, maar niet meer zo erg als de eerste drie maanden.

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    tussen de 6 en 10 weken kon ik niks... ja slapen...
    Daarna ging het iets beter en kon ik ook weer wat werken.
    Maar ik ben nog steeds heel snel moe en ik ben nu 14 weken.
    Maar goed, het is al 100 keer beter dan het was.

12. Janan

Janan Actief lid

26 feb 2008
    132
    0
    0
    Ik was de eerste maanden ook doodmoe en had absoluut geen puf om iets te doen. Vlgs de VK kon dit nog niet aan het ijzergehalte liggen. Als ik met 20 weken nog zo weinig energie had dan gingen ze daar na kijken zei ze.
    Met ongeveer 4 maanden kreeg ik wat energie terug. Nog steeds heb ik geen conditie en als ik veel gedaan heb ben ik ook wel moe, maar zeker niet zo erg als in het begin.

13. fafje

fafje Niet meer actief

Klopt..hier ook...bedoelde ook later in je zwangerschap...als je dan nog steeds zo moe bent moet je het in d gaten houden...
    Want continue moe zijn komt ergens vandaan...

14. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Bij m'n dochtertje duurde dit tot week 16/17...... ik ben nu 10 weken zwanger en ik tel de weken tot ik me hopelijk weer wat beter ga voelen.
    Ik ben ook bekaf, gevloerd, m'n hersens zijn vertrokken, kan soms wel janken, ben helemaal naar ervan. Als ik vrij ben ga ik 's middags even op de bank liggen als m'n dochter slaapt. Op kantoor ga ik wel es op de wc zitten, even m'n ogen dicht, en val dan voor een paar minuutjes echt in slaap.

15. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoihoi,
    Bij mij begint het nu weer wat beter te worden qua energie.
    Ben nu nog wakker en de laatste weken was het steeds 20.30 max. dat ik in bed lag en sliep ik ook regelmatig uit mn werk of midden op de dag (in het weekend) even op de bank.
    Heb wel heel veel moeite om er s ochtends uit te komen...
    Groetjes

16. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    ik herken het ook wel hoor, maar eigenlijk pas sinds deze week.
    gisteren ben ik om 19.30 naar bed gegaan en nog even gelezen... ik sliep voor 20.30....

Ik denk dat het vooral belangrijk is om naar je eigen lichaam te luisteren... het is tenslotte niet niets!

17. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    bedankt voor alle reacties. Gisteren heb ik een fles roosvisee ferro gekocht voor de zekerheid en ook komt veel moeheid door de emesafene tabletten tegen de misselijkheid denk ik. Er staat op dat je er duf van kan worden. Verder ga ik ook maar weken aftellen en hopen dat het snel beter gaat.........

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.152
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Geef er (op de momenten dat het kan) gewoon aan toe. Je lichaam heeft die extra rust en dutjes gewoon echt nodig op het moment. Dan maar een keertje minder stofzuigen. ;)

19. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik merkte verbetering rond de 13 á 14 wkn. Toen voelde ik me eigenlijk top fit. Voor die periode was ik na 1 dag werken ook helemaal afgewerkt. Als ik thuis kwam ging ik op de bank liggen en 2 uur later was ik dan weer een beetje tot leven. Op vrije dagen of in het wkd sliep ik overdag ook rustig 2 uur. Niks aan te doen, gewoon aan toe geven.
    Wel op letten dat je gezond blijft eten. Ongezonde dingen werken de vermoeidheid vaak niet in de hand.
    Wat mij in het begin trouwens goed hielp was 1 cappucino drinken. Dan was ik weer even 2 uurtjes ietsje fitter terwijl caffeine voor mijn zwangerschap helemaal niet die uitwerking had. Dat deed ik dan als ik s ochtends net op het werk was en/of na de lunch. Op dagen dat de vermoeidheid mee viel deed ik het niet omdat ik zo min mogelijk caffeine wil drinken tijdens mijn zw.

Succes er mee.

20. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    hier ook gehad tot 11 weken (toen begonnen met "puur Mamma" van VSM, een vitamine tabl voor zwangeren) en dat hielp echt. tot 0ng 16 weken en toen weer gestopt. Inmiddels weer begonnen omdat ik mijn energie level weer zakt.
    Tip kreeg ik van zussen en schoonzussen. Zij herkenden die vermoeidheid ook. Op tijd naar bed daarnaast helpt ook!

Succes!!

Deel Deze Pagina