Mijn dochter had gisteren een poepongelukje. Kan gebeuren, maar het zat in een zakje met de poep nog volledig in de onderbroek. Is dit normaal? Lijkt me toch kleine moeite om het even uit te spoelen? Nu is het hele kleur van het onderbroekje uitgebeten. Die kan dus weg. Verwacht ik teveel???
Bij onze creche wordt de kledij inderdaad uitgespoeld. Bij braken, pipi of kaka wordt altijd uitgespoeld.
Bij ons wordt het ook niet uitgespoeld. Niet netjes, maar ik vind het niet de moeite om daar wat mee te doen. Ik heb het een paar keer gehad, en het zakje met onderbroek en al weggegooid
Hier nooit uitgespoeld, verwacht ik ook niet. Dan moeten hun andermans poep eruit halen ( wel met handschoenen) en lekker uitsoppen. Nee thnx doet mama wel haha!
Na een dagje nat in een zakje kun je het onderbroekje ook weggooien. Heeft weinig zin als de leidsters het gaan uitspoelen. Nog los van de tijd die dat kost. Gewoon oude onderbroekjes aan doen of eenmaal goedkope kopen speciaal voor het kdv.
Hier wordt het vaak in de wasmachine en droger gegooid als erop gespuugd is. Niet echt een goed programma want de vlekken zitten er altijd nog in maar je krijgt het dus niet vies mee naar huis. Doorgelekte rompers in een zakje naar huis, soms uitgespoeld en soms niet.
Heb op verschillende crèche etc stage gelopen. Meestal is poep er uit gooien en rest in een zakje.gaan niks uitspoelen. Soms hebben ze met broekje gezeten, gelopen etc waardoor poep gekleefd blijft aan het onderbroekje en dan ging alles samen in de zak. Sommige ouders waarvan kinderen vaker ongelukjes hadden deden hun kindjes goedkopere onderbroekjes aan tijdens deze face en mochten we dan weggooien om goede kleding in zak niet te beschadigen Nat in een.zak is ook geen optie Zou ook in de uitverkoop flink wat extra onderbroeken halen. Zoontje had vaak ongelukjes. Gooide ze zelf ook vaak weg
Dochter had een aantal weken terug meerdere poepongelukjes. Obstipatie en aan de laxeer medicatie die iets te goed werkte hihi Ik kreeg het gewassen en schoon terug. De volgende keer had ik een andere leidster en die had het uitgespoeld en nat in het zakje gedaan omdat sommige ouders niet zouden willen dat het gewassen werd. Van mijn mogen ze wassen drogen etc Ik was het trouwens thuis zelf nog een keer omdat er zulk zwaar parfum in hun wasmiddel zit. Ik vind het dan ook een kleine moeite om het even uit te spoelen Ik ruim op mijn werk ook regelmatig kots op van een ander Niet het leukste werk maar het hoort er wel bij.
Het hoort er echt niet als taak bij hoor op een kdv om poeponderbroekjes uit te gaan spoelen, wassen en drogen. De tijd die ze daar aan besteden kunnen ze dan niet aan de kids besteden.
Wij hebben een heel fijn kinderdagverblijf; poeponderbroeken spoelen ze altijd uit en dan in een zakje. Thuis gelijk de wasmachine in en klaar. Wel fijn, want mijn dochter weigert op de wc of in een luier te poepen helaas. Een paar keer hebben onze dochters overgegeven op het kinderdagverblijf; toen zijn ze goed gedoucht en de kleren hadden ze snel gewassen en gedroogd.
Hier spoelen ze het vaak wel even af maar er zit altijd nog wel wat in. Even thuis in een sopje en vervolgens de trommel in. Heb nog nooit gehad dat er vlekken in bleven zitten (eten/spuug/poep). Ik verwacht ook niet dat ik het compleet schoon uitgespoeld (of gewassen) terug krijg.