Grootste geboren baby hier op het forum

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gabrielatje, 29 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    oh en mijn oudste was maar 3062 gram en 47 cm... een kleintje dus...

2. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    pfff wat een flinkerts!!ik dacht dat onze meid groot was 53cm en 4186gr maar kan nog groter!!haha leuk om te lezen

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
    Ik was zelf geen grote baby (2890 gram, op de uitgerekende datum geboren), mijn man was 7 pond.
    Ik had dus wel iets gemiddelds verwacht.

1e kindje dochtertje 3515 gram en 50 cm
    2e kindje zoontje 4750 gram en 52 cm!!!

Mijn opa was ook zo'n 12 ponder ofzo, zijn broers en zussen waren ook enorm (gezin met 14 kinderen), dus wie weet zit het gewoon toch ergens in de familie en kwam dat nu tot uiting :D.

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Mijn oudste dochter was 4700 gram en 56 cm bij 40+3 (spoedks door wanverhouding baby-bekken)
    Jongste dochter 3910 gram en 53 cm (geplande ks i.v.m. grootte) bij 38+3

5. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Onze beeb werdt rond geboorte geschat op 6 á 7 pond....Bij de geboorte(40+4) was onze meid 4190 gram en 52 cm.
    Ook niet echt een kleintje :)

6. Gabrielatje

Gabrielatje Niet meer actief

jeetje ik wist trouwens niet dat er daardoor ook zulke heftige situaties zjn ontstaan en zelfs overlijden, jeetje schrok ik echt van.

Gelukkig zijn de meeste reusjes hier gezond op de wereld gebracht door onze toppers haha, mijn meisje was
    3510 en 50 cm maar ik had ook een enorme rot bevalling van 22 uur en hele flinke knip helaas dus ben stiekem ook wel trots ook al was ze gemiddeld haha

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik denk dat de meeste zware kindjes van vroeger overigens te wijten zijn aan zwangerschapssuiker. Daar wordt tegenwoordig goed op gelet, maar vroeger hadden ze daar volgens mij de middelen nog niet toe.

8. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Mijn zus is een half jaar geleden bevallen van een meisje van 56 cm en 5600 gram.
    Ze is trouwens gewoon thuis bevallen, zonder verloskundige en ze had geen schrammetje of scheurtje. Dus het kan ook gewoon goed gaan hoor ;)

9. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Diabetesbaby's hoeven niet persé flink te zijn hoor. Ze kunnen ook heel klein zijn ;)

10. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Dochter was 4370 gram en 53 cm (41 wk +3 dagen)
    Zoon was 5070 gram en 53 cm (41 wk)

Beide thuisbevallingen en beide geen scheurtje. De grootte zegt helemaal niets, ben zelf heel slank namelijk. Had alleen een enorme buik... ook door het vele vruchtwater wat ik nog had.. :D

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    en dan zeggen ze tegen mij dat ik grote kindjes krijg?
    1e: 3490gr 52cm bij 42.1wk
    3e: 3660gr 53cm bij 38wk

12. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Huh? Maar dat is toch helemaal niet groot.

Mij is trouwens altijd verteld dat het gewicht niets zegt. Het gaat om de bouw van de moeder én om de omtrek van het hoofd en/of de schoudertjes.

Sommige moeders hebben enorm zware bevallingen (dus met inknippen en scheuren) van hele lichte kindjes. Het gewicht van deze kindjes zegt echter niets om het hoofdomtrek en dat is vaak de reden waarom een moeder inscheurt of een knip "moet" hebben.

13. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Caruli dat zijn prachtige gewichtjes!!!

MvLiam, denk dat het klopt. Mijn kinderen hadden wel net bovengemiddelde hoofdomtrekjes maar niet spannend zeg maar. En ik ben zelf wel slank maar blijkbaar zijn mijn bekken breed genoeg. En bij de eerste duurde het persen 100 minuten dus alle tijd om op te rekken. En bij de tweede (5070 gram)1 minuut, maar de ruimte was al eens gemaakt door de eerste. En daardoor waarschijnlijk zonder scheuren.. al was er ook sprake van een schouderdystocie (kind met schouders vast, vk moest met hand naar binnen om te draaien) en toch zonder scheuren.. zelfs de vk vond het ongelofelijk.. zal wel rekbare spieren hebben :D

14. Mijn dochtertje was 4055 gram en 54 cm.
    Maar heb toch flink moeite moeten doen om dat meisje eruit te persen ;) ..

Het ging ook echt niet passen, dus er is een flinke knip (22 hechtingen) gezet want anders zou ik uitscheuren..
    Heb iets van een 1.15 uur geperst..
    Ik ben zelf slank en van onder best smal!
    De gyn snapte ook niet dat ik haar er zo uit had gekregen en was super trots op me..

Ze had ook een behoorlijk rond hoofdje en die was ook groter als gemiddeld en ze heeft brede schouders.. Maar het hoofdje schijnt het te zijn!

Met 34 weken heb ik zelfs een groeiecho gehad om te kijken of de kleine wel goed groeide omdat mijn buik zo klein was..
    En later met 39 weken ben ik nog doorgestuurd omdat ze niet indaalde en ze gingen toen kijken of mijn bekken breed genoeg is!
    En toen zei de gyn dat het behoorlijk krap zou zijn en het net past.

15. Skye

Skye Niet meer actief

Hier een meisje dat bij de geboorte 3640 gram en 50 cm was! En zonder kleerscheuren trouwens! In 8 minuten persen was ze er. En dat zegt idd niks, of je een kleine of grote baby hebt mbt inscheuren. Ik had helemaal niks, maar een vriendin van mij kreeg een zoontje van nog geen 2900 gram en zijn heeft een totaal ruptuur gehad met ook nog scheuren naar de zijkant. Een soort kruis-scheuring dus!! Zegt dus niks over de grootte van het kind

16. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Maar Gabriella is nu in ieder geval heeeeel goed op gewicht, wow! :D;)

17. @ Lintje, ja nogal.. Bizar hé!
    Meisje is gewoon al 10.050 gram, niet normaal.
    Maar gelukkig is ze wel wat langer geworden.. 73cm!
    Was eerst beetje uit verhouding :p

18. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Klopt, ik ben redelijk breed gebouwd, maar bij de bevalling bleek dat ik echt een enorm smal bekken heb (zou je aan de buitenkant echt niet zeggen :D).
    Mijn zoontje was 3780 gram en 50 cm. Zijn hoofdje was wel wat groot, maar niet buitensporig of zo.
    Heb bijna anderhalf uur geperst en meneer was welgeteld een hele cm opgeschoten. Is keizersnede geworden alsnog. Bij zijn geboorte zag je aan zijn hoofdje precies waar hij klem zat. En dat was echt maar een heel klein rondje midden op zijn hoofdje. Dat had dus ook echt nooit gepast.

19. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hier 2 inieminie meisjes:
    Mila was 1600 en 40 cm
    Fenne was 2850 en 46 cm.

en vond dat verschil al zo groot, Mila deed lang niet zo veel pijn als Fenne. en dat te bedenken dat er hier kindjes zijn die nog 2 keer zo groot zijn als Fenne.. au!!

20. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Wat vreemd dat ze meteen zo ingrijpen met een ks, als je eerste bevalling ook goed is gegaan!

Deel Deze Pagina