Grootste geboren baby hier op het forum

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gabrielatje, 29 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Herkenbaar hoor mamamuts. Dan zegt zo'n CB-arts tegen je... goh, hij kan zijn hoofd nog niet zo goed omhoog houden. Ik zei tegen haar... tja, wat wil je met anderhalve maand oud :(. Krijg je van die grote vragende ogen en een druk door het groene boekje bladerende arts voor je om te zien hoe oud ie dan echt is.

Af en toe is het ook wel eens heel vervelend hoor.

Liefs,
    Josien

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Héél herkenbaar!

3. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik moet wel zeggen dat het andersom precies zo gaat.
    Mijn vriendin is bevallen van een kleintje... 2400 gram en ook daar ging het alleen maar over hoe klein ze wel niet was. Dat hing haar ook de keel uit op een gegeven moment.

En waarschijnlijk maak ik zelf ook wel opmerkingen over gewicht van een groot kind, heb je vaak niet eens door. Maar als je dit constant te horen krijgt van iedereen, heb je aan het einde van de kraamweek het gevoel dat je een peuter gebaard heb...:D

Ik heb iig besloten om geen gewicht op het geboortekaartje te zetten... misschien scheelt dat ;).

4. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    De oudste 3500 en 49 cm ( met precies 40 weken geboren)
    De jongste 4200 en 51 cm ( met 41.4 geboren)
    Allebei meisjes

Kvond bij de jongste het baby zijn er snel af maar nu lijkt ze weer klein(is nu bijna 9mnd) en groeit minder snel kwa lengte en gewicht dan de oudste met die leeftijd

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

klopt,
    ik krijg ook vaak opmerkingen wanneer ik vertel dat ik binnen 2 uur 10 min ben bevallen, Jaa maar het was zo`n kleintje...(1790gram)
    Ja het was een kleintje, maar dan wel
    - veel te vroeg (spanning)
    - In onvolkomen stuit
    - zonder mijn man erbij
    - 2 uur van mijn eigen huis vandaan

volgens de verloskundige en gyneacoloog maakt het gewicht niet zozeer uit, maar meer de omstandigheden.

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Hier was Kylian precies 5000 gram en 55 cm en ooooh wat was ik de opmerkingen zat.

Goh die kan al meteen bij de deurknop
    Goh het is wel hollands welvaart hoor

En alles wat ik zag was een lief klein baby'tje.

Hij is nu nog steeds lang en dat levert wel eens opmerkingen en problemen op.
    Speelgoed wat wel voor zijn leeftijd is is soms simpelweg te klein (loopautotjes e.d) en dan krijg je de opmerking
    Goh is hij daar niet te oud voor.

Oudere kinderen die met hem willen spelen en niet snappen dat hij hun spelletjes (nog) niet snapt simpel weg omdat hij even groot is als zij zijn.

Kinley was wat lichter en kleiner met de geboorte maar valt nu ook onder de grote kindjes terwijl wij dat heel erg mee vinden vallen.

Groetje sANita

7. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Die van mij was met 36 weken, 3640gram en 50cm. Dus wat hij geweest zou zijn wanneer hij op tijd geboren was....?

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Daar ben ik het helemaal mee eens! Wij hadden een heel gemiddeld kindje van 3610 gram en 54 cm (wss verkeerd gemeten, was na 4 weken nog steeds 54 cm ;)), maar ze was wel een sterrenkijkertje. Verwachting was dat het een erg lange bevalling zou worden, aangezien ze haar ook groter hadden geschat, maar uiteindelijk nog binnen 12 uur gedaan, dus niet overdreven lang. Dat kwam zeker weten door de goede omstandigheden: man erbij, ontspannen in eigen ziekenhuiskamer met weinig mensen om me heen, en het laatste uur goed geholpen en toen ook van 5 naar 10 cm ontsluiting gegaan én haar er uit gekregen binnen een uur!!!

