O wat herkenbaar - vaatwasser in en uitladen, idd elke dag ben je hetzelfde aan het in en uitladen - was ophangen, wij hebben wel een droger maar daar gaat niet zo veel in, en de rest moet opgehangen worden, dus die draait ook wel eens een keertje extra - stofzuigen, je hebt het gedaan en 2 uur later zie je er niets meer van - dweilen hetzelfde verhaal - Strijken, het is dat het soms moet -Ramen lappen? Wat is dat wahahahaha Nee ik ben geen huisvrouw!
Ik heb een hekel aan stoffen, stofzuigen en poetsen. Dingen als de was, afwas en dweilen vind ik dan wel weer meevallen. Ramen vind ik helemaal lol, dat doe ik als ik vleitig ben 2 keer per jaar. Er word hier in de omgeving zoveel verbouwd dat het niet eens nut heeft ze te wassen. 3 dagen later hangt het toch weer onder het stof en zand.
Bleeehg, ons bed verschonen..We hebben 2 apparte matrassen, van die zware NASA dingen. Ze liggen heerlijk hoor, maar zijn zoooooooo log. En ik ben zo'n muts waarbij die rottige hoeslakens echt helemaal strak om het matras moeten zitten, bahbahbah En ramen lappen heb ik niet eens zo'n hekel aan, maar toch doe ik het bijna nooit. Toevallig stond ik gister het voorraam te bestuderen en bedacht me dat ik me dood moet schamen, dat ziiiieet er niet uit. Dus morgen maar aan de slag 8)
Strijken,ramen lappen en onder de kussens van de bank stofzuigen. Allemaal haren van de honden ook al mogen die niet op de bank Soms zou ik een toverstaf willen hebben en ing,alles gedaan!
Ik heb eigenlijk overal wel een hekel aan, maar overhemden strijken vind ik nog het ergst. En mijn vriend heeft dus elke dag een overhemd aan (moet voor z'n werk), dus 6 overhemden strijken per week voor mij :S.
Oh, ik heb een verschrikkelijke hekel aan strijken en dan is het strijken op zich neit zo erg, maar ik moet me er zo toe zetten om er aan te beginnen, als ik bezig ben ik het niet zo erg, maar ik kan me er niet toe zetten.
De was opvouwen en wegbergen....Grrr, wat heb ik daar een hekel aan! En de afwas, maar gelukkig doet mijn vriend dat meestal Voor de rest vind ik het allemaal wel meevallen eigenlijk. Ik ben best een poets-miep
Strijken? Koop al bij voorbaat alleen maar spullen die niet gestreken hoeven worden, haha. Ik heb een hekel aan de was ophangen en later er weer vanaf halen, bleh. Meestal trek ik er gewoon vanaf wat er aangetrokken word haha.
Ik heb echt een hekel aan de afwas,jakkes! Gelukkig doet vriend de afwas en ik afdrogen dan gaat het wel. Wat ik leuk vind is de vloeren dweilen die worden dus elke week gedaan,boven en beneden. Ook niet leuk: douche en keuken met magnetron,jakkes!
we hebben een stoffen zwarte bank waar alles op blijft zitten, ook als je het afdoet met een vochtig doekje gaat het bijna niet.. Ik Haat dat om te doen verder nderdaad afwassen... we hebben een nieuwe afwasmachine staan maar er is hier in huis geen aansluiting.. als we verhuizen word dat ding meteen aangeloten. oh en strijken ook zo vervelend, net al de douche, dweilen.. volgens mij heb ik aan alles wat met huishouden te maken heeft een hekel
Ik haat stofzuigen! Dat vind ik echt het rotste klusje wat er is. De ramen doe ik niet, dat komt mams zo eens in de zoveel tijd doen. Mij teveel spinnen
Wat ik het ergste vind: bedden verschonen (hier in huis 4 stuks). Het babybedje gaat nog wel, dat is zo klaar, de 2 bedden van de grote meiden, nou ja ook nog wel te doen, maar ons eigen bed :x :x . Het hoeslaken wil er nooit omheen zoals ik dat wil en dan dat dekbed in de hoes doen. Ik begin er altijd vol met goede moed aan, maar komt na 5 minuten de stoom al uit mijn oren . Ik heb altijd ruzie met dat ding om hem er goed in te krijgen. Als het dan allemaal klaar is ben ik ook blij dat ik in een lekker schoon bed lig, maar toch.... Poetsen, tja misschien verwend maar dat doet mijn man . Het afstoffen doe ik wel zelf, maar de badkamer, wc, de deuren, etc. alles waar een sopje aan te pas komt doet hij . Nu is dat ook meer uit nood, dan gewoonte. Ik heb namelijk sinds een jaar steeds uitslag, rode bulten, vlekken etc. op mijn handen en volgens de huisarts wordt dat waarschijnlijk veroorzaakt door een allergische reactie, maar waarop is niet helemaal duidelijk. Al heel wat zalfjes geprobeerd maar niet helpt. Het vermoeden is op schoonmaakmiddelen (als ik die een tijd niet aanraak gaat het een stuk beter). Met handschoenen aan schoonmaken kan helaas ook niet, ik heb een latex/rubber allergie (ja ook heel handig voor de anticonceptie..... 8)). Dus mijn man is begonnen met het overnemen van het schoonmaken en als ik op zaterdagochtend de boodschappen doe (met de kids) kom ik daarna thuis in een lekker schoon en fris ruikend huis! En hij vindt het nog leuk ook . gr. Naja
Met stip op nummer 1: was opvouwen. Heb er vaak geen tijd voor overdag en 's avonds heb ik er geen zin meer in. Dus ik moet vaak een was van 4 dagen (noodzaak) opvouwen. Zo gebeurt, maar toch heb ik er een bloedhekel aan.
