Grootmoeder's middeltjes!

Discussion in 'De lounge' started by Kristel86, Sep 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    @chantal hahah ja idd beter iets tegen de muggen doen. Lavendel werkt ook goed en citroen ook!

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hier net mijn douchetegeltjes kalkvrij gekregen door de azijn in een spuitfles te doen.
    Dank voor de tip!

3. Tink

Tink Niet meer actief

*SNIK*
    Niet in onze Albert Heijn! Geen blauw te vinden :(. Dus helaas, opoe zal het voortaan zonder blauw bij de was moeten doen! ;)

4. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

Jul 8, 2008
    2,561
    0
    0
    Friesland
    zo nu staat deze tenminste ook weer in mn abbonementen

5. Writer

Writer Niet meer actief

zoontje lief en ik zijn ziekjes , zo veel hoesten hij helemaal , echt zielig voor hem , is er een goeie middel tegen hoesten behalve honing met thee en hoestdrank ...

6. lovelyengeltje

Jul 8, 2008
    2,561
    0
    0
    Friesland
    dropjes??

7. Thasmo

Thasmo Actief lid

Jan 8, 2009
    251
    0
    0
    Secetarieel Administratief Medewerkster
    Noord-Brabant
    Ik deed het ook met olie nawrijven (heb verschillende geprobeerd..baby/sla/olijf enz) maar ik vond m dan plakkerig en er plakken snel weer stofjes tegen aan.. (uiteraard eerst met gewoon afwasmiddel schoonmaken)
    Nu van HG een fles van 3 euro met RVS vetweg-streeploos en ik weet het is geen huis tuin keuken middeltje.. maar hij is streeploos en schoon zonder nadelen zegmaar.
    Wilde eerst ook een huistuinkeukenmiddeltje maar ik ben weer van de olie af zegmaar:)

*waarschijnlijk doe ik dus iets fout met de olie.. hehe:p:)*

8. Thasmo

Thasmo Actief lid

Jan 8, 2009
    251
    0
    0
    Secetarieel Administratief Medewerkster
    Noord-Brabant
    Cola is eigenlijk rotzooi hehe, collega zei altijd ik drink geen cola, daar worden mijn roestige schroefjes weer mooi schoon van...
    En inderdaad van de zomer uitgeprobeerd, waren belangrijke schroeven een beetje geroest.. in cola nachtje laten trekken.. afspoelen.. en tot mn verbazing:$ helemaal schoon...:D

9. Writer

Writer Niet meer actief

ik lust geen dropjes haha

10. Tink

Tink Niet meer actief

Ik drink wel cola (light), hopelijk roest ik dan van binnen niet zo snel :D :D :D

11. hardloper

hardloper Niet meer actief

tegen hoesten: uit in tweeen snijden (ik schil hem ook) en dan bruine suiker erop doen. het sap wat eraf komt helpt erg goed, maar duurt wel even hoor, moet een tijdje staan.

12. Happy

Happy Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,553
    0
    0
    Midden van het land
    Wat een goeie tips allemaal!

13. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    bij verkoudheid/ hoesten, deed mijn moeder altijd, cola koken met een plakje verse gember en schijf citroen, daarna de warme cola opdrinken.

14. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

De steradent tablet op de was leggen of bij het wasmiddel in hde lade?

15. lovelyengeltje

Jul 8, 2008
    2,561
    0
    0
    Friesland
    eh en nou weet ik de tip niet meer grrrr

16. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

ik heb niet alles gelezen maar weet iemand iets tegen die lastige vliegen in huis???
    ik sla er 3 dood en er komen weer 10 bij pfffffffffffffffffffff:$

17. meggytje

meggytje Actief lid

Oct 3, 2008
    296
    0
    0
    Meppel
    Ik heb een goede tip voor als je een uitgebeten plek hebt op je houten vloer. (Gebeurt bij mij soms doordat de hond of de kat moesten overgeven.)
    Wrijf er wat sla olie overheen en tada... weg is de vlek. Niet te veel erop doen, anders glij je uit!

18. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    tegen hoesten, wij mochten op school dan altijd een suikerklontje, moet je in je mond laten smelten. (vond het nog lekker ook:))

als je snachts last hebt van kramp een stukke sunlight zeep (is groene zeep) onder je kussen leggen. dat helpt echt. (bij mij ligt het ook altijd onder mijn kussen, tussen de slopen in:))

19. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    als je 's nachts vaak wakker word van onrustige en kramp in je voeten en benen sunlite zeep (gele verpakking) in je bed leggen je bent overal vanaf. Ook bij zwangeren helpt het

20. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

Sep 24, 2008
    7,353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Als je ze gewoon in twee helften snijdt en op schoteltje legt helpt het ook al tegen een verstopte neus! Gebruik het altijd!

Ik heb nog wat tips voor als je aan de diarree bent...sorry, heel onsmakelijk, maar je zal er maar last van hebben!
    * heel veel cola drinken, liefst zonder prik! werkt echt heel erg goed! (weer die cola he! ;))
    * een lepeltje turkse koffie opeten; heel smerig, maar mega effectief: je hoeft gelijk dagen niet meer!
    * yoghurt mengen met banaan, suiker, de (ongebruikte) thee uit een theezakje, maar liefst vers, en opeten maar!
    * en tot slot; rijst koken en het rijstewater opeten, warm! Niet heel erg lekker soepie, maar werkt wel!

Heb mijn zusje gisteren de cola-tip gegeven omdat ze echt helemaal niets binnen kon houden, en ze knapte er meteen van op: ergste krampen waren weg en ze kon gelijk een boterhammetje eten wat ook binnen is gebleven!

Share This Page