Pijn onder rechterborst,,

Discussie in 'De lounge' gestart door Ummi92, 18 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ummi92

Ummi92 Niet meer actief

Hoii Dames,

Ik heb een klacht die steeds weer terugkeert. Het gaat om een zeurende, brandende pijn en een soort trekkend gevoel onder mijn rechterborst. Ik heb dit ook in me puberteit gehad en gaf dit bij me moeder aan alsof er ''worm onder me borst loopt''.

Ik heb het vaak, als ik lang loop(bv stad) of na een lange drukke dag. Sinds kort voel ik dezelfde pijn in me rug. (onder schouderblad).

Ik dacht vaak dat ik een, te kleine bh droeg. Dat was niet zo. Toch nieuwe bh's gekocht en vaak geen bh's aangedaan maar de pijn keerde steeds terug. Natuurlijk ben ik naar de dokter geweest en die vertelde dat het kwam door: Verkeerd ademhalen(hyperventilatie). Ik heb nooit echt gehyperventileerd. Meerdere malen nog met dezelfde klacht naar de dokter geweest maar hij vertelde toch dat het bij ''hyperventilatie'' hoort.

Herkend iemand deze klachten?

2. Ummi92

Ummi92 Niet meer actief

Niemand?:(

3. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3 Syrse, 18 feb 2012
    Laatst bewerkt: 18 feb 2012
    Hm, waar zit de pijn juist? Meer naar je borstbeen toe?

Ik heb in mijn jeugd (en nu nog) een serieus stekende pijn in de borstkast gehad. Ze hebben toen echt alles gedaan; longen nagekeken, hart nagekeken, niemand wist het, niemand vond iets.

Jaren later was ik dan toevallig bij een andere dokter, en die zei doodleuk 'dat kan perfect een ontsteking van je ribgewricht zijn'. En ze had verdorie nog gelijk ook!
    Af en toe komt het terug, als ik verkeerd in de zetel heb gezeten bijvoorbeeld, of bij stress.

*edit*

en inderdaad, het kan zijn dat je ademhaling slecht is zonder dat je het echt doorhebt.

4. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Je kunt ook chronisch hyperventileren, dan adem je te hoog, maar dan zit je niet te puffen zeg maar hoor.

5. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    ik heb ook een chronische ontsteking van mijn borstbeen is een soort reumatische aandoening bij mij zit het voornamelijk links en aanvallen net alsof je een hartaanval krijgt/heb en trekt helemaal naar je ribben en nek en arm ! Ik heb het ook al heel lang maar het is een tijd weggeweest maar door omstandigheden de laatste maanden heel veel stress gehad en het kwam plots terug heeeel erg ik noemde het altijd net alsof er lucht onder je borstkast zit niemand wist wat het was en nu heb ik eindelijk de diagnose gekregen

6. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij schiet het er soms zo hevig in dat ik meteen mijn rug moet strekken, en wachten tot het overgaat. Ademen gaat ondertussen niet van de zeer. Al een geluk dat ik heb afgeleerd om slecht te zitten in de auto, is een paar keer gevaarlijk geweest. Maar soms in de zetel heb ik het af en toe toch nog voor.

7. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    precies ademen doet zoveel pijn op dat moment !
    Nu had ik vorige week zelfs gekneusde ribben omdat ik de hele nacht had gehoest ... soms kan je geen bh meer verdragen en denk je dat het daaraan ligt omdat ie te strak zit maar ook al is hij uit beteren doet het niet echt!
    Ik moet nu van de ha mijn beide armen strekken naar de zijkant en tussen de deur hangen maar zelfs dit is gewoon zoo pijnlijk ! Ik moet het nog even aankijken of er betering in zit anders wordt het langdurige pijnbestrijding

8. Ummi92

Ummi92 Niet meer actief

De pijn zit echt onder me borst. Automatisch ga ik ook me rug strekken. Ik heb ook een keer gehad met uitrekken dat ik op die plek kramp kreeg. Dat is heel eng. Het komt echt in aanvallen en dan duurt het even en dan is het weg en soms komt het vaker terug op een dag.

9. senieke

senieke Lid

10 dec 2011
    88
    0
    0
    schoonheids-nagelstyliste
    Antwerpen
    Ik heb net het zelfde , die chronische ontsteking hebben ze bij mij de naam gegeven als syndroom van tietze.
    kan echt enorm pijnlijk zijn eh ..

Deel Deze Pagina