Grootmoeder's middeltjes!

Discussie in 'De lounge' gestart door Kristel86, 10 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo

Ik gok maar wat hoor...plakkerige speeltjes:D

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hahahha, dat zou zomaar kunnen ja!

3. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    * Als een kindje zijn/haar tand door de lip heeft gekregen, een hapje suiker geven! Stopt het bloeden en ze vinden het nog lekker ook!

* Die tip met de kranten werkt ook om je spiegels streep vrij te krijgen! Ideaal!

4. Alita

Alita Niet meer actief

ik maak m altijd schoon en daarna met babyolie insmeren wordt ie inderdaad prachtig!!!

5. ProudMum

Heeft iemand nog een tip om de wasmachine goed schoon te krijgen?

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    wasmachine regelmatig laten draaien op 95 graden met een fles schoonmaakazijn. Wel natuurlijk eerst de fles leeggieten in het poederbakje :p

Koffedrap gooi ik altijd door de gootsteen, daarmee voorkom je verstoppingen in je leiding omdat de koffieprut vet opneemt.

Als je grieperig/verkouden bent een groc maken. Je maakt een grote mok thee, flinke scheut citroensap, paar schepjes suiker en wat sterke drank erdoor. Je slaapt heerlijk en de volgende dag voel je je een stuk beter :D

7. ProudMum

Dat ga ik eens proberen met de wasmachine

8. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Hahaha, nav de tips hier heb ik net mijn handen met een opengemaakt senseozakje gewassen en het klopt! Mijn handen zijn heerlijk zacht :D het is net een scrub!

Kun je dat ook op je gezicht doen?
    Het voelt echt heerlijk!!! Mijn handen voelen ook heel anders nu als ik ze niet aanraak zeg maar heel vreemd weet niet hoe ik het moet uitleggen, minder vermoeid of zo.

En daarna de prut lekker door de gootsteen weg laten spoelen :D

9. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Iemand een tip om de afzuigkap van RVS weer glimmend te krijgen?
    Ik blijf strepen zien. Ook al maak ik het schoon met warm water en soda en wrijf 'm op met een zeem. Ook schoonmaakmiddeltjes helpen niet.

10. hardloper

hardloper Niet meer actief

RVS napoetsen met wat olie (olijf-, zonnebloem-, babyolie...) en keukenpapier

11. Alita

Alita Niet meer actief

babyolie op een doekje en op de afzuigkap smeren!!

12. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    klontje boter in een pan doen als je iets kookt en het kookt niet over.

13. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Maar dan wordt het toch vet en blijft stof nog beter plakken. Of zie ik dat verkeerd! Het is toch al gauw vettigi de keuken. Ik doe juist heel erg mijn best om het goed te ONTvetten. Zo dat di strepen en vegen weg gaan, maar wat ik ook doe het helpt niet.
    Ben al drie jaar op zoek naar DÉ oplossing!
    Ga het wel proberen!

14. hardloper

hardloper Niet meer actief

ik denk dat je maar erg weinig olie moet gebruiken en het erg goed moet uitpoetsen. net als met shampoo op je spiegel

wat me brengt op: shampoo op je spiegel en uitpoetsen, dan beslaat je spiegel niet tijdens het douchen8)

15. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Voor mijn rvs afzuigkap gebruik ik altijd een spulletje van cif, heet gewoon roestvrijstaal reiniger, inspuiten uitwrijven met een natte doek, en dan heel snel droogwrijven met een keukenpapiertje, werkt perfect en heb geen strepen.
    Geen grootmoeders middeltje maar werkt wel ;)
    Ik hoorde laatst ook als je bruine aanslag in je wc hebt er cola in gieten, het koolzuur schijnt het tegen te gaan.

16. ProudMum

Leuk dit topic, ben al veel handige dingen tegen gekomen!

17. Tink

Tink Niet meer actief

Klopt!!

Wat ook goed is voor je wasmachine: eens per maand ongeveer een keer een zo heet mogelijke was draaien. Eventueel met soda erbij.
    Het zorgt ervoor dat alle vieze zeepresten in de leidingen en in bv. de deurrubbers worden opgelost (daar komen namelijk die rare grijzige vlekken vandaan die je soms in je was kunt hebben en die er niet meer uitgaan - 'vetluis' heet dat ook wel).

En nog wat, die reclames voor Calgon zijn onzin, dat geld kun je beter in je zak houden.

18. ProudMum

Is dat echt onzin?
    Dus dan kan je hem beter een keer heet met soda laten draaien?

19. Tink

Tink Niet meer actief

Of altijd huishoudhandschoenen dragen bij klusjes met aggressief spul ;)

20. Tink

Tink Niet meer actief

Pas je wel op met mengsels van schoonmaakmiddelen??! Dat kan levensgevaarlijk uitpakken. Eerst op de verpakking kijken of je het wel mág mengen!

Deel Deze Pagina