Heeft iemand hier ervaring mee?? Het betreft mijn schoonouders. Ik vind.. ik zeg het zo want misschien vinden hun dat zelf niet of doen ze het onbewust of wat dan ook.. weet ik veel ... dat ze verschil maken wat betreft hun kleinkinderen. Even een paar voorbeelden: Ze doen veel vaker leuke dingen met mijn neefje. (ook nog een kleintje, 11 dagen ouder dan ons Lizzy) Zodra ze hem zien is het.. hem pakken en spelen en tegen hem praten. Mijn man duwt Lizzy elke keer bij zijn vader in zijn armen.. dan is het hooguit 30sec. vasthouden en hij vraagt of iemand haar overneemt. Steeds met de 'smoes' ze is zo fragiel... ze noemen haar ook altijd 'mager ding' Neefje is 3 kg zwaarder namelijk. Met Sint hadden ze 'vishengels' Opa is visfan namelijk laten maken met de namen van de 2 jongens (nog een ander kleinkind) en geboortedatum erop. Voor Lizzy niets. Komt mijn schoonmoeder vorige week... ja Lizzy krijgt ook nog iets hoor met haar naam erop maar we weten nog steeds niet wat... ? Ik stuur schoonmoeder van de week een paar foto's van Lizzy over de whatsapp en wat krijg ik terug.... foto's van haar andere kleinkind... verder niks.. niet van leuk of dank je ofzo. Ik vraag me af wat die foto's zeggen? Misschien wel niks, en vond ze het leuk om ze te laten zien?? Of zo van.. hij is ook leuk. Ik weet het niet. 1 keer vroeg ik of ze wilde oppassen, was een spoedje.. ik werd opgeroepen en moest heel snel ergens naartoe... antwoord: owww moet dat echt?? Uhh ja anders zou ik het niet zo abrupt vragen... Ja komt eigenlijk niet goed uit want B. (neefje van Lizzy) is er ook al. Ja als ik dat zo hoor is hij 5 dagen per week daar. 1x waren B. en Lizzy daar allebei.. wij waren ff winkelen met zijn 4. Dus ook zijn ouders erbij. We komen bij schoonouders aan.. Lizzy staat achterin een hoekje in de kinderwagen van B. Lag flink te huilen, had berenhonger. En B. zat lekker in de bank tussen opa en oma in. Toen was ik echt boos! Manlief zegt dat ik overdrijf... zijn ouders doen dat niet zegt hij... Maarja ik blijf het toch steeds merken.
Ik heb gezegd dat hij er beter wat van kan zeggen, het zijn zijn ouders immers. Maarja, nog even zo doorgaan en ik schiet uit mijn slof..
Kl*te is dat he! :x Hier merken we het ook.. Met sinterklaas iedereen uitnodigen, behalve ons en ons zoontje en dan op hyves foto's zien dat ze sinterklaas met 'de hele familie' hebben gevierd.. Ze zeggen wel dat het niet zo is, dat ze evenveel van al hen kleinkinderen (4) houden. Maar ik betwijfel het.. Ik ben altijd het zwarte schaap in de familie aan die kant geweest.. Ik troost mezelf met de gedachten dat mijn moeder en stiefvader wel erg gek met hem zijn.. Maar leuk is natuurlijk anders.. Heb er behoorlijk wat om gehuild..
@Neeltje, wat ontzettend verschrikkelijk! En dan nog de opmerking.. 'met de hele fam.' Bah! Ik heb het ook 1x gehad op die manier.. Stond op hyves, we gaan dit weekend met de hele fam. een weekendje weg naar Volendam! Uhhh wat? Mij hadden ze niet gevraagd, manlief zat toen in Afghanistan zelfs! (militair) Ik heb me toen goed laten horen! Kreeg als antwoord, ja maar we houden ook van jou hoor! Ja ammehoela!. ik was namelijk de contactpersoon van defensie! Vandaar natuurlijk. We hadden Lizzy toen nog niet.. een weekendje weg zou leuk zijn geweest..
Ik weet zelf dondersgoed dat mijn opa en oma mijn nichtjes voortrekken! Zelfs met geld krijgen hun meer, en cadeautjes enzo. Er wordt ook altijd over hun tegen ons gepraat en andersom niet. Ach ik leg me er maar bij neer, maar als ik mijn ouders op zo iets zou betrappen zou ik er echt wat van zeggen!
1x waren B. en Lizzy daar allebei.. wij waren ff winkelen met zijn 4. Dus ook zijn ouders erbij. We komen bij schoonouders aan.. Lizzy staat achterin een hoekje in de kinderwagen van B. Lag flink te huilen, had berenhonger. En B. zat lekker in de bank tussen opa en oma in. Toen was ik echt boos! Pfff wat een rare s.ouders heb jij:x En je man zegt er niks over ????
B. is zeker het kind van hun dochter? Je hoort vaker dat opa's en oma's meer hebben met de kinderen van hun dochter en/of hun oudste kleinkind.
