Grootste geboren baby hier op het forum

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gabrielatje, 29 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn vriendin heeft laatst een zoontje gekregen die 59 Cm was bijna 10 pond! Toen ik het geboortekaartje kreeg dacht ik echt dit is een typfout haha, maar het was echt waar haha. Ze heeft hem er zelf uitgekregen, dus geen KS. Haar 1e is geboren met een KS en dit wou ze niet weer... ik vind het een prestatie van haar. Achteraf zei ze "als ik geweten had hoe zwaar en groot hij was had ik hem er zelf niet uit gekregen" ;)

2. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Ik kom even mijn respect tonen voor de moeders die zo'n groot kind veilig en wel op de wereld zetten. Knap hoor.

Toen ik bevallen ben lag er een moeder met een tien-ponder op mijn kamer. Voor de gein hebben ze hun kindje even in de buurt van die van mij gehouden. Zij was bijna 3 keer zo groot als die van ons :$. De moeder was er ook nog eens zonder kleer scheuren vanaf gekomen. Dan kom ik aan met een knip en vacuumpomp. Ik ben wel breed gebouwd, maar een sterrekijkende prematuur van nog geen 1900 gram kreeg ik er niet uit (lag niet aan mijn inzet volgens de gyn).

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

Mijn jongste was bij de geboorte 4460 gram en 54,5 cm. Heel verschil met haar grote broer, die was prematuur en dismatuur en bij de geboorte 2380 gram en 46 cm. Op de dag dat ik van mijn jongste beviel werd er in de kamer naast mij een kindje geboren van 5800 gram en 60 cm!

4. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum
    leana was 54 cm en 4830 gram ook een flinkert en nu met 7 maanden is ze 71 cm en ongeveer 8,5 kilo

5. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Mijn dochter was 4250 gram en 53 cm.
    Ben erg benieuwd hoeveel dit kindje gaat wegen, waarschijnlijk groter.
    Mijn vk vertelde dat een 2e vaak groter is (omdat de placenta beter werkt, door betere doorbloeding??) een meisje wordt gemiddeld 200 gram zwaarder en een jongen 500 gram!! althans... zo vertelde zij het.
    Dus er staat mij nog wat te wachten... als ik maar niet het nl record breek. :$

De bevalling van de 1e ging trouwens supersnel, alleen het persen duurde 1 uur en 45 minuten ;) en een knip.

6. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    ..onze laatste bink was geboren met een gewicht van 4520gram..zonder inknippen of scheuren, alleen wel op handen en knieen.:( Met als gevolg met schouderdystocie geboren.

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mijn dochter is te vroeg geboren en was dus erg klein en licht (2300 gram) maar ik heb ongeveer 2u geperst en kreeg haar er bijna niet uit.
    Vriendin heeft een bijna 10 ponder gebaard en heeft 5 minuten geperst, floepte er zo uit:D
    Zegt dus niks.

8. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Dat zou kunnen mijn tweede zoontje was 600 gr zwaarder als de eerste en had jammer genoeg ook 4 cm meer hoofdomtrek (AUW!) De eerste met en de tweede zonder ruggeprik. Ik heb het geweten!!!

9. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    @Femke

Zit wel een heel verhaal aanvast... maar uiteindelijk was de gyn wel te snel met zijn besluit / conclusies.... Maargoed...

10. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    onze zoon was 55cm en 4480 gram bij de geboorte. paste niet, dus heb na twee dagen proberen toch een spoedks gehad. dikke kans dat dat bij een volgende weer zo moet (ks).
    hij is gisteren 1 geworden, en was drie weken terug op het bureau 78cm en 9610 gram.

11. Grappig is dat al die gewichten..
    Sommige zijn gewoon echt heeel zwaar, bizar gewoon!

Maarja, mijn meisje is nú héél groot :p..

Vaak is een 2e wel groter ja, maar het hoeft niet!
    Mijn broer was 8pond, mijn zus was net 6pond en ik weer een goede 8pond..
    Mijn schoonmoeder haar eerste was een 10ponder, en toen 2x 7pond..

12. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik ving iets op dat er over ons geroddeld werd hier :D....

Hahaha, ja... Sam was een lange vent met zijn geboorte (60 cm) en zijn gewicht paste daar mooi bij (4840 gram). Ik had gehoopt dat ie het nu wat rustiger aan ging doen, maar inmiddels zitten we vol in maat 74 :(...

Overigens een makkelijke bevalling gehad (voor mijn gevoel dan). Zijn schoudertjes zaten wel vast, maar goed... daar hebben we tegenwoordig de vacuümpomp voor. Wel zijn sleutelbeentje gebroken, maar na een week was dat alweer aan elkaar gegroeid.

Oh ja... medische echo's zeggen ook niks. Vier dagen voor Sam zijn geboorte schatten ze hem nog 6 pond :(...

