kalf overleden na bevalling met heftruck

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door carrolyn, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Kalf overleden na ‘bevalling’ met heftruck - Binnenland - Algemeen - Nieuws - ED

SCHIPHOL - Een kalf is dinsdagochtend overleden op Schiphol nadat beladingspersoneel de moeder had ‘geholpen’ met de bevalling. Dat heeft de Koninklijke Marechaussee dinsdag gemeld.

De koe stond op een pallet te wachten tot het ingeladen kon worden in een vliegtuig. Het personeel zag dat er pootjes van een ongeboren kalf uit de koe staken en besloot het dier met de bevalling te ‘helpen’ door het kalf met een heftruck uit de moeder te trekken. Bij deze actie overleed het kalf. De Marechaussee spreekt van "ondeskundig handelen’’.
    Een snel ter plaatse geroepen dierenarts kon nog wel het leven van de koe redden. De koe maakte deel uit van een transport van drachtige dieren.
    Onderzoek
    De Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit (NVWA) heeft een onderzoek ingesteld naar het incident. De Koninklijke Marechaussee ondersteunt de NVWA hierbij en heeft dinsdag negen betrokkenen gehoord.

2. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik las het ook net ja.

verschrikkelijk!!
    en zo ontzettend stom van die mensen!.

ze gaan toch ook niet bij hun eigen vrouw hun kind eruit halen met een heftruck:x

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Jeetje ze wilde gewoon vlug verder kunnen of wat?

4. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Het eerste wat bij me opkomt is nou jaaaaaa

5. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Arme koe en arm kalfje; een koe heeft ook weeen en je kan niet zomaar een kalf met zoveel kracht eruit trekken. Ik vind het schandalig.
    Ze hadden de koe ergens onder moeten brengen en de bevalling gewoon afwachten. echt erg.

6. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

zowieso vind ik het niks om drachtige dieren te vervoeren....en zeker niet op zo'n manier...arme beestjes

7. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Nou ja zeg, hoe haal je het uberhaupt in je hoofd om zon beestje te 'helpen' met ene heftruck? :x

8. Me312

Me312 Actief lid

2 feb 2012
    272
    9
    18
    Genieten van de kids
    Velsen
    Nou ja zeg!!! Duidelijk totáál geen kennis van dieren óf bevallen!! Wat vreselijk (stom!) zeg...:(
    En vreselijk zielig!!

9. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Een koe mag vervoerd worden tot 6 maanden dracht. Dit wordt ook allemaal gecontroleerd door dierenartsen die in loodsen de koeien onderzoeken voor de vlucht. Waarschijnlijk is deze koe te vroeg bevallen. Maar echt bizar om op deze manier te "helpen", hoe haal je het in je hoofd :(!

10. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Zi zie je maar weer: schoenmaker blijf bij je leest.... heb je er geen verstand van, blijf er dan gewoon vanaf.

11. Jel

Jel Niet meer actief

Wat ontzettend zielig voor de koe en het kalf.

12. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik las het gisteren, ben er echt boos om! Hoe haal je het in je botte hersens! Je trekt zo'n dier er toch niet met bruut geweld uit?
    Wat een achterlijke mensen! Geef ze allemaal maar een dikke dikke boete voor het doden van een hulpeloos dier.

13. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Wat vreselijk voor het arme kalfje en de koe:(

14. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Die mensen hadden het verkeerd begrepen...het was niet lossen maar verlossen. en dan heb je een verloskundige nodig (en dat is bij koeien een dierenarts en geen heftruck bestuurder!!). Geen lader en losser die denkt in tijd nood te komen oid :x

Zal je zien dat straks besloten wordt dat t te vroeg bevallen was en er toch niks meer aan te doen was om het kalfje te redden en het allemaal met een sisser afloopt.
    Hoelang zijn koeien eigenlijk drachtig want 6 maanden dracht zegt me niet veel als ik niet weet hoelang ze er over doen om een voldragen kalfje te krijgen.
    Als het nou een olifant was dan was het misschien wel te doen. Maar die doen er dan ook wel wat langer over als bvb een mens.

15. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Een koe draagt 9 maanden, net als ons ;)
    En in de praktijk is het zo dat als een kalf eerder komt er iets niet goed is. Het is niet net als bij mensen dat er veel ingrepen gedaan kunnen worden om het kalf te redden. Ik weet natuurlijk niet zeker dat het kalf te vroeg is gekomen, maar het lijkt er wel op.

16. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Het gebeurt wel vaker dat een boer, etc. het kalfje helpt door een touw rond de pootjes te binden en te helpen trekken.

ik denk dat het hier om een jammerlijke inschattingsfout gaat (als in: te veel brute kracht).

17. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Dat je een touw rond de pootjes bind en mee HELPT trekken is imho toch wat anders als even helpen door de pootjes aan een heftruck te binden. Als je het met de hand doet voel je tenminste nog wat je doet.
    Hoop dat de koe van binnen verder geen problemen heeft nu.

18. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

kan alleen maar denken.....WTF??

19. Ananas89

Ananas89 Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    OMG...
    Deze personen hadden dus echt geen greintje gezond verstand wel?!
    Pfff, dat doe je toch niet?! Dat snapt zelfs een kind dat je dit niet kan doen. Of het kalf nu te vroeg kwam of niet, daar gaat het niet om. Are koe en arm kalf...

20. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Ik lees nergens dat het met brute kracht gebeurd is. Dat is een aanname hoor. Ik kan mij zo voorstellen dat het met de hand niet lukte en ze wat meer kracht wilden zetten omdat ze geen andere uitweg zagen dus de heftruck gebruikten als hefmechanisme. Dat kun je ook heel subtiel doen!

Daarnaast......... wie zegt dat het kalf niet al was overleden VOORDAT men wilde helpen. Ik zou zeggen niet te snel conclusies trekken en uitspraken doen die niet gebaseerd zijn op feiten.

Deel Deze Pagina