Voorkeurshouding.... iemand tips??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xxmamaxx2016, 3 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Hoihoi,

Mijn zoontje van bijna 4 maanden heeft een voorkeurshouding. Hij ligt graag met zijn hoofdje naar recht, zn rechterkant is nu echt af aan het platten :(

Hij ligt net in bed.. pakt zijn speen, en draait meteen naar de rechterkant. heb hem in het zijliggingskussen proberen te leggen en op de buik maar dit is beide brullen..

Morgen heb ik een afspraak bij het cb dus ga ik het overleggen maar misschien hebben jullie alvast wat tips voor me?

2. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.154
    33
    48
    Laat n goede kunderfysio meekijken! Wellicht xit het ergens wat vast.

3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Kinderfysio idd. Die heeft bij ons thuis zelfs aan 1 kant wat handdoeken onder het matras gelegd om het hoofdje de goede kant op te laten kijken.

Je kan hem ook nog met zijn voeten de andere kant op leggen, hielp hier ook, hij keek gewoon graag naar de muur

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hier heeft een osteopaat ook heel goed geholpen.

Ik had zowel fysio als osteopaat.

5. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Mijn zoontje had dat ook heel erg. Ik heb toen overdag alles vanaf de andere kant aangeboden. Het flesje zo gegeven dat hij naar links moest draaien met zijn hoofd om erbij te kunnen, speelgoed aan de linkerkant neergelegd, hem zo in de box gelegd dat hij alleen aan de linkerzijde wat kon zien... dus alle prikkels vanaf de niet voorkeurshouding geven. Hij is nu bijna 5 maanden en de voorkeur is volledig weg. Ik zou wel naar de fysio gaan en dan krijg je zulle tips mee.

6. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Fysio en osteopaat

7. xxmamaxx2016

Ah bedankt allemaal voor de reacties! Ik kan hier zeker wat mee ;)

8. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    onze zoon had ook een lichte voorkeur voor een bepaalde kant. Ik heb ook een zware bevalling gehad met de vacuum en navelstreng om de nek. Wij zijn naar de osteopaat geweest en hebben oefeningen meegekregen. Heeft echt geholpen

9. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Hier heeft de Osteopaat inderdaad ook geholpen. Overdag proberen wij haar zoveel mogelijk alles van de andere kant aan te bieden.

10. Roosje35

Roosje35 Niet meer actief

Een zijligkussen heeft hier geholpen! Zo kon ze niet meer draaien naar de andere kant. En de kinderfysio was erg fijn!

11. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Kijkt hij graag ergens naar, bijvoorbeeld naar het licht? Als dat zo is dan kan het helpen om hem te draaien in zijn bed, dat hij met zijn hoofd naar het voeteneind ligt. Verder zou je tijdens het verschonen en voeden ook kanten kunnen afwisselen.

12. Ballon

Ballon Niet meer actief

Hier precies zo! En Savonds ontelbaar vaak naar boven om zijn hoofdje te draaien naar de goede kant. Wanneer hij diep sliep draaide wij hem met zijn hoofdje naar de goede kant. Wij probeerde het eerst meteen wanneer hij ging slapen, maar hij draaide continu terug en werd alleen maar oververmoeid van al ons getrek.
    Ohja! En de osteopaat zijn we ook geweest, hielp ook heel goed!

13. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Hier ook tweeling met een ZWARE voorkeurs houding de ene naar links de ander naar rechts bij 1 is het vanzelf overgegaan bij de ander ben ik nu nog steeds mee bezig.

wat ik doe:

* fysiotherapie
    * in de box altijd de speeltjes de andere kant dus niet voorkeurs kant
    * ledikantje richting raam (licht vinden ze interessant)
    * mits diep in slaap het hoofdje met de hand draaien
    * speeltjes in het niet voorkeurs handje geven
    * heel vaak op de buik
    * optillen via de zijkant (eerst op de zij en dan omhoog zodat ze de nek spieren aan de andere kant sterker maken)
    * voeden aan de niet voorkeurskant

wat hier absoluut NIET hielp was:

* zijlig kussen (brullen moord in brand)

14. xxmamaxx2016

Ik heb contact gehad met het cb en verwijzing gekregen voor de fysio.. hoofdje was inderdaad plat aan het worden.

Ik heb hier het zijligingskussen ook geprobeerd maar dat is geen succes!

Hij kijkt graag naar het licht maar in bed dus niet hihi dan kijkt hij naar de muur. Ik ga ook eens proberen hem andersom te leggen.

Bedankt voor alle tips!

15. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Hier had zoontje dat ook heel erg. Kinderfysiotherapie heeft goede tips gegeven.
    Wij deden alles van de andere kant aanbieden en in de kinderwagen op z'n zij leggen of in bedje meer naar een kant zodat het niet fijn ligt om z'n hoofdje die kant op te leggen.

Deel Deze Pagina