Lilaa, ik heb toen goed laten merken dat ik boos was... heb zonder iets te zeggen gelijk een flesje gemaakt.. toen was ze gelijk stil natuurlijk...Ik zo.. ze heeft honger hoor! Nee dat kan niet zegt schoonmoeder, ik heb haar net fruit gegeven... Ja hoor, daarom heeft ze binnen no time haar fles leeg zeker.. Manlief zag maar een beetje beduusd te kijken toen... is bang voor ruzie denk ik. Hij zei gister nadat ik mijn gevoelens heb geuit, als er nog een x wat gebeurd dan zeg ik er wel wat van maar jij maakt je nu veel te druk...
hier word er niet echt voorgetrokken, hoewel ik wel weet dat mijn oudersr meer hebben met de dochter van mijn zusje... omdat hij zij nog thuis woont met haar dochter en mijn vader de enige man is in het leven van mijn nichtje. en met mijn kinderen omdat ik eigenlijk toch wel 4 keer per week bij mijn ouders ben, 2 van mijn 3 broers hebben een dochter, er word niet voorgetrokken, iedereen krijgt iets van dezelfde waarde, ze krijgen het zelfde aan snoepjes/chipjes, hetzelfde voor in de spaarpot etc etc, het lijkt me erg moeilijk om het zo te voelen, misschien kun je het eens op tafel gooien.... wel wil ik even reageren op het feit dat je zegt dat je man jullie kindje weleens zomaar bij je schoonvader in handen "drukken" ik denk wel dat je daar mee uit moet kijken, mijn oudste broer doet dit ook bij mijn vader, en mijn vader vind dit echt helemaal niet leuk ! hij is stapelgek met zijn kleindochter.... maar ze is nog maar net 1 en zo eenkennig als wat.... mijn vader wil niet dat ze tegen haar wil zomaar bij hem in handen word gedrukt, mijn vader wil dat zijn kleinkinderen naar hem toe komen omdat ze dan ZELF willen..... als je kindje zo helemaal niet is kun je het vragen aan je sv waarom hij jullie kindje steeds zo snel weer loslaat.... maar als jullie kindje ook redelijk eenkennig is en zelf al vlot begint te huilen ..... dan zou het natuurlijk kunnen dat sv het geen fijn idee vind dat zijn klein kind "gedwongen" word * bij gebrek aan betere woordkeuze*
Klopt! Van mijn mans oudere zus. Hij is niet de oudste. Ze hebben 1 ouder kleinkind, daarna komt B., Lizzy is de jongste
Kind van je dochter voelt soms meer 'eigen' dan kind van je schoondochter. Dat heb ik al verschillende keren van (wat oudere) mensen gehoord. Hier maken ze geen verschil, maar ik weet best dat de oudste zoon van schoonzus anders voelt dan ons kind, hoewel ze echt dol op haar zijn. Maar bij het kind van hun dochter neemt schoonmoeder automatisch een deel van de zorg/opvoeding over en ze past 1 dag per week op en heeft trouwens ook de zwangerschap intiemer meegemaakt. En bij ons kind niet, bovendien mengt ze zich hier absoluut niet in opvoeddingen en bij schoonzus dus wel. Dat het anders voelt kan ik begrijpen, maar zolang ze dat maar niet tonen aan onze dochter vind ik het best. Toch maar eens bespreekbaar maken misschien?
Ja dat zou wel een keertje moeten gebeuren ja maar ik vind dat mijn man dat beter kan doen. Maar ik heb hem nog niet helemaal kunnen overtuigen geloof ik...
Ik vind uit jouw stukje eigenlijk niet echt dat ze het ene kindje voortrekken op de ander eerlijk gezegd. Mijn vader had liever ook onze kleintjes niet vast toen ze nog zo klein en iel waren. Een beetje stevigere baby is een groot verschil om vast te pakken, ik kan het goed begrijpen. Sinterklaas.... Ik vind het idee an hengels leuk maar niet voor een meid. Dat ze haar ook iets speciaals willen geven lijkt me logisch en dat ze niet weten wat ja, is niet zo handig. Het had leuker geweest als ze het ook met sinterklaas hadden gegeven. Maar ze is nog heel jong dus ze merkt er niks van en misschien zien ze dat gewoon zelf zo, wat niet leuk is maar niet een teken dat de andere voor getrokken worden. Ik bevoel ze geven aan dat ze nog iets voor haar willen kopen. Dat ze het lastig vonden om onverwacht op te passen, kan ik me ook iets bij voor stellen. Als er al 1 kleintje was en ze zich er niet op ingesteld waren.... Eventuele plannen voor die dag.... Ik vind het alleen maar prettig dat ze het dan eerlijk zeggen. Dat jullie kleintje in de kinderwagen lag te huilen terwijl het andere kindje op de bank zat. Je was er die dag niet bij, je weet niet hoe het gegaan is. Wie weet hebben ze een boel geprobeerd en wilde ze niet slapen en hebben ze haar even laten huilen en kwamen jullie net toen binnen. Kijk ik ben er niet bij geweest dus weet ook niet hoe het precies gegaan is maar zoals je het schrijft vind ik het persoonlijk niet echt dat ze jullie kindje achter stelt.
Mijn ouders hebben 6 kleinkinderen, maar ze behandelen iedereen hetzelfde. Niemand wordt bij ons thuis voorgetrokken. Mijn ouders houden van allemaal even veel. Maar bij mijn schoonouders merk ik dat ze ons dochtertje voortrekken. Dat is dus ook helemaal niet leuk. Oké mijn schoonouders wonen in hetzelfde dorp, en de broer van mijn man wat verder weg dus zien hun minder vaak. Maar als ze er zijn merk je duidelijk dat ze meer naar onze dochter toetrekken. Ook dat is heel erg vervelend Die kindjes zijn een stukje ouder als onze dochter en die merken dat ook zeker wel. Maar gelukkig houden mijn man en ik er wel rekening mee, en geven die kindjes wel veel aandacht als we ze weer zien. Ik moet zeggen dat ik deze situatie ook niet leuk vindt. Mijn schoonmoeder zegt altijd Tsja jullie wonen dichterbij dan krijg je dat toch. Maar ik kan mijn eigen niet voorstellen dat je minder om je kleinkinderen geeft als je ze minder ziet.