Ik vind het wel grappig dat mensen Julia wat jonger schatten. Laatst in het zwembad vroeg iemand of ze soms ongeveer even oud waren, haar kindje en het mijne. Hoe oud haar zoontje was? Net 3 maanden, zei ze trots :$ Ehm, nou, die van mij was toen ruim 6 maanden!!

Maar serieus, bijna ongelooflijk dat er kindjes worden geboren die net zo zwaar zijn als mijn dochter :$:$:$

9. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ohja mijn jongste is geboren met precies 37 wkn en 10 pond en 51 cm lang! hoe zwaar zou ze wel niet geweest zijn als ze voldragen was?? pfff

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.808
    4.192
    113
    Zo herkenbaar. Mijn dochter was bij haar geboorte 52 cm en 3990 gram. Geen kleintje dus. Maar nu met 19 maanden is ze 77 cm en 10.9 kilo. Erg klein dus. Mensen schatten haar ook altijd jonger. Ik ging haar eerste schoenen kopen (e was toen 14 mnd) zegt die man "nou mevrouw, u weet toch dat het afgeraden word om kindjes die nog niet lopen schoenen aan te doen" Dus ik zei "maar ze loopt al een hele tijd" zegt ie doodleuk: dat kan niet met die leeftijd :$ Hij dacht dat ze rond de 8 maanden was. Je snapt, ik heb daar geen schoenen gekocht ;)

11. Zo, weer een update.
    Vandaag naar het CB geweest, ze is 7 maanden en 2 dagen..

10.700 gram en 74.5 cm .. Die blijft wel goed doorgroeien dus ;)!
    Vér boven gemiddeld.

12. Oh wacht.. Dit is het verkeerde topic :p !
    Ik zoek die andere over grote babys. Niet groot geboren babys haha.

13. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    wat een mega baby's Daan was 4350 en 56 cm. Ze hebben na de keizersnede toen ze hem aankleden de voetjes uit het pakje geknipt en genaaid met hechtdraad haha

14. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Hier een kindje van 4720gram en 52cm

Na 20 uur weeën waarvan de laatste 6 uur een weeënstorm zijn ze overgegaan tot een keizersnede omdat de ontsluiting niet opschoot zat op 5cm na al die uren.

En achteraf maar goed ook want ze was ook nog een sterrenkijkertje dus had haar er never uit gekregen.

15. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Hier ook twee grote kids. Mijn dochter was 60cm en 4960gr. Hel van een bevalling, uiteindelijk een ks en kind heeft het godzijdank nog net overleefd.

Mijn zoontje was 57cm en 5000gr...dat was een geplande ks.

16. Skye

Skye Niet meer actief

Ik zie hier veel grotere baby's voorbij komen! En tegen mij werd elke keer gezged "oh, wat een flinkerd he!" (toen ze het geboortegewicht zagen). Ze was 3640 gram! Dat is toch gewoon normaal, een beetje gemiddeld zeg maar?

17. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ik wil ook effe meedoen hoor :)

Dochterlief woog 4120 gram, en was 55cm. Een lange smalle.
    En dat is ze nu nog steeds!
    Ze is nu 7900 gram en 72,5 cm bij 9 maand.

18. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    hihi Lars was ook heel groot: 55cm en 4800gram. Op de normale manier geboren ,maar wel een grote knip en de pomp er op! Lars was met 4 maand 69 cm en 8.4 kg:D Mocht er een volgende komen en die is weer groot mag ik met 38 weken ingeleid worden.. gelukkig;)

xxx

19. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Sjonge wat een joekels allemaal. Die van ons was maar 2750 gram bij de geboorte (39 weken), wat een verschil he. Met 12 maanden was hij juist een joekel.

20. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja joh, Julia was 3610 gram en mensen willen altijd wat zeggen ;) Prachtig gemiddeld kindje was ze! Ik geloof dat "gemiddeld" tegenwoordig 3500 gram is, maar als ik het hier soms langs zie komen kan ik me dat niet voorstellen :D

Deel Deze Pagina