Hier net mijn douchetegeltjes kalkvrij gekregen door de azijn in een spuitfles te doen. Dank voor de tip!
*SNIK* Niet in onze Albert Heijn! Geen blauw te vinden . Dus helaas, opoe zal het voortaan zonder blauw bij de was moeten doen!
zoontje lief en ik zijn ziekjes , zo veel hoesten hij helemaal , echt zielig voor hem , is er een goeie middel tegen hoesten behalve honing met thee en hoestdrank ...
Ik deed het ook met olie nawrijven (heb verschillende geprobeerd..baby/sla/olijf enz) maar ik vond m dan plakkerig en er plakken snel weer stofjes tegen aan.. (uiteraard eerst met gewoon afwasmiddel schoonmaken) Nu van HG een fles van 3 euro met RVS vetweg-streeploos en ik weet het is geen huis tuin keuken middeltje.. maar hij is streeploos en schoon zonder nadelen zegmaar. Wilde eerst ook een huistuinkeukenmiddeltje maar ik ben weer van de olie af zegmaar *waarschijnlijk doe ik dus iets fout met de olie.. hehe*
Cola is eigenlijk rotzooi hehe, collega zei altijd ik drink geen cola, daar worden mijn roestige schroefjes weer mooi schoon van... En inderdaad van de zomer uitgeprobeerd, waren belangrijke schroeven een beetje geroest.. in cola nachtje laten trekken.. afspoelen.. en tot mn verbazing helemaal schoon...
tegen hoesten: uit in tweeen snijden (ik schil hem ook) en dan bruine suiker erop doen. het sap wat eraf komt helpt erg goed, maar duurt wel even hoor, moet een tijdje staan.
bij verkoudheid/ hoesten, deed mijn moeder altijd, cola koken met een plakje verse gember en schijf citroen, daarna de warme cola opdrinken.
ik heb niet alles gelezen maar weet iemand iets tegen die lastige vliegen in huis??? ik sla er 3 dood en er komen weer 10 bij pfffffffffffffffffffff
Ik heb een goede tip voor als je een uitgebeten plek hebt op je houten vloer. (Gebeurt bij mij soms doordat de hond of de kat moesten overgeven.) Wrijf er wat sla olie overheen en tada... weg is de vlek. Niet te veel erop doen, anders glij je uit!
tegen hoesten, wij mochten op school dan altijd een suikerklontje, moet je in je mond laten smelten. (vond het nog lekker ook) als je snachts last hebt van kramp een stukke sunlight zeep (is groene zeep) onder je kussen leggen. dat helpt echt. (bij mij ligt het ook altijd onder mijn kussen, tussen de slopen in)
als je 's nachts vaak wakker word van onrustige en kramp in je voeten en benen sunlite zeep (gele verpakking) in je bed leggen je bent overal vanaf. Ook bij zwangeren helpt het
Als je ze gewoon in twee helften snijdt en op schoteltje legt helpt het ook al tegen een verstopte neus! Gebruik het altijd! Ik heb nog wat tips voor als je aan de diarree bent...sorry, heel onsmakelijk, maar je zal er maar last van hebben! * heel veel cola drinken, liefst zonder prik! werkt echt heel erg goed! (weer die cola he! ) * een lepeltje turkse koffie opeten; heel smerig, maar mega effectief: je hoeft gelijk dagen niet meer! * yoghurt mengen met banaan, suiker, de (ongebruikte) thee uit een theezakje, maar liefst vers, en opeten maar! * en tot slot; rijst koken en het rijstewater opeten, warm! Niet heel erg lekker soepie, maar werkt wel! Heb mijn zusje gisteren de cola-tip gegeven omdat ze echt helemaal niets binnen kon houden, en ze knapte er meteen van op: ergste krampen waren weg en ze kon gelijk een boterhammetje eten wat ook binnen is gebleven!