Schuldregeling stadsbank en zorgverzekering.

Discussie in 'De lounge' gestart door Vica86, 21 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hallo,

Ik heb een vraagje en weet zo niet of iemand hier het antwoord op weet, maar ik kan het proberen.

Ik heb flink wat schulden (mocht van mijn ex niks van mezelf betalen en hij heeft ook nog schulden op mijn naam gemaakt) en ook bij de zorgverzekeraar.
    Nou heb ik dus geen aanvullende verzekering. Dit kan ik pas afsluiten nadat de schuld afbetaald is volgens hun.

Prima, maar ik ga een schuldregeling in via de stadsbank. Dit gaat 3 jaar duren. Ik kan onmogelijk 3 jaar zonder aanvullende ziekenfonds!
    Er is bijvoorbeeld al een offerte gemaakt bij de tandarts en er moet voor 2000 euro ongeveer aan mijn begit gedaan worden. Heb meerdere afgebroken en dode kiezen, veel ontstekingen en gaatjes.
    Daarnaast komt bij dat ik (onverwachts) zwanger ben en ik bij de vorige last had van BI. De kans dat ik veel fysio nodig zou hebben is groot!
    En zo zijn er nog een aantal dingen.

Weet iemand zo of het toch mogelijk zou zijn een aanvullende verzekering te krijgen?
    Ze lopen eigenlijk geen risico meer omdat ik elke maand moet kunnen aantonen dat ik alles betaald heb.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik ben er bang voor.... betaal je nu een bestuursrechtelijke premie CVZ of wel gewoon maandelijks je normale premie?

Ik geloof eigenlijk nooit dat je nu een aanvullende verzekering ergens kan krijgen.

Toch heel veel succes!

Groetjes,
    Josien

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik betaal zelf gewoon elke maand de premie. Daarnaast gaat de zorgverzekeraar (als het goed is) accoord met een voorstel van de stadsbank om een bepaald bedrag uitbetaald te krijgen in 3 jaar tijd.
    Binnen 120 dagen moet ik hier bericht van hebben.
    Dan gaan ze dus accoord met de schuldregeling. Ik hoop zoo dat ik dan ook weer gewoon aavullend verzekerd kan zijn.. :(

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Als jij de premie nog elke maand aan de zorgverzekeraar betaald, dan wordt je dus ook niet echt gezien als wanbetaler.

Als jij 6 maanden je zorg verzekering niet betaald heb, dan word daar een melding van gemaakt bij CVZ en dan moet je 30% meer bestuursrechtelijke premie betalen en wordt je dus ook officieel gezien als wanbetaler.

Ik vind het vreemd dat jou zorgmaatschappij dan geen aanvullende verzekering voor je af wil sluiten, zeker als jij nu alles netjes betaald.
    Kun je ook aantonen, dat je de verschuldige premie aan het afbetalen bent bij het incassobureau?

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Zodra hun accoord gaan dan is de zorgverzekering hiervan op de hoogte.
    Ik heb eerder 2 maanden geen premie betaald en toen uit de aanvullende verzekering gegooid wegens wanbetaling.
    Van bestuursrechtelijke premie heb ik nog nooit gehoord. Ik betaal nu gewoon netjes mijn zorgverzekering. Tijdje betalingsregeling gehadn met het incassobureau, maar nu niet meer ivm de schuldregeling via de stadsbank.

6. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland

Mag ik vragen welke zorgverzekering je hebt?

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    De verzekeringsmaatschappij hoeft je geen aanvullende verzekering te geven als je eenmaal in een schuldhulptraject zit. Je kan er wel om vragen, maar ze zijn het dus niet verplicht. Er staat namelijk niets over in de wet. Ik zou dus gewoon een schriftelijk verzoek indienen.
    Wat je verder nog kan proberen, is om je huidige verzekering op te zeggen en ergens anders een verzekering af te sluiten. Maar de kans dat dit lukt is ook klein, omdat verzekeringsmaatschappijen je bij een betalingsachterstand vaak niet laten gaan (je kan dan niet opzeggen).
    Een laatste optie is om bijzondere bijstand bij de gemeente aan te vragen, voor de kosten die je moet maken. Of dit kan, hangt o.a. af van de hoogte van je inkomen en je gezinssituatie.