13. Josien, hoe lang en zwaar is hij nu dan?
    Gabriëlla past al een paar weken helemaal niks van maat 68..
    En nu heeft ze soms al shirtjes maat 80 aan (H&M)..

Wat een grote jongen zeg!
    Pfff.. Mijn s-moeder is ook bevallen van een 10-ponder en vond de bevalling niet echt zwaar.
    Ben je geknipt of niet?

14. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn bevallingen heb ik ook niet als zwaar ervaren.
    Nahja.. een kind van ruim 5 kilo naar buiten persen is wel pittig hoor!:D
    Mijn eerste bevalling was al snel(4,5 uur) (1 uur persen)Maar de tweede duurde vanaf de eerste wee 2 uur en 22 minuten.(15 minuten persen)

Bij beide had ik een kleine ruptuur.
    Bij de tweede ben ik trouwens thuis bevallen omdat ik het ziekenhuis niet meer kon halen. En ze bleef gelukkig niet aan schouders hangen enzo.
    Bij mij waren de groeiecho's juist vrij goed qua schatting.

15. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    OMG zit het zo es te lezen en er rijst mij 1 vraag
    WAAR laat je het! daan was 50 cm en 3060 gram lekker klein dus ( nou ja normale proporties ) maand geleden ruim 8 kilo en 68 cm ( volgende week weer meten en wegen)
    naast mij op de kamer lag ook een baby van 58 cm en 10 pond. toen ik die zag en keek naar het kleine engeltje in mijn armen, had ik zoiets van, ik mis iets daan via ks en die grote beer via normale geboorte.. pfffffff moet er niet aan denken

respect voor een ieder die het heeft mee gemaakt

16. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Leuk om te lezen dit ;). Hier geen recordbreker, maar toch ook een flinke meid van 4310 gr. en 54 cm bij geboorte. Persen ging wel super, na half uurtje was ze er met klein knipje. (Daar ging dan wel een ingeleide bevalling van 18 uur aan vooraf, maar goed....) Denk ook dat het aan grootte van hoofdje ligt, dochtertje had/heeft geen groot hoofd.

Nu is ze 65,5 cm en 7100 gram. Nog steeds wel boven het gemiddelde, maar niet meer heel erg. Ach ja, ze was meteen een lekkere gezonde baby, nooit een breekbaar poppetje geweest. Is ook wel fijn vind ik!!
    Ook hier een totaal verkeerde schatting van vk. Dat hoor je toch vaak vind ik. Ze werd geschat op zo'n 3300 gr. Net iets onder gemiddelde.

17. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Echt onbegrijpelijk dat ze er zo erg naast kunnen zitten...
    Die groei echo's zijn volgens mij echt een wassen neus, ik hoor de laatste tijd teveel van deze verhalen (ik krijg er ook één met 34 wken), maar vraag me af wat voor zin het heeft...

Trouwens, ik zie niet op tegen de bevalling van een groot kind, maar het lijkt me zo leuk om na de bevalling eens andere reacties te krijgen wat niet alleen over het gewicht gaat...;)
    Was bij m'n dochter namelijk zo, het gewicht was altijd als eerste ter sprake... dat vond ik irritant worden, want ik zag een lief klein schattig meisje op m'n arm liggen :D.

18. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Hier een van 9,5 pond en tussen de 55 en 60 cm. Meten doen ze niet in het ziekenhuis waar Nova geboren is. Ze zit nog steeds boven alle groeilijnen. Mijn oma had ook allemaal 10-11 ponders.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit is zó herkenbaar! Lisa is mijn lieve kleine meisje, mijn kleine babietje! Maar iedereen zegt alleen maar dat ze zo groot is! Snap ik ergens ook wel, want voor een pasgeboren baby is ze inderdaad niet klein, maar goed. Eva vind ik pas groot! (met ruim 2 jaar zo'n 87 cm en rond de 12 kilo ;)).

Eva was 4350 gram en zo'n 53 cm. Lisa 4490 gram en zo'n 53,5 cm. Mijn verloskundige zei voordat ze Lisa gingen wegen, dat 2e kindjes van hetzelfde geslacht vaak zo'n 140 gram meer wegen. Klopte hier dus helemaal precies! :)

De bevalling van Eva was trouwens redelijk makkelijk, alleen ze was een sterrenkijkertje waardoor de laatste 2 uurtjes wat lastiger waren. De bevalling van Lisa was echt een eitje! Bij beiden trouwens thuis bevallen en geen scheur of knip.

20. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Dat herken ik ook. Ik vond het ook irritant worden op gegeven moment dat iedereen zei zoooooo dat is een flinkerd! Terwijl een 8 a 9 ponder tegenwoordig echt niet meer heel gek is hoor. en ook ik zag een lief, fijn meiske op mijn arm.

Deel Deze Pagina