Wat is normaal? zinlijk en ongelukje

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Lilly156, 8 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Mijn dochter had gisteren een poepongelukje. Kan gebeuren, maar het zat in een zakje met de poep nog volledig in de onderbroek.
    Is dit normaal? Lijkt me toch kleine moeite om het even uit te spoelen?
    Nu is het hele kleur van het onderbroekje uitgebeten. Die kan dus weg.

Verwacht ik teveel???

2. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Bij onze creche wordt de kledij inderdaad uitgespoeld. Bij braken, pipi of kaka wordt altijd uitgespoeld.

3. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Bij ons wordt het ook niet uitgespoeld. Niet netjes, maar ik vind het niet de moeite om daar wat mee te doen. Ik heb het een paar keer gehad, en het zakje met onderbroek en al weggegooid

4. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Oh bah!
    Bij de opvang van mijn zoontje wordt het gewoon uitgespoeld.

5. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Hier nooit uitgespoeld, verwacht ik ook niet. Dan moeten hun andermans poep eruit halen ( wel met handschoenen) en lekker uitsoppen. Nee thnx doet mama wel haha!

6. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Hier wel poep eruit. Gespoeld kan ik niet zeggen. Ik gooi dan gewoon die romper weg.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    Hier wordt het wel uitgespoeld. Moet wel zeggen dat ik het toch vaak nog weg kan gooien.

8. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier wordt het altijd uitgepoeld en dan zit en kleddernat in een zakje ;).

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.263
    11.876
    113
    Na een dagje nat in een zakje kun je het onderbroekje ook weggooien. Heeft weinig zin als de leidsters het gaan uitspoelen. Nog los van de tijd die dat kost. Gewoon oude onderbroekjes aan doen of eenmaal goedkope kopen speciaal voor het kdv.

10. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hier wordt het vaak in de wasmachine en droger gegooid als erop gespuugd is. Niet echt een goed programma want de vlekken zitten er altijd nog in maar je krijgt het dus niet vies mee naar huis. Doorgelekte rompers in een zakje naar huis, soms uitgespoeld en soms niet.

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Heb op verschillende crèche etc stage gelopen. Meestal is poep er uit gooien en rest in een zakje.gaan niks uitspoelen. Soms hebben ze met broekje gezeten, gelopen etc waardoor poep gekleefd blijft aan het onderbroekje en dan ging alles samen in de zak. Sommige ouders waarvan kinderen vaker ongelukjes hadden deden hun kindjes goedkopere onderbroekjes aan tijdens deze face en mochten we dan weggooien om goede kleding in zak niet te beschadigen

Nat in een.zak is ook geen optie

Zou ook in de uitverkoop flink wat extra onderbroeken halen. Zoontje had vaak ongelukjes. Gooide ze zelf ook vaak weg ;)

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.244
    16.623
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dochter had een aantal weken terug meerdere poepongelukjes.
    Obstipatie en aan de laxeer medicatie die iets te goed werkte hihi
    Ik kreeg het gewassen en schoon terug.
    De volgende keer had ik een andere leidster en die had het uitgespoeld en nat in het zakje gedaan omdat sommige ouders niet zouden willen dat het gewassen werd.
    Van mijn mogen ze wassen drogen etc
    Ik was het trouwens thuis zelf nog een keer omdat er zulk zwaar parfum in hun wasmiddel zit.
    Ik vind het dan ook een kleine moeite om het even uit te spoelen
    Ik ruim op mijn werk ook regelmatig kots op van een ander
    Niet het leukste werk maar het hoort er wel bij.

13. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.263
    11.876
    113
    Het hoort er echt niet als taak bij hoor op een kdv om poeponderbroekjes uit te gaan spoelen, wassen en drogen.
    De tijd die ze daar aan besteden kunnen ze dan niet aan de kids besteden.

14. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Even de poep eruit en uitspoelen is toch een kleine moeite...

15. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Dat doen wij ook niet. Even de meeste poep er met een doekje uithalen en daarna in een zakje.

16. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Wij hebben een heel fijn kinderdagverblijf; poeponderbroeken spoelen ze altijd uit en dan in een zakje. Thuis gelijk de wasmachine in en klaar. Wel fijn, want mijn dochter weigert op de wc of in een luier te poepen helaas.
    Een paar keer hebben onze dochters overgegeven op het kinderdagverblijf; toen zijn ze goed gedoucht en de kleren hadden ze snel gewassen en gedroogd.

17. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Hier spoelen ze het vaak wel even af maar er zit altijd nog wel wat in. Even thuis in een sopje en vervolgens de trommel in. Heb nog nooit gehad dat er vlekken in bleven zitten (eten/spuug/poep).
    Ik verwacht ook niet dat ik het compleet schoon uitgespoeld (of gewassen) terug krijg.

Deel Deze Pagina