Trots! Eerste keer tandjes gepoetst :)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door NoukjeTygo, 4 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Terwijl ik de titel schrijf denk ik ineens 'valt die van mij nou nog onder dreumes of net niet?'

Anyway; ik heb een triple D. Een Dwarse, Drammende Dreumes :D
    Ben super trots op hem en mijzelf want vandaag is het dan eindelijk eens gelukt. Tandjes poetsen.

Nu denk je wellicht "jee, hij is al 2! Nu pas!?"
    Mja, nu pas.. Ik weet het, ik weet het.
    Tygo is voorheen zo ontzettend moeilijk geweest met het in bed krijgen. Ik deed het toen in mijn eentje, was alleenstaand op dat moment. Was kapot, emotioneel en fysiek compleet leeggezogen van alle drama's die er toen speelden. Tygo kon er rustig vier tot vijf uur over doen om in slaap te vallen. Huilen, drammen, boos, alles kwam uit de kast. Ik KON niet meer.
    Die fase heeft driekwart jaar geduurd.
    Ik durfde er nooit een ritueeltje aan toe te voegen, dat zou voor hem nog meer besef dat hij zo moest slapen opleveren en dan kwam er sowieso niks van terecht plus een dik kwartier extra drama.
    Nu had ik dat kunnen "eisen" en dan zelf zijn tanden kunnen poetsen maar juist omdat ik er zo compleet doorheen zat trok ik alleen al de gedachte daaraan niet.

En nu?
    Nu zijn we verhuisd, wonen bij mijn vriend en de slaapdrama's zijn al een maand of twee over. Ik heb ineens een tevreden mannetje en kreeg daardoor zelf ook zoveel meer rust en vrede in mijn lijf!
    Vandaag dus voor het eerst een tandenborstel erbij gepakt. Helemaal enthousiast samen naar de badkamer gehuppeld, honderdduizend keer die tandenborstel bekeken ("mama, kijk!") en na heel veel babbelen en uitleggen/laten zien stopt ie ineens ZO die borstel in zijn mond.

O, ik ben zo blij dat het gewoon goed gaat... wat keek ik er tegenop! Juist omdat ik bang was dat nu het hele slaap-drama weer terug zou komen durfde ik het niet aan. maar ja, wat moet ik dan? Ga hem niet op zijn vijfde pas laten beginnen...
    Tuurlijk komen er nog weiger-momenten, tuurlijk ga ik het nog een keertje zelf moeten doen in de houtgreep maar hee; voor NU is het eindelijk eens gelukt!

(en eigenlijk ben ik ook best wel trots op mijzelf. Dat ik het nou eindelijk eens door kan zetten betekent ook vooral dat het met mij een stuk beter gaat :D )

Sorry, beetje een useless topic.. Vriendlief is niet thuis dus moest ff mijn happy-dance met jullie delen :D

2. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Wat leuk zeg :D en wat knap van hem ! Daar mag je trots op zijn zowel op je zoontje als op jezelf !!!

Wat fijn dat de zware tijd nu een beetje achter de rug is !!

3. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    Wauw super zeg :D Trots op je mannetje en trots op jou :D

4. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Super!! En wat fijn dat jullie nu allebei weer lekker in je vel zitten! Is voor je ventje natuurlijk ook superfijn, zo'n blije trotse mama! :)

5. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Mooi he, hoe blij je kan zijn met zulke kleine dingen. Kan me voorstellen dat het voor jou als een grote stap vooruit voelt.
    Geniet er maar lekker van.

6. Humava

Humava Niet meer actief

Leuk, met recht een trotse moeder! Fijn voor jullie dat het na zo'n lastige periode beter gaat!!

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Heerlijk toch! Geniet ervan!

Deel Deze Pagina