de bunker uit oorlogswinter

Discussie in 'De lounge' gestart door guppie81, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb wel eens gehoord dat mensen de bunker uit het boek oorlogswinter hebben bezocht, ergens in het noorden van Veluwe lijkt me. Nu ben ik met mijn klas het boek aan het lezen en wil ook wel graag deze bunker bezoeken, maar wat ik ook intyp bij google, ik kan het gewoon niet vinden!

Iemand iets van een site voor mij, of een telefoonnummer wat ik kan bellen?
    Alvast bedankt!

2. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    "Jan Terlouw werd als zoon van een dominee in 1931 geboren in Kamperveen. Hij groeide op in de Veluwse dorpen Garderen en Wezep waar zijn vader predikant was. Beide dorpen hebben later model gestaan voor zijn boeken; Oorlogswinter speelt zich af in Wezep, al noemde Terlouw het in zijn boek De Vlank."

denk dat je in de richting van wezep of garderen moet zoeken.
    misschien de plaatselijke vvv bellen?

3. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hey Guppie,

Die bunker uit het boek is gelegen op de Hoge Veluwe in het dorp de Vlank. Alleen is dit dorp volgens mij fictief.

De bunker die het zou kunnen zijn is Bunker Diogenes en is gelegen naar de ingang van de Hoge Veluwe in Schaarbergen. Dit is een van de 2 bunkers die zijn overgebleven.

Dit is wat ik heb gevonden. Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes
    Elvira

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hee thanks, jullie kunnen blijkbaar beter zoeken dan ik!

Volgens mij was het bij wezep, want mijn zusje is er eens geweest toen ze in groep 5 zat.
    Ga daar even zoeken. Schaarbergen is sowieso te ver weg, dus hoop niet dat dat het is. Denk het niet, want Michiel loopt in het boek van Vlank (wezep?) naar de brug van Hattem naar Zwolle (in 1 dag!)

5. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Ik kom oorspronkelijk uit Wezep, geen bunker gezien daar hoor!

6. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Hmm dan had 'ie geen beste conditie... Ik fietste het in 3 kwartier, dus er een hele dag over lopen lijkt me heel stug. Wordt Wezep niet verward met Oldebroek ofzo?

Deel Deze Pagina