hier een hekel aan badkamer van top tot teen en verder alles waarvoor ik zoveel aan de kant moet zetten. Op zich vind ik stofzuigen en dweilen niet zo heel erg, alleen om de bank van zn plek te halen daar te stofzuigen, dan de bank weer terug, andere bank aan de kant, vind ik echt rotklussen, ook diep onder kasten e.d. stofzuigen erg lastig. Oh ja en bij dweilen droogt het nooit mooi op bij mij dus daar heb ik ook een enorme hekel aan. Van ramen lappen krijg ik altijd strepen op het raam en kan er ook nooit goed bij en als het dan net helemaal mooi droog is zie ik toch nog weer ergens een vlekje zitten.....grrrr Vaatwasser in en uit ruimen niet mn favouriet maar op zich niet zo heel erg en dan word hier gezegt: elke dag dezelfde dingen erin en eruit maar eigenlijk is dat met gewoon afwassen toch net zo....dan pak ik toch liever een vaatwasser in en uit... Was ophangen en opvouwen vind ik nog wel 1 van de leukere klusjes (vooral opvouwen tijdens een leuk programma op t.v. o.i.d.?) strijken doe ik pas als ik merk dat er niets meer over is van alles wat niet gestreken hoeft te worden....kan me er niet toe zetten en als ik dan zover ben dan heb ik me toch een hoop! dan wil ik het eerste halfjaar zeker niet weer.... ach hh ik ben echt geen poetmiep, vind er gewoon niets aan, alleen de voldoening die je hebt na het hh is wel erg fijn altijd, dat dan weer wel.... Ben toch blij dat er een heel topic over is, en dat ik dus echt niet de enige ben die er een spuughekel aan heeft en het het liefst laat liggen....
Mijn top drie van meest gehate huishoudelijke klussen: 1. STRIJKEN ! 2. badkamer poetsen 3. vloer dweilen Eigenlijk haat ik alles, maar deze dingen nog wel het meest. Bah!
Even kijken...hoe kan ik in woorden uitleggen hoe je gemakkelijk je bed verschoont...bij mij is het namelijk zo gepiept. Hoeslaken om je matras moet geen probleem zijn toch? Gewoon de hoekjes af en eromheen trekken (wel een goed passende hoeslaken voor nodig, niet eentje die te klein of gekrompen is) : ) Wat betreft het dekbed in de overtrek. Ik keer eerst altijd de overtrek binnenstebuiten. Dan ga ik met mijn ene hand en arm naar binnen om de ene bovenhoek vast te pakken en met mijn andere hand en arm de andere hoek vanuit binnen vastpakken. Voordat je dat doet heb je je dekbed al netjes klaarliggen waardoor je hiervan weer de linker en rechter bovenhoek vastpakt. En dan sla je met een beetje zwaaien en frunneken het overtrek om je dekbed. Ik ben zelf niet zo groot en ga dan meestal ook nog eens op een stoel staan zodat deovertrek naar beneden kan vallen zegmaar....kun je het nog volgen? :S @ TS, ik heb eigenlijk nergens een hekel aan. Vind het allemaal wel best als het maar niet allemaal tegelijkertijd op me af komt want dan heb ik aan alles een hekel om te doen : )