sorry ik weet dat er al heel wat topics over zijn maar daar kan ik het niet echt vinden. mijn zoontje krijgt nog 4 a 5x per dag bv, en tussendoor bij het eten geef ik hem water of thee uit een difrax oefenbeker. dit gaat heel goed, hij drinkt met hulp natuurlijk vrijwel zonder knoeien. Als het straks warmer is zal hij wat vaker en meer willen drinken lijkt mij. En met het oog op dagjes uit en lange autoritten (vakantie) wil ik toch een antilekbeker aanschaffen, voor erbij zeg maar. mijn schoonmoeder heeft een tuitbeker met harde tuit, maar daar snapt hij niets van. Uit een nuby tuitbeker met zachte tuit kan hij wel drinken! Een rietjesbeker leek mij eerst het beste, omdat dat beter is voor de mondmotoriek dan een tuitbeker. maar nou las ik in de andere topics dat ze dan het principe van een gewone beker (omhoog houden) moeilijker snappen. Laat ik voorop stellen dat ik mijn zoon zo'n antilekbeker alleen wil geven als we weggaan. en dus niet dat hij de hele dag er slokjes uit kan nemen. Kan ik dan de tuitbeker met zachte tuit het beste kopen? ik weet het echt niet meer. wat vinden jullie???
toen iris hier dronk uit de oefenbeker had ik voor in de auto een rietjesbeker omdat je deze niet echt op de kop hoeft te houden ze had wel een tuitbeker maar als ze dan de oefenbeker of de gewone beker had deed ze deze ook wel eens helemaal op de kop ..
Dat van die mondmotoriek moet je niet overdrijven hoor. Het gaat erom dat kindjes niet de hele dag aan een fles lopen te lurken (fles, tuit etc). Als je wilt dat je kindje leert uit een rietjes beker te drinken (die geldt trouwens ook voor de harde tuit) dan moet je 'm daarvoor de kans geven. Doe er water in en zet 'm op een plek waar hij bij kan... gewoon oefenen is het devies. Het voordeel van antilekbekers is dat kindjes zelf kunnen bepalen wanneer en hoeveel dorst ze hebben. Mijn zoontje drinkt uit alles vanaf dat hij een maand of 12 was (rietjes bekers zijn vanaf 12 maanden en best moeilijk in het begin). Hij drinkt bij de maaltijd zelf uit een gewoon bekertje. Tussendoor uit een rietjesbeker en af en toe uit een harde tuitbeker. Makkelijk voor mama en voor hemzelf ook! Je kunt met een gewone beker tenslotte niet rondlopen in de speeltuin bijvoorbeeld.
nee precies dat bedoel ik. oh ik wist niet dat een rietjesbeker vanaf 12 maanden is! ik wil het ook niet overdrijven, maar dat is wat ik overal lees. en dat het afgeraden wordt door logopedisten etc. maar ok, een rietjesbeker is dus nog geen optie. is het dan ok om de tuitbeker met zachte tuit te geven, omdat hij die snapt? of dan toch beter leren uit een harde tuit?
Iris dronk zo rond de 8 maand uit de oefenbeker niet veel later uit de gewone beker en toen ook de ietjes beker aangeschaft voor onderweg en ging al snel heel goed
nou vind ik dit: Antilekbeker, revolutionair zonder drinktuit! | 132-Drinkbekers | 17-Eten en Drinken | Babyandmore dat is wel heel apart! iemand al gezien/geprobeerd? kan me haast niet voorstellen dat het werkt..
Het wordt niet afgeraden. Het is heel normaal voor kindjes om te drinken uit een tuitbeker. Alleen je moet je voorstellen dat er mensen zijn die een kind de hele dag door te drinken geven en dat zo'n kind een tuitbeker (of fles) als vervanging gebruikt voor een speen. Dat is echt heel slecht. Een paar keer per dag een tuitbeker of rietjesbeker aanbieden is helemaal geen probleem hoor. Met de rietjesbeker kan je best beginnen alleen je hebt kans dat ze het echt niet snapt. Je moet namelijk EN bijten en EN zuigen met zo'n beker. Mijn zoontje heeft 'm rond 11 maanden gekregen en na een week of 2 had hij 'm helemaal door (maar hij vond de harde tuit niet erg). Het verschil tussen een harde tuit en zachte is minimaal maar het is vooral een gevoel. Je kindje heeft duidelijk een voorkeur voor de zachte. Ik zou die even achterwege laten en gewoon de harde gebruiken. Goeie kans dat dan snel de overstap gemaakt is. Het is harstikke goed dat jij de moeite neemt om op momenten drinken aan te bieden uit een gewone beker. Blijf dat gewoon doen.
nou ik heb nog geen van alle bekers. hij heeft 1 keer de zachte tuit (van een andere baby) mogen proberen en dat snapte hij wel meteen. een harde niet. dus ik moet er nog 1 kopen. als het verschil minimaal is ben ik eerder geneigd een zachte tuit te kopen. welk merk heb jij dan?
Milan drinkt thuis ook uit de difrax oefen beker en voor buiten de deur gebruik ik een rietjes beker van de Hema. Ideaal.
Een rietjesbeker is echt ideaal! Mijn dochter dronk er voor haar eerste verjaardag al goed uit... Ik heb geoefend met een pakje water (te koop bij AH), steeds kneep ik een beetje in het pakje zodat zij wat water binnen kreeg. Na een paar dagen oefenen dronk ze zelf en dus ook uit de rietjesbeker.
Eva heeft altijd alleen uit een gewone beker gedronken en dronk eigenlijk alleen als we stopten, want dat doen we toch elke 2/3 uur. En soms kreeg ze een slokje uit mijn waterflesje.
Emma is begonnen met een zachte-tuitbeker en op een gegeven moment wilde ze de harde tuit ook wel. Je kunt nu eventueel een beker van avent met zachte tuit kopen, je kunt er later een losse harde tuit bij kopen. Dat heb ik ook gedaan. Zou idd ook wel (over een paar maandjes) oefenen met een rietje, is idd ideaal! Je neemt een pakje drinken mee en klaar. Ik heb daar ook wel zo'n bekerding om heen zeg maar.