Wat zegt de stadsbank van deze situatie?

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    hoop ik ook, bevalling betalen kan erg hoog oplopen..

Kan je niks vorderen van je ex enzo?

10. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Dat dacht ik al..

Toch blijf ik het vreemd vinden, dat ze na 2 maanden al jou uit de aanvullende premie gooien, normaal gaan daar eerst maanden over heen.

Heb je direct bij de 2e keer een brief gekregen, dat ze je aanvullende verzekering zouden gaan schrappen?

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja direct na de 2e keer. Daarna (een tijdje later) weer niet kunnen betalen dus de schuld is nu wel weer hoger (weet niet precies wta er nu open staat).

Overstappen kan idd niet. Ik mag niet weg bij hun.

Bijzondere bijstand verlenen ze alleen voor ziektekosten als je zelf er alles aan doet om de kosten zo laag mogelijk te houden. Je bent dan iig verplicht aanvullend verzekerd te zijn.
    Dit is wat ze bij mij in de gemeente zeiden.

De stadsbank ben ik het vergeten te vragen.

Ik denk dat ik maar beide eens moet bellen maandag. Zowel VGZ als de stadsbank. Hopelijk kunnen ze wat voor mij doen.
    Anders is er voor mijn gebit maar 1 optie. Er zouden kiezen getrokken moeten worden zonder er kronen voor terug te laten zetten, en daar baal ik echt enorm van!

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Oh en van mijn ex vorderen is geen optie. Er is sprake geweest van geestelijke mishandeling en financiele uitbuiting. Dit kan je nauwelijks gewijzen. Het is niet zo dat hij in het openbaar of met geweld verbood om mijn eigen dingen te betalen. Alles gebeurde binnenshuis.

13. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Bevalling betalen?? Dat zit toch gewoon in de basisverzekering!?!?!?!

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Niet helemaal. Als jij bijv in t ZH wilt bevallen uit voorzorg moet je zelf de huur vd verloskamer betalen etc. Kraamzorg eigen bijdrage betalen etc.

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik wil gewoon thuis bevallen indien mogelijk. Dat scheelt al kosten. De kraamhulp kan ik na de bevalling nog omzetten naar 3 uur per dag als ik mij goed voel. Bij de vorige ook gedaan want ik deed toch alles zelf, schoonmaken, baby verzorgen, boodschappen doen.. alles deed ik een dag na de bevalling.
    Vooraf wil ik dat niet doen ivm het feit dat deze bevalling heel anders kan verlopen.

En dan daarbij is de vader er ook, die kan meebetalen.
    Ik wil alleen niet dat hij voor kosten als tandarts en fysio op moet draaien zeg maar.

16. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Ja, oké. Maar in principe is de bevalling betaald. Dat het alleen op medische indicatie is is begrijpelijk. Maar als het nodig is dan hoef je niet tussen het puffen door je af te vragen of je het wel kan betalen ;)

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

nee dat niet nee :)

18. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Dus als ik het goed begrijp heb je langer dan twee maanden geen premie betaald ?

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja in principe wel.
    Maar na 2 maanden ben ik uit de aanvullende verzekering gegooid. toen direct de 2 maanden achterstand betaald en mocht geen aanvullende verzekering afsluiten. Pas per 1 januari. Helaas had ik toen weer een achterstand (van 2 max 3 maand).

20. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik vind het zo'n raar verhaal dat een verzekering na 2 maanden je al uit een aanvullende verzekering gooit, dat lijkt me zo stug .. ik zeg niet dat je liegt begrijp me niet verkeerd maar ik vind het gewoon zo vreemd, had je miss nog meer schulden dan ?

Deel Deze